streda, 18 decembra, 2024
Reklama

Duna: Časť druhá na Slovensku vyvolala ošiaľ. Pokorila Oppenheimera aj minuloročný rekord

Nenechajte si ujsť

Reklama

Duna: Časť druhá na Slovensku prepísala historické tabuľky

Denis Villeneuve sa po premiére jeho snímky Blade Runner 2049 ešte v roku 2017 na vlastnej koži presvedčil, že natočiť dobrý film je jedna vec, no dostať naň divákov do kina je niečo úplne iné. Aj preto kanadský režisér pred premiérou Duna: Časť druhá napriek nadšeným prvým ohlasom krotil očakávania. Poukazoval na to, že film má takmer tri hodiny, navyše ide o sci-fi novinku, žáner, na ktorý divácke masy chodia do kina len veľmi vzácne.

Obavy Villeneuva sa však v tomto prípade ukázali ako neoprávnené. Duna pri svojom debute zvalcovala svetové kiná a len za otvárací víkend vo svete zarobila 178 miliónov dolárov. Veľkofilm tak predbehol nielen očakávania filmového tvorcu, ale tiež viacerých analytikov, podľa ktorých teraz veľkovýpravné sci-fi môže útočiť aj na miliardu.

Reklama
film duna 2
Zdroj: TMDB

Ošiaľ aj na Slovensku

Veľký záujem o Duna: Časť druhá bolo cítiť aj na Slovensku, kde sa filmová novinka s prehľadom zaradila na čelo rebríčka tohtoročnej návštevnosti. Film za úvodný víkend videlo 50 476 divákov, čím Duna suverénne prekonala aj divácke hity ako Vojna policajtov či Jedeme na teambuilding. A nielen to.

Reklama

Duna za otvárací víkend zároveň porazila aj minuloročné hity ako Barbie či Oppenheimer. Práve Barbie bola v roku 2023 na Slovensku diváckym suverénom. Za prvý víkend ju v lete minulého roka videlo bezmála 49 500 Slovákov, čo teraz Duna tromfla.

Na Slovensku Dune zároveň patrí 3. miesto spomedzi najlepších otváracích víkendov od nástupu pandémie koronavírusu. Lepšie si v diváckom záujme za posledné štyri roky viedli iba Avatar: Cesta vody (76 722 divákov) a film Doctor Strange v mnohovesmíre šialenstva, ktorý počas otváracieho týždňa prišlo niečo viac ako 60-tisíc Slovákov.

Reklama
duna 2 sardukari
Zdroj: TMDB

Obrovský záujem o prémiový formát

Duna: Časť druhá sa zároveň vysiela aj v IMAX kinách, kde je o film rovnako enormný záujem. Až 32 % z celkových tržieb filmu vo svete predstavuje práve prémiový formát, o ktorý bol rekordný záujem aj na Slovensku. Duna zaznamenala historicky druhý najlepší otvárací víkend v sieti IMAX.

Reklama

Veľký záujem pretrváva aj naďalej. Všetky obstojné miesta v bratislavskom Bory Mall, ktoré ako jediné na Slovensku formát premieta, sú beznádejne vypredané, a to aj napriek tomu, že film sa premieta až štyrikrát za deň. Aby rekordov nebolo málo, ide tiež o najlepší otvárací víkend pre Denisa Villeneuva a tiež štúdio Warner Bros. na Slovensku.

Úspech je v tomto prípade zaslúžený, keďže na toto dobrodružstvo sa skutočne oplatí ísť do kina. Dôvody, prečo by ste film nemali zmeškať, nájdete aj v našej recenzii.

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

2 COMMENTS

  1. To len ofca pôjde na toto… Vidno prečo je Slovensko tam kde je… Prvá časť bola stelesnenie nudy. Úprimne sa divím že toto má taký úspech. Divná doba…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama