EA, najhoršie štúdio všetkých čias?
Spoločnosť EA je na videohernom poli veľkým hráčom, ktorý so železnou pravidelnosťou zásobuje pulty obchodov športovými projektami. Pod ich taktovkou vznikajú série ako FIFA, NHL a Madden NFL. Ak by ste sa náhodou príliš v tejto tematike neorientovali, spomínaná firma patrí medzi hráčmi k najviac nenávideným štúdiám.
Jeho zástupcovia si tento štatút vyslúžili kvôli niekoľkým krokom, ktoré spôsobili rozruch a súčasne vyvolali nevôľu u hráčskej komunity. Ešte stále si mnohí pamätajú na takzvanú lootbox kontroverziu, ktorá sprevádzala vydanie Star Wars Battlefront II.
Mnohí sa nedokážu preniesť cez historický revizionizmus, ktorý je reprezentovaný značkou Battlefield, biedne kampane FPS titulov z produkcie EA, prípadne definitívnu elimináciu kreatívnych síl odkúpeného štúdia Bioware.
To sa po komerčnom i kvalitatívnom prepadáku menom Anthem v podstate rozpadlo a nezostal v ňom takmer nikto z pôvodného tímu, ktorý nám kedysi priniesol RPG klenoty ako Star Wars: Knights of the Old Republic, štyri diely science fiction eposu Mass Effect alebo fantasy ságy Dragon Age.
Okrem toho sa EA postaralo o zrušenie mnohých herných projektov zo Star Wars sveta, pričom najlepšie sa za celé roky javil počin s podtitulom 1313. Na obranu danej spoločnosti však musíme spomenúť, že vďaka nej sme sa dočkali Star Wars Jedi: Fallen Order, ktoré bolo splneným snom mnohých fanúšikov.
Čo všetko nás v priebehu terajšieho roku čaká?
Snáď nemusíme príliš prízvukovať, že sa dočkáme tradičných nových ročníkov športových sérií, ktoré budú pravdepodobne vyzerať nápadne identicky ako predchodcovia. Zaujímavejšie už znie oficiálne prehlásenie, že nás čaká športová IP, ktorá nevychádza pravidelne. Je však otázne, čo presne to bude.
Basketbalovej lige sa primárne venuje štúdio 2K a EA s ich variáciou NBA Live nie je príliš veľkou konkurenciou pre zabehnutého hráča. Je tu šanca, že sa dočkáme reinkarnácie virtuálneho boxu. Predsa len divízia spadajúca pod EA, ktorá niesla príhodný názov Sports, v rokoch 2004 až 2011 pracovala na úspešnej značke Fight Night. Tá bola simuláciou boxovania a v recenziách sa jej mimoriadne darilo.
Množstvo starých klasík opäť na scéne
Okrem toho nás čaká množstvo remasterov, prípadne remakov. Konkrétne ide o Burnout Paradise Remastered, ktoré sa má pozrieť na Nintendo Switch. Taktiež prichádza návrat real-time strategickej franšízy menom Command & Conquer, na ktorú sa fanúšikovia tešia, nakoľko sa v podstate jedná o vymierajúci herný žáner, ktorého hráčske spektrum a komerčný potenciál sa v posledných rokoch značne znížili.
EA robí tajnosti okolo posledného remaku, ktorý má byť HD konverziou, no nevieme presne, aký titul to bude. Mnohí takmer ihneď začali špekulovať a dúfajú v Mass Effect, čo by bol po trinástich rokoch od pôvodného vydania poriadne emotívny návrat do príbehu generála Sheparda.
Respawn Entertainment aktívne vyvíja VR spracovanie Medal of Honor: Above, pričom to sa momentálne javí ako slušná vojenská strieľačka, ktorá naplno využije možnosti virtuálnej reality. Jej vydania by sme sa taktiež mali dočkať v priebehu tohto fiškálneho roka, ktorý končí marcom 2021.
Názvy zvyšných titulov predstavené neboli. Vieme, že ide o partnerský hry, ktoré môžu vychádzať v rámci rôznych programov. Možno sa konečne dočkáme avizovaného titulu od Josefa Faresa, ktorý nám priniesol slušný kooperačný experiment A Way Out. A aby sme nezabudli, musíme spomenúť ešte dve mobilné novinky, ktoré rovnako zostali bližšie nepredstavené.
Pre EA sú podľa slov jedného z vrchných predstaviteľov dôležité služby, konkrétne predplatiteľské. Tie by radi priniesli na novú platformu, teda na Steam. Podobný krok by nepochybne príjmy oboch gigantov len znásobil. Súčasne to pravdepodobne predznamenáva, že EA hry budú tradične vychádzať i prostredníctvom konkurenčného poskytovateľa, čo sa za posledné roky nedialo.
Tešíte sa na niektorý zo zmienených projektov, prípadne vás skôr zaujíma služba EA Access na platforme Steam? Pokojne nám dajte vedieť prostredníctvom komentárovej sekcie.
Zdroj: venturebeat.com