Slovenská televízia trhá rekordy sledovanosti
Dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší neustále rastúcemu diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie rekordy. Vo štvrtok 12. októbra 2023 si ho v rámci oboch hlavných cieľových skupín vychutnal absolútne najvyšší počet divákov od jeho januárového štartu. Zároveň sa stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Úvodná premiérová epizóda 4. série Dunaja v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov dosiahla doposiaľ rekordný rating 9,1 % a zároveň aj najvyšší podiel na trhu 29,9 % v rámci všetkých troch doterajších sérií. Čoraz obľúbenejší hit neprekonali ani seriál Nemocnica (podiel 16,5 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov) na TV Joj, či zábavná šou Hit roka na Jednotke RTVS (podiel 6,8 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov).
https://www.facebook.com/serialdunajkvasimslubam/posts/pfbid031iBtnSh6xxviUXXZTQUyittTtS8TtQphDrdxC5HPYnd3pHPrhKJ6Px4nt7WUt5igl
Rodinná sága pritiahla k obrazovkám absolútne rekordných 516-tisíc divákov starších ako 12 rokov, ktorí sledovali dramatické scény seriálu. V čase vysielania Dunaj zasiahol dokonca až 681-tisíc divákov.
Koľko ľudí pozerá Farmu či Rodinné prípady?
Silnou jednotkou na trhu v čase vysielania bola aj nasledujúca reality šou Farma. Štvrtková epizóda zaznamenala trhový podiel 24,2 % v cieľovej skupine. Konkurenčná TV Joj zaostala s politickou diskusiou Na hrane (podiel 9,2 %) a so seriálom Tomáš a Diana (podiel 7,3 %).
Pozoruhodný výkon zaznamenal tiež podvečerný seriál Mama na prenájom, ktorý v čase vysielania dosiahol na 428-tisíc divákov. V spravodajskej sfére zasa kraľovali večerné relácie TV Markíza – Televízne noviny (podiel 29,6 %), Počasie (podiel 24,3 %) a Športové noviny (podiel 22,5 %). Súhrn najdôležitejších udalostí dňa v Televíznych novinách sledovalo celkovo 476-tisíc divákov.
Markíza zaujala prvenstvo aj so sériou príbehov Rodinné prípady a reláciou Reflex. Nižšie podiely na trhu zaznamenali na konkurenčné relácie Riskuj! a Nákupné maniačky.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) vo štvrtok v cieľovej skupine 12 až 54 rokov celodenne dosiahla trhový podiel sledovanosti 34,5 %.
Zdroj: TS Markíza; Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA