Hra Ghostrunner sa prvýkrát objavila na internete už minulý rok. Z prvých videí sme mali pocit, že sa jedná o cyberpunkovú kombináciu hry Mirror’s Edge a Dishonored. V prvom videu sme si mohli všimnúť, ako hlavná postava ladne preskakuje pomedzi zničenými futuristickými budovami.
Pred pár dňami sa na Steame objavilo demo s hrou, ktoré je dostupné do 13. mája.
Škaredá stránka cyberpunku
Hra sa podľa všetkých informácií celá odohráva v jednom dystopickom meste. Mesto je rozdelené do viacerých vrstiev. Na spodku a v okolí hlavných mrakodrapov sa nachádzajú slumy pre chudobnejších obyvateľov a naopak, vo vyšších častiach mesta vily a apartmány pre tých bohatejších.
V deme bola zatiaľ predstavená iba tá chudobnejšia časť. Nebojím sa povedať, že to nie je nič nové a ani nijako unikátne. Neberte ma zle, cyberpunk obľubujem, ale to, čo bolo ukázané v deme Ghostrunner, ma ničím neoslovilo.
Jedná sa o klasické industriálne domy, kde sem tam vybehne iskra z neónových nápisov. Je to pekné a má to atmosféru, ale neviem si predstaviť, že by som v tomto prostredí strávil dlhší čas. Už pri druhom dokončení dema som mal pocit, že som videl všetko, čo je hra schopná v budúcnosti ponúknuť.
Ako sa mi demo hralo?
Hra Ghostrunner ponúka pomerne krátke, ale zato záživné demo. Počas jeho hrania budete celú dobu v akcii. Či už budete skákať zo strechy na strechu, alebo rúbať svojím mečom nepriateľov, nudiť sa určite nebudete.
Parkour systém je veľmi hladký a dá sa naň rýchlo zvyknúť. Zatiaľ ponúka klasické skákanie, behanie po stenách, priťahovanie hákom, šúchanie sa po zemi a skvelý vyhýbací manéver. Ten ma bavilo používať najviac zo všetkých dostupných mechaník. Zíde sa pri takmer každom momente.
Jedná sa o klasické uhnutie, ktoré vás rýchlo posunie pár metrov tým smerom, ktorým sa práve pozeráte. Čo ale hra pridáva je, že pri jeho používaní sa čas spomalí a vy si môžete premyslieť vaše ďalšie kroky. Dokonca, ak je čas spomalený, dokážete sa uhnúť do strán a tak sa nestať terčom pre nepriateľov.
Nepriatelia zatiaľ fungujú veľmi jednoducho. Stoja na mieste a strieľajú po vás. V hre sa nenachádza žiadny health-bar, pretože každý zásah vás položí na zem. To vo vás evokuje niečo podobné, ako v posledných dvoch Doom hrách. Ak sa zastavíte, ste okamžite mŕtvy a preto sa treba stále držať v pohybe a tak nepriateľom skomplikovať prácu. Myslím si, že je to skvelý nápad a rovnako, ako v predom spomínaných Doom hrách, sa kladie veľký dôraz na to, aby sa hráč dokázal rýchlo a efektívne pohybovať.
Posledné, za čo hru pochválim je, že beží skvelo. Na svojom notebooku som hru rozbehol na Full HD so všetkými grafickými nastaveniami vymaxovanými a nestretol som sa so žiadnymi prepadnutiami snímkov za sekundu. Hra má indie nádych a je vidieť, že sa nejedná o hru s veľkým rozpočtom. Vývojári ale dokázali pracovať s tým čo mali, a tak je hra graficky decentná a plánuje sa aj využitie Ray-Tracing technológie.
Jediné, čo by som hre vytkol, je to, že v nastaveniach nie je možné si nastaviť FOV, čiže zorné pole. Myslím si, že každá hra z pohľadu prvej osoby by toto nastavenie mala ponúkať pre spríjemnenie celkového zážitku z hry.
Potenciál
Hra Ghostrunner ma skutočný potenciál a za posledné roky sme nevideli nič, čo by sa tejto hre podobalo. Predsa, kto by sa nechcel stať futuristickým ninjom s úpravami v tele, ktorý skáče po strechách domov v cyberpunkovom meste? Určite odporúčam vyskúšať si aspoň toto demo.
Záver
Hra by sa mala dočkať vydania už tento rok, no presný dátum zatiaľ nebol stanovený. Na hre pracujú dokonca až tri štúdia, ktorými sú One More Level, 3D Realms a Slipgate Ironworks.
Aký máte názor na hru? Napíšte nám do komentárov!