Ak nezaplatíte, prestane vám fungovať aj PC myš. Výrobca objavil nový spôsob zarábania na ľuďoch

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 24 rokov a moje 3 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moja mačka. A tá tretia je tajná.

Nebudete nič vlastniť, ani svoje PC príslušenstvo

Žijeme v ére, kde vlastníctvo a jednorazové kúpy nahrádzajú mesačné predplatné služby. Firmám omnoho viac vyhovuje pravidelne si účtovať za používanie ich produktu, pretože vďaka tomu môžu lepšie manažovať svoje finančné príjmy. A údajne tým poskytujú aj výhodu pre používateľov – nemusia totiž naraz platiť veľa za jeden produkt, ale iba si ho „prenajímajú“. Žeby sa ale tento trend aplikoval už aj na váš počítačový hardvér ešte nikomu nenapadlo.

Forma predplatného môže byť pre niektorých výhodná. Napríklad podniky vo veľkom využívajú služby operatívneho lízingu pre poskytovanie firemných áut svojim zamestnancom. Za autá nemusia nárazovo platiť veľa peňazí, vďaka čomu môžu prostriedky použiť na niečo iné. Zároveň si vedia ľahko do budúcnosti naplánovať náklady, keďže pri operatívnom lízingu nehrozia žiadne nepredvídateľné náklady, ako napríklad pokazené súčiastky a servis.

Model predplatného miesto kúpy sa stáva populárnym aj na úrovni jednotlivca. Prednedávnom napríklad Alza.sk spustila svoj program Alza NEO, vďaka ktorému si môžete prenajať elektroniku za fixný mesačný poplatok. Po uplynutí prenájmu produkt jednoducho vrátite – medzičasom ste pritom poistený proti rozbitiu a iným nepríjemnostiam.

Lenže firmy zachádzajú stále ďalej a niektoré možnosti predplatného už sú cez čiaru. Kontroverzné debaty rozprúdilo napríklad BMW, ktoré začalo vo svojich autách na niektorých trhoch poskytovať vyhrievané sedadlá a inú výbavu formou mesačného predplatného.

chatgpt predplatne
Predplatné je najhorúcejší biznis model 21. storočia; Zdroj: snímka obrazovky

Logitech má podobný nápad

Teraz s obdobne kontroverzným nápadom prišla spoločnosť Logitech, populárny výrobca príslušenstva pre počítače – herného aj kancelárskeho na bežné použitie. Nová generálna riaditeľka Hanneke Faber poskytla rozhovor pre portál The Verge, v ktorom načrtla budúce fungovanie firmy. Chce sa zamerať predovšetkým na kvalitu a priniesť na trhu niečo nevídané: myš, ktorá vám vydrží celý život. Raz si ju kúpite a budete ju mať navždy. Lenže má to aj háčik. Budete za ňu musieť platiť pravidelné predplatné.

V podstate by malo ísť o nesmierne kvalitný kúsok hardvéru, ktorý sa nebude kaziť a nebude ho treba každých pár rokov meniť. A aby bolo zabezpečené správne fungovanie, v cene predplatného budú pravidelné softvérové aktualizácie.

Naskytuje sa však otázka, čo by sa stalo, keby ste toto predplatné prestali platiť. S najvyššou pravdepodobnosťou by Logitech chcel do takéhoto produktu zabudovať spôsob, ako myš znefunkčniť v prípade, že prestanete platiť. Keby totiž každému zákazníkovi predali len jeden produkt za celý ich život, dlhodobo by to bol neudržateľný biznis plán.

mys
Zdroj: Logitech

Predpokladáme, že jednotlivci alebo hráči sa za takýmto výrobkom vrhať nebudú. Opäť však môže naraziť na úspech u firemných klientov. Faber prirovnala potenciálne fungovanie „nekonečnej myši“ ku existujúcim produktom zameraným na poskytovanie videokonferenčných služieb. Aj tu Logitech predá jeden produkt, za ktorý kupujúca firma následne mesačné platí, aby bolo zabezpečené bezproblémové fungovanie.

Myslíte si, že by mohol model predplatného uspieť aj v sfére PC príslušenstva? Vedeli by ste si predstaviť, že by niekto mal záujem o takúto myš? Napíšte nám vaše názory do komentárov.

Mohlo by sa ti páčiť

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -