pondelok, 23 decembra, 2024
Reklama

Ako zistiť, kto si vás vyhľadával na internete? Vyskúšali sme 5 metód a našli dve funkčné

Nenechajte si ujsť

Reklama

Zistite, kto si vás vyhľadával na internete

Určite vás to už niekedy zaujímalo. Na internete zanechávate digitálnu stopu bez ohľadu na to, či to chcete. Ak ste živnostník, vaše meno aj adresa sú uvedené vo verejných registroch. Ak popri škole robíte šport, výsledky aj s vaším menom sú zrejme online. Potom tu máme Facebook alebo LinkedIn, kde figurujeme pod vlastným menom, prípadne firemné webstránky našich zamestnávateľov. Dôvodov, prečo sa vaše meno objavuje na internete, je neúrekom.

Našťastie, v Európskej únii máme právo svoju digitálnu stopu obmedzovať, na čo slúži aj tento návod od Google.

Prečo ma ľudia vyhľadávali na internete?

Bez ohľadu na to, kto ste a čo robíte, vás s najväčšou pravdepodobnosťou už niekto vyhľadával.

Dôvody, prečo vás ľudia hľadali, môžu byť rôzne: zistiť viac o vašej pracovnej náplni, zistenie rodinného stavu či získanie podrobného obrazu o vašom súkromí. Inokedy je za tým obyčajná snaha o získanie priameho kontaktu.

Ako zistiť, kto si ma vyhľadával?

Keď chceme zistiť, kto nás vyhľadával na internete, budeme musieť uvažovať jednotlivo nad konkrétnymi platformami, kde sa informácie o nás môžu vyskytovať. Spravidla sme popri e-mailoch a WhatsAppe prítomní na Instagrame, Facebooku, LinkedIn, prípadne TikToku a ďalších službách. Bude nás preto zaujímať, či sa dá odhaliť, kto ma vyhľadával, práve na nich.

Reklama

1. Facebook a Instagram: ❌ Nefunguje

V prípade sociálnych sietí Facebook a Instagram zverejňujeme toho veľa a častokrát pod vlastnou priznanou identitou. A práve tu zvykneme vyhľadávať ľudí podľa ich vlastného mena. A, možno práve preto, je práve na týchto sociálnych sieťach najvýraznejšia ochrana súkromia.

Z času na čas sa objavujú apky, ktoré sľubujú zobrazenie vyhľadávaní vašej osoby. Lenže buď fungujú dočasne, alebo vôbec.
Z času na čas sa objavujú apky, ktoré sľubujú zobrazenie vyhľadávaní vašej osoby. Lenže buď fungujú dočasne, alebo vôbec.

Napriek tvrdeniam mnohých funkcií a aplikácií, že vám odhalia zoznamy ľudí, ktorí vás vyhľadávali, takúto funkciu v skutočnosti neposkytujú. Ide o podvodné aplikácie, ktoré sa od vás snažia získať vaše prihlasovacie údaje alebo povolenia na prístup k vašim dátam. Ak teda takúto funkciu alebo apku mienite inštalovať a poskytnúť jej prístup k vášmu kontu na Facebooku a Instagrame, zastavte sa a nerobte to. Cez tieto sociálne siete nemožno zistiť, kto si vás vyhľadával.

2. TikTok: ❌ Nefunguje

Na TikToku dnes nájdete množstvo návodov, ako zistiť, kto si vyhľadal a pozrel váš profil. Spravidla ide o zmienky prostredníctvom notifikácií, ktoré sú viazané na profesionálne firemné účty.

Reklama

Aj na TikToku môžete využívať profesionálny účet ako na Facebooku. Lenže, aj keď sme sa riadili návodmi, nepodarilo sa nám k takejto možnosti dopracovať. Naša skúsenosť zodpovedala tomu, čo uviedli aj komentujúci pod videami. Je možné, že ide o obmedzenie týkajúce sa ochrany osobných údajov platné v Európskej únii.

3. Google: ❌ Nefunguje

Rovnako, ako v prípade Facebooku, Instagramu a TikToku, ani vyhľadávania Google nie sú určené pre cudzie oči. Napriek tomu, že si môže ktokoľvek na Google vyhľadať vás, vy nemáme možnosť zistiť, kto tak konal.

Reklama

Máte ale iné možnosti. Napríklad si nastaviť e-mailové notifikácie Google Alerts, že vaše meno niekto niekde na internete zmienil.

Jednoduché prostredie služby Google Alerts
Jednoduché prostredie služby Google Alerts

Alerts je oficiálna bezplatná služba od Google. Ak si vyberiete, že chcete dostávať e-mailové upozornenie pri každej zmienke vášho mena či prezývky, Google vás o takejto zmienke informuje aj s konkrétnym odkazom. Avšak, neupozorňuje na to, že si o vás niekto čosi zisťoval.

4. LinkedIn: ✅ Funguje

LinkedIn je profesionálna sociálna sieť. To znamená, že to, čo na nej zdieľame, sa má týkať našej práce. Ľudia, s ktorými sme na LinkedIne v kontakte, sú taktiež z nášho pracovného prostredia. Preto sú aj bezpečnostné pomery na LinkedIne trochu iné, než na súkromne orientovanom Facebooku.

Sieť má vo svojej formálnej ponuke príplatkový program Premium. LinkedIn Premium umožňuje zobrazovať konkrétne osoby, ktoré vás vyhľadávali na tejto sociálnej sieti.

<yoastmark class=

Bezplatný LinkedIn túto funkciu ponúka tiež, ale obmedzenú na päť osôb. Sieť vám poskytne aj informácie o čase a zdroji vyhľadania – napríklad cez firemnú stránku vášho zamestnávateľa. Anonymizované údaje vyhľadávačov potom zahŕňajú iba informáciu o tom, kde pracujú, čo však môže byť tiež hodnotný poznatok.

Reklama

5. Nepriama metóda cez Google Analytics: ✅ Funguje

Druhá funkčná metóda je využitie bezplatného nástroja Google Analytics. Nie je to však priama metóda, ktorá by vám oznámila, kto konkrétne vás na internete vyhľadával. Umožňuje získať prehľad o približnej demografii a záujmoch návštevníkov vašej webstránky.

Tento postup je skôr pre technicky zdatnejšie osoby. Zahŕňa potrebu vytvorenia vlastnej webovej stránky o vás ako osobe. Následne budete potrebovať založiť si účet na Google Analytics, nasadiť sledovací kód, následne dáta čítanosti analyzovať.

Demografia návštevníkov webovej stránky v Google Analytics 4
Demografia návštevníkov webovej stránky v Google Analytics 4

V praxi môžete na základe čítanosti webstránky zistiť to, odkiaľ váš web ľudia navštevujú, v akých časoch a koľko majú približne rokov. S pomocou nástroja Google Search Console tiež môžete zistiť, koľko ľudí pri hľadaní konkrétnej frázy (vášho mena) zamierilo na váš web.

Zhrnuté

Ak vám nejaká služba sľubuje, že vám zobrazí zoznam osôb, ktoré vás hľadali na Facebooku, Instagrame a TikToku, ide o podvod. Takisto to platí pre Google, hoci pri ňom prichádza do úvahy využitie sofistikovanej a nepriamej metódy cez vlastný web a službu Google Analytics.

Najspoľahlivejším a oficiálnym riešením je LinkedIn Premium, ktorý ale zahŕňa iba vyhľadávania vašej osoby na LinkedIne.

Reklama
Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama