Netflix nedal konkurencii šancu
Keď sa v roku 2019 začali húfne vynárať nové streamovacie služby ako Disney+, HBO Max či Apple TV+, začalo sa hovoriť o konci éry Netflixu a začiatku vojny medzi online videotékami. Netflix v roku 2022 v dôsledku ostrej konkurencie skutočne zažíval ťažké časy, dvoma rýchlymi krokmi sa z nich však otrepal a opäť vystúpil na výslnie. Odvtedy streamovacia služba číslo jeden pokračuje v dominancii, pričom jej náskok na čele závodu naďalej raketovo narastá.
Netflix sa podelil o kvartálne výsledky svojho hospodárenia, ktoré opäť nechali analytikov v údive, informuje Variety. Kým finančné trhy spoločnosti predpovedali nárast abonentov o približne 5 až 7,5 miliónov, ich počet sa za prvý kvartál 2024 nakoniec zvýšil až o 9,3 miliónov. Celková základňa predplatiteľov služby tak predstavuje už 270 miliónov. Ak Netflix v strmom raste bude pokračovať, už na začiatku budúceho roka by mohol ako vôbec prvá streamovacia služba pokoriť 300-miliónovú hranicu.
Darí sa mu po všetkých stránkach
Netflix dokázal rásť vo všetkých oblastiach, predovšetkým sa však cení napredovanie na trhu Severnej Ameriky, ktorý je online službami extrémne presýtený. Netflix tu pridal dva a pol milióna nových predplatiteľov, čím celkový počet narástol bezmála 83 miliónov. Aj v tomto prípade ide o najväčšie číslo spomedzi všetkých platforiem.
Službe sa však nedarilo iba po stránke predplatiteľov, ale aj finančnej výkonnosti. Príjmy za prvý kvartál predstavovali 9,37 miliardy, čo je 15 % medziročný nárast. Zlepšila sa aj ziskovosť služby na jedného používateľa. Analytici sa zhodujú, že za finančným nárastom sa skrývajú predovšetkým zisky z reklamy. Na väčšej používateľskej základni sa zasa podpísalo obmedzenie zdieľania hesiel, ktoré Netflix ako prvý zaviedol a čoskoro budú nasledovať ďalší.
Netflix predstaví kontroverzný krok
Netflix si uvedomuje, že nemôže rásť večne a čoskoro narazí na limity. Od budúceho roka preto skončí so zverejňovaním údajov o počte predplatiteľov. Služba hovorí, že bude zverejňovať už len svoje najväčšie míľniky. Práve podľa počtu platiacich zákazníkov sa doposiaľ vo veľkom merala úspešnosť streamovacích služieb. Týmto časom už je ale koniec a Wall Street omnoho viac zaujíma finančná výkonnosť jednotlivých hráčov.
Niektorí analytici sa prílišnej dominancie Netflixu obávajú. Hovoria, že služba je spomedzi všetkých platforiem v najlepšej finančnej kondícii a vďaka neohrozenej pozícii si môže robiť takmer všetko, čo sa jej zachce. Na tento rok už Netflix napríklad avizoval zdražovanie, ktoré sa pravdepodobne dotkne aj Slovákov.