Netflix spája sily s hlavnými konkurentmi
Vojna streamovacích služieb sa profiluje do nečakanej podoby. Aktuálnym trendom sa momentálne zdá byť predovšetkým predstavovanie reklamy a obmedzovanie zdieľania účtov medzi používateľmi. Tieto praktiky už môžeme vidieť aj u nás – SkyShowtime ako prvá svetová služba na Slovensku do obsahu zahrnul aj reklamu, zdieľanie účtov sa zasa vyplatilo Netflixu a ostatní hráči sa ho chystajú nasledovať.
Na najväčšom trhu streamovacích služieb – v USA aktuálne začína dochádzať k pomerne prekvapivým krokom. Veľké platformy spájajú sily a chystajú predstavenie zlúčených balíčkov za zvýhodnené ceny. Ešte na začiatku mája takto uzatvorili spojenectvo služby Disney+ a Max (bývalé HBO Max), ktoré v Severnej Amerike pripravujú spoločnú verziu predplatného.
Na vlak teraz naskočil aj mediálny gigant v podobe spoločnosti Comcast, ktorý avizuje zdieľané predplatné Netflixu, Apple TV+ a svojej americkej služby Peacock (u nás je dostupná v podobe SkyShowtime). Ako informuje Guardian, nový balíček ponesie názov StreamSaver a ponúkne obsah všetkých spomenutých služieb pod jednou strechou za atraktívnu cenu. Výška predplatného zatiaľ nebola špecifikovaná, Comcast však sľubuje výraznú úsporu oproti individuálnemu predplácaniu trojice platforiem.
Konkurencia si vyberá daň
Veľkým prekvapením nového balíčka je predovšetkým Netflix. Svetová služba číslo jeden si aj napriek silnej konkurencii neohrozene razí cestu vpred a jej náskok pred ostatnou konkurenciou za posledné dva roky prudko narástol.
Netflix vo svete eviduje už 260 miliónov predplatiteľov, aj keď služba nedávno ohlásila, že čísla predplatiteľov od budúceho roka prestane zverejňovať. Sústreďovať sa chce predovšetkým na finančné ukazovatele, ktoré má Netflix jednoznačne najlepšie spomedzi všetkých konkurentov.
Aj gigant si je ale dobre vedomý, že nemôže rásť večne a naskakuje na vlak balíčkovania služieb. Streamovacie služby okrem ostrej konkurencie čelia aj problémom vysokých investícií do natáčania obsahu, ktorých návratnosť je otázna.
Vďaka zdieľaným balíčkom majú teraz príležitosť osloviť ďalších divákov, aj keď za cenu nižších ziskov. Nový trend sa zatiaľ pripravuje iba na trhu USA, tu však spravidla štartujú všetky veľké zmeny, ktoré sú neskôr predstavované aj vo svete.