Je to asi najhoršie vylepšenie máp. Ako blokovať reklamy cez pol displeja?
Aplikácia Mapy od Google má dostať aktualizáciu, v rámci ktorej sa budú používateľom zobrazovať reklamy priamo na displeji. Takýto nový reklamný formát údajne až cez polovicu displeja má teraz testovať spoločnosť Google. Ak to uzná za vhodné, funkciu by uvoľnila pre širokú verejnosť v rámci niektorej z budúcich aktualizácií.
O tom, že Google už testuje nový reklamný formát v aplikácii Mapy, informovali viaceré technologické denníky.
Podľa PhoneArena ide dokonca o potenciálne nebezpečné vylepšenie funkcií, pretože reklamy sú zobrazované na takmer polovici obrazovej plochy mobilného zariadenia a zásadne zmenšujú priestor pre obsah samotnej navigácie.
Myšlienka dobrá pre všetky strany
Má to fungovať tak, že počas navigovania cez Google Mapy sa v príbehu trasy zobrazujú na návrhy na zastávky v podnikoch, napríklad v reštauráciách. Používateľ buď reklamu odmietne, alebo ju jedným tlačidlom pridá ako nasledujúci bod navigovania.
Zámer je naozaj dobrý – ponúknuť inzerentom možnosť zastihnúť používateľa priamo vo chvíli, keď môže využiť avizované služby. Pre používateľa je tu tiež pridaná hodnota, a to samotná skutočnosť, že počas trasy bude dostávať relevantné upozornenia a ponuky. Svojím spôsobom tak ide o virtuálne billboardy.
Zobrazujú sa nerelevantné a nekvalitné reklamy
V rámci testovania reklamného formátu sa ako problém ukazuje nekvalita ponúkaných sponzorovaných odkazov.
Ako poukázal používateľ sociálnej siete X Anthony Higman, mala sa mu počas jazdy zobraziť výzva na zastavenie sa v podniku Royal Farms s hodnotenom iba 2,9 hviezdičky z piatich. To sa považuje za pomerne nekvalitnú službu.
Podľa PhoneArena zobrazované návrhy nevychádzajú z predchádzajúcich vyhľadaní používateľa, existuje teda predpoklad nízkej miery relevancie. Vegánovi sa môžu zobrazovať reklamy na steakhouse či osobe so ťažkým zdravotným postihnutím miesta, ktoré nie sú vybavené bezbariérovým prístupom.
Ako sa vyhnúť reklame v mapách?
Nemáme informácie, že by sa tieto reklamy zobrazovali aj používateľom na Slovensku, ani informáciu o budúcej časovej dostupnosti.
Ak sa však funkcia dostane do balíka aktualizácií a nainštalujete si ju, už sa jej nezbavíte. Jediným spôsobom, ako sa v budúcnosti týmto reklamám v Google Mapách vyhnúť, tak bude ignorovanie aktualizácie aplikácie. To však môže priniesť ďalšie početné problémy, ktoré nemusí byť používateľ ochotný akceptovať.