Okolo streamovacích služieb je stále viac reči. Prevratnému spôsobu sledovania filmov či seriálov sa snažíme venovať ešte väčšie množstvo pozornosti, pretože tento priemysel je na nevídanom vzostupe. Sami ste si vo svojom okolí už určite všimli nárast množstva ľudí, ktorí tieto služby využívajú. No a na samotnom vrchole stojí Netflix. Tomu sa podarilo prísť v správny čas na správne miesto a vybudovať si ohromne úspešný biznis, ktorý sa bude v budúcnosti len zväčšovať. V čom však spočíva ich geniálny plán?
Netflix investuje miliardy dolárov!
Bude streamovacia služba, kvôli ktorej si mnohí zrušili televíziu, aj zánikom kín? Znie to naozaj šialene, avšak je dosť možné, že ide len o ďalší krok dobíjania zábavného priemyslu. Internet už prevzal kontrolu nad hudbou (Spotify, Apple Music atď.) a ovládol seriály, k čomu dopomohol aj samotný Netflix. Ten si teraz ide za svojim ďalším terčom: samotným Hollywoodom.
Ako však dosiahnete toho, aby ste sa zaradili medzi najväčšie filmové štúdiá sveta, či prekonali dlhoročných gigantov? Ukazuje sa, že Netflix v tom má jasno. Svet seriálov ovládli tým, že začali zamestnávať talentovaných ľudí, ktorí natáčajú kvalitné seriály – také, ktorým ľudia neodolajú. Rovnaký plán by im mal zaručiť aj miesto medzi poprednými filmovými vydavateľmi. Takto to priblížil Scott Stuber, človek zodpovedajúci za originálne počiny streamovacieho giganta:
„Náš plán prinesie 55 originálnych filmov ročne, niektoré s rozpočtom do 200 miliónov dolárov. Pridajte dokumenty či animáky, ktoré prevezmú iné divízie spoločnosti, a počet filmov, ktoré Netflix ročne vydá, vzrastie na zhruba 90. Pre porovnanie, Universal, jedno z najväčších hollywoodskych štúdií, ročne vydá zhruba 30 počinov.“
Netflix sám zverejnil, že len v roku 2018 na vlastné seriály a filmy minul až 8 miliárd dolárov. Po rozšírení služby do 190 krajín sveta už investori prijali, že zo začiatku majú očakávať negatívny tok peňazí – za výmenu budú obdarení ešte väčším nárastom v budúcich rokoch. Inak povedané, Netflix robí všetko preto, aby si zaistil aj budúcu dominanciu trhu. Aj keď to znamená, že ešte zopár rokov bude v miliardových stratách.
Koniec koncov by sa to však malo vyplatiť, “Nárast odberateľov sa zvyšuje aj po zdražení služby,” vraví analytik Richard Greenfield. “Peniaze investované do obsahu majú priamy dopad na záujem zákazníkov.”
Čím viac filmov Netflix vydá, tým viac bude mať zákazníkov. Čo myslíte, podarí sa im posúvaním hornej hranice investícií prekonať samotný Hollywood? Vaše názory nám zanechajte v komentároch!
Zdroj: nytimes.com, screenrant.com