utorok, 24 decembra, 2024
Reklama

Markíza zdemolovala RTVS. Tohtoročný futbal si zaplo neuveriteľné množstvo Slovákov

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 24 rokov a moje 3 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moja mačka. A tá tretia je tajná.
Reklama

EURO 2024 prepisovalo rekordy na Markíze

Tohtoročné Majstrovstvá Európy vo futbale (EURO 2024) v nedeľu 14. júla skončili veľkolepým finálnym zápasom, v ktorom Španielsko zdolalo Anglicko s výsledkom 2:1 gólov. Posledné majstrovstvá, EURO 2020, ktoré sa konali v lete 2021, vysielala na Slovensku verejnoprávna RTVS. Tento rok ich prevzala súkromná Markíza, ktorá prepisovala rekordy. Finále si zaplo neuveriteľné množstvo divákov.

Majstrovstvá Európy vo futbale sa konajú každé 4 roky a zakaždým prilákajú ohromné množstvo divákov. Turnaj trvajúci mesiac bol tento rok obzvlášť úspešný pre Slovenskú republiku. Aj keď náš tím vypadol v osemfinále, slovenská reprezentácia hneď v úvode zdolala belgický tím. Síce sme nevyhrali, no naši hráči hrali veľmi dobre a na svoj výkon môžeme byť hrdí.

Pravdepodobne aj naše prvé víťazstvo pomohlo k nakopnutiu sledovanosti EURO 2024 na Markíze a Dajto. Futbal streamovali aj prostredníctvom služby Voyo.

Slovenské zápasy boli najsledovanejšie

Veľkolepé vyvrcholenie šampionátu, finále medzi Španielskom a Anglickom zaznamenalo sledovanosť 11,9 % v prvom polčase, respektíve až 13 % v druhej polovici. Druhý polčas zaznamenal podiel na trhu 49,1 % a celkovú sledovanosť až 666 tisíc divákov. Dosah na univerzálnu cieľovú skupinu 12+ rokov sa vyšplhal na 990 tisíc ľudí.

tv markiza logo fotka
Zdroj: TV Markíza

Finále predchádzajúceho šampionátu EURO 2020, ktoré sa v roku 2021 vysielalo na RTVS, dosiahlo pri trhovom podiele 37,1 % sledovanosť 606 tisíc divákov. Markíza pritom neprekonala čísla predchádzajúceho šampionátu na verejnoprávnej televízii len vo finálovom zápase, ale aj počas celého turnaja.

Reklama

Zápasy Majstrovstiev Európy vo futbale na RTVS pred 3 rokmi dosahovali priemerne 400 až 500 tisíc divákov. Tento rok na Markíze takmer všetky zápasy dosahovali lepšie čísla, najsledovanejšie pritom boli tie, v ktorých hralo Slovensko. Ten najsledovanejší (duel Slovenska s Anglickom, v ktorom sme z turnaja vypadli) pozeralo 670 tisíc divákov, pričom priemer troch zápasov nášho tímu sa pohyboval na úrovni medzi 500 až 700 tisíc divákmi v univerzálnej cieľovej skupine 12+ rokov.

Samotné finále medzi Španielskom a Anglickom bolo vôbec najsledovanejším zápasom bez slovenskej účasti v rámci celých majstrovstiev Európy vo futbale. Vďaka nemu sa počas nedele 14. júla stala Markíza trhovým lídrom. Kanál TV Markíza sa po včerajšku taktiež pýši tretím najvyšším tohtoročným podielom na trhu v prime-time 19:00-23:00 (podiel na trhu 34,3 %).

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama