Myslíte si, že fráza „too big to fail“ – „príliš veľký na to, aby zlyhal“ – je pravdivá? Potom ste asi v poslednej dobre nevideli stav legendárnej hernej série od EA DICE. Hra Battlefield V sa s viacerými problémami stretla ešte pred vydaním. Veľmi bizarné však bolo to, že nespokojnosť hráčov sa netýkala titulu samotného, ale skôr prístupu jeho vývojárov, ktorí neboli schopní dať fanúšikom to, čo chceli. Ako dnes uvidíte, veľmi sa im to nevyplatilo…
Hra Battlefield V: Slabé predaje
Nemusíte byť analytik predaja, aby ste z týchto čísel vyčítali to, čo už bolo každému dávno jasné: Battlefield V je veľkým zlyhaním. Portál VGChartz zverejnil štatistiky predaja, ktoré boli zaznamenané behom prvého týždňa po vydaní. Koncom novembra sa toto číslo vyšplhalo na 1,4 milióna kópií, čo na prvý pohľad vôbec nevyzerá zle, no popri ostatných tituloch tejto populárnej série to je vcelku málo.
Najlepšie predávaný Battlefield – Battlefield 3 – behom prvého týždňa predal takmer 4,7 milióna kópií, čo je viac ako trojnásobok „päťky“. Ešte zaujímavejšie sú tieto čísla, keď si ich rozpitváme. Najväčší šok nás čaká v rozdelení zákazníkov podľa ich platformy. 59% všetkých predajov hry Battlefield V boli verzie na PlayStation 4, zatiaľ čo hráči na Xbox One skúpili 38% kópií. Len neskutočne chabé 3% tvorili hráči na Windows PC, ktorí si behom prvého týždňa kúpili necelých 37 000 kópií.
Prečo titul zlyhal?
Ako som spomínal vyššie, slabé predaje môže spôsobiť takmer čokoľvek, no v tomto prípade s tým samotná hra nemá nič spoločné. Aj keď boli niektorí hráči nespokojní, Battlefield V je celkovo peknou a zábavnou hrou. Jej neúspech preto pripisujeme hernému štúdiu EA DICE, ktoré sa „vykašľalo“ na fanúšikov.
Nerád by som v tomto článku rozoberal, či je vhodné do historických udalostí Druhej svetovej vojny, v ktorej bojovali prevažne muži, vkladať množstvo ženských postáv. Nejde tu ani tak o problematiku, ako o spôsob, akým sa štúdio zachovalo. Na nespokojnosť desiatok, ba možno stoviek tisícov fanúšikov, odpovedal šéf kreatívneho vývoja štúdia EA, Patrick Söderlund, takto:
„Máte dve možnosti: buď to akceptujete, alebo si tú hru nekúpite.“
Ako vidíte na slabých číslach predaja, obzvlášť medzi hráčmi na počítačoch, tak to aj dopadlo. Herné štúdio si to dosť možno zaslúžilo a ja dúfam, že nielen oni, ale aj ostatné korporácie sa z toho poučia. Žiadna firma, obzvlášť v zábavnom priemysle, nie je príliš veľká na to, aby mohla zlyhať – obzvlášť, keď nepočúva pripomienky svojich zákazníkov.
Čo na to všetko vravíte? Myslíte si, že správanie štúdia EA je dôvodom slabých predajov hry Battlefield V? Vaše názory nám zanechajte v komentároch!
Zdroj: fraghero.com, vgchartz.com, gamasutra.com, theverge.com