Slovenský seriál je nezastaviteľný, diváci sú omámení
Dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší neustále rastúcemu diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie rekordy. Vo štvrtok 2. novembra 2023 si ho v rámci oboch hlavných cieľových skupín vychutnal absolútne najvyšší počet divákov od jeho januárového štartu. Zároveň sa stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Doposiaľ najlepší jesenný výkon si na konto pripísal podvečerný rodinný seriál Mama na prenájom a večerná reality šou Farma zaznamenala rekordný podiel na trhu.
Štvrtková siedma premiérová epizóda 4. série Dunaja v podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov dosiahla doposiaľ rekordný rating 9,3 % a zároveň aj najvyšší podiel na trhu 32,3 % v rámci všetkých štyroch doterajších sérií. Čoraz obľúbenejší seriálový hit nedal najmenšiu šancu konkurenčnému seriálu Nemocnica (podiel 16,0 %), ani zábavnej šou Hit roka (podiel 7,4 %).
Dunaj vo štvrtok obzvlášť oslovil cieľovú skupinu mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel až 55,7 %.
Strhujúca rodinná sága vo štvrtok pritiahla k obrazovkám rekordných 552-tisíc divákov starších ako 12 rokov, ktorí sledovali aj mimoriadne emotívnu scénu, pri ktorej prišla o život seriálová postava Johanky v hereckom podaní Márie Schumerovej. V čase vysielania Dunaj zasiahol dokonca až 700-tisíc divákov, čo je ďalšia doposiaľ nepokorená méta.
Legendárna reality šou aj spravodajské programy
Jednotkou na trhu bola aj nasledujúca reality šou Farma. Nová epizóda zaznamenala v rámci aktuálnej 15. série doposiaľ druhý najvyšší rating 5,0 % a rekordný trhový podiel 29,5 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov. Konkurenčná TV Joj zaostala s politickou diskusiu Na hrane a filmom Snehuliak. Dianie na statku si nenechalo ujsť 281-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež nateraz druhý najvyšší počet.
Rekordy vo štvrtok prekonával tiež podvečerný seriálový hit Mama na prenájom, ktorý si pripísal v rámci aktuálnej 2. série nadpriemerný trhový podiel 26,1 %. Ďalšie príbehy sympatických hlavných hrdinov si v novej časti vychutnalo z pohľadu jesennej sezóny taktiež rekordných 390-tisíc divákov, pričom v čase vysielania mala Mama na prenájom dosah na takmer pol milióna ľudí. V oboch hlavných cieľových skupinách tak Mama na prenájom porazila konkurenčnú šou Bez servítky aj večerný seriál Nemocnica.
Najsledovanejšími spravodajskými programami dňa sa vo štvrtok stali večerné spravodajské relácie TV Markíza – Televízne noviny (podiel 29,8 %) a Počasie (podiel 23,5 %).
Súhrn najdôležitejších udalostí dňa v Televíznych novinách sledovalo celkovo 510-tisíc divákov. Aktuálne informácie o počasí si na Markíze nenechalo ujsť 460-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Rekordy prekonáva celá televízna skupina
Televízna skupina vo štvrtok dominovala aj v rámci ponuky menších staníc, keď stanica Dajto obsadila až 11 priečok v rebríčku TOP 20 a s celodenným podielom na trhu až 5,9 % sa stala dokonca trhovou trojkou, keď predstihla aj verejnoprávnu Jednotku RTVS.
Najlepšie sa na Dajto darilo kultovému komediálnemu seriálu Susedia, ale zabodovali aj večerná akčná filmová klasika Rambo III. či podvečerný sitkom Dva a pol chlapa. Popoludní bodoval najmä legendárny sitkom Teória veľkého tresku, časti odvysielané po 14:50 hod. dosiahli podiely na trhu až 13,5 %.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola vo štvrtok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov silným trhovým lídrom v prime-time 19:00-23:00 so štvrtým najvyšším tohtoročným podielom na trhu až 37,4 %.
Zdroj: TV Markíza