Scorseseho chystaný film Killers of the Flower Moon
Martin Scorsese pripravuje ďalší film, ktorý je tentoraz založený na knižnej predlohe. V hlavných úlohách uvidíme jeho obľúbencov, teraz však prišlo k zmene čo sa distribúcie týka. Oznámil ju magazín Wall Street Journal. Scorseseho chystaný film získava Apple.
Paramount môže stále film distribuovať, objaví sa však takmer ihneď po uvedení v kinách aj na streamovacej službe Apple TV+. Značka vďaka tomu poslúži na financovanie a poslúži zároveň aj ako kreatívne štúdio. Cenovka na film bola podľa správ stanovená na 180 miliónov dolárov (niektoré zdroje však uvádzajú až 200).
zdroj: screenrant.comZdieľanú distribúciu označilo ako „to najlepšie z oboch svetov“
Killers of the Flower Moon, ako sa film nazýva, je založený na veľmi úspešnom a viac ako dobre predávanom románe. Do role sa tam vložil sám režisér a zahrajú si tam aj jeho obľúbenci. Takto sa v hlavných úlohách ukážu Leonardo DiCaprio a Robert De Niro.
Špekulácie o tom, že Apple by chcelo Scorseseho chystaný film zafinancovať, sa objavili už počas apríla, teraz sa však konečne potvrdili. Snímka tak dostane aj nálepku „originálny film Apple„. Tvorcovia sa vyjadrili, že to síce vyzerá ako akýsi hybrid, ale ide o to najlepšie spojenie z oboch častí (keďže film uvidíme aj v kinách, aj na streamovacej službe).
Ak sa vám situácie zdá povedomá, tak toto bol aj predošlý prípad spomínaného režiséra. Jeho posledný, vyše tri a pol hodinový epos Irishman (tiež podľa knižnej predlohy), totiž odkúpil Netflix. Doteraz sa nevie presná suma, avšak predpokladá sa, že išlo o 175 miliónov.
Najprv kiná, potom stream
Teraz je situácia ale mierne odlišná, keď Apple predbehol s kúpou Netflix. A to bolo v hre viacero štúdií. Hneď ako manažér ohlásil, že je film dostupný na financovanie, podnietilo to záujem viacerých štúdií. Medzi nimi napríklad Universal alebo MGM.
Známy technologický gigant ale získal prvenstvo. Pre film je to ale značnou výhodou oproti predošlému prípadu s Netflixom. Apple TV+ je totiž viac otvorené tomu, aby film najprv mohol mať premiéru v kinách a až potom sa dostal na streamovanie. Takýmto spôsobom neutrpí ani štúdio.
Zdá sa, že Applu sa v poslednom čase s podobnými nákupmi darí. Nedávno sa im podarilo získať práve na vojnový film Greyhound s Tomom Hanksom za 70 miliónov. Ten si ale neodbije premiéru v kinách, ale rovno na streamovacej službe.
Čo si myslíte o podobnom štýle distribúcie filmov? Je takáto spolupráca dobrá? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: 9to5mac.com