Ďalšia veľká služba zavádza reklamu
Reklama si čoskoro nájde cestu na ďalšiu veľkú streamovaciu platformu. Zlé správy tentokrát putujú smerom k predplatiteľom Amazon Prime Video, ktorí od nového roka budú za cenu bežného predplatného musieť v obsahu znášať reklamné prestávky. Komu sa reklama v obsahu nepáči, bude si musieť priplatiť, informuje Amazon.
Amazon zavedenie reklamy vo svojom obsahu avizoval ešte v septembri tohto roka. Nedá sa povedať, že by išlo o veľké prekvapenie. Balíčky s reklamou v zahraničí ponúkajú prakticky všetky globálne streamovacie platformy, od Netflixu, cez HBO Max (čoskoro už len Max), až po Disney+ či Apple TV+, ktoré sa na príchod reklamy rovnako pripravuje.
Budú si musieť priplatiť
Amazon v tomto nie je výnimkou a snaží sa svoje zisky dodatočne navýšiť aj o príjmy z reklamy. Namiesto predstavenia lacnejších balíčkov, ako to robí konkurencia, Amazon žiadny lacnejší plán nepredstaví. Reklamu integruje priamo do svojho bežného predplatného s možnosťou priplatiť si streamovanie bez reklamy. Takáto cena bude pre amerických predplatiteľov predstavovať 2,99 dolára na mesiac.
Služba už predplatiteľov začala o svojich plánoch informovať e-mailom, kde vysvetľuje, že zavedenie reklamy je dôležité pre zachovanie konkurencieschopnosti a dlhodobé investície do vlastného obsahu. „Naším cieľom je mať v obsahu podstatne menej reklám ako má lineárna televízia a iní televízni poskytovatelia,“ píše Amazon predplatiteľom.
Zatiaľ len na veľkých trhoch
Služba reklamu do svojho obsahu najskôr zavedie v dvoch hlavných vlnách. V prvej vlne bude predstavená v USA, Veľkej Británii, Nemecku a Kanade. Reklamy tu budú zavedené od 29. januára 2024. Nasledovať budú ďalšie trhy ako Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Mexiko alebo Austrália. Slovensko sa v plánoch služby menovite nespomína, je však nepravdepodobné, že by reklama mala v krátkom čase postihnúť aj tuzemských predplatiteľov.
Slovensko, Česká republika a ďalšie menšie krajiny pre svetové platformy nepredstavujú rozdielové trhy, so zavedením reklamy u nás sa preto žiadna služba neponáhľa. Trendom je predstaviť reklamu najskôr na veľkých trhoch a následne ju zavádzať aj v menších krajinách. Slovensko aj Česku republiku zatiaľ balíčky s reklamou obchádzajú, je však iba otázkou času, kedy Netflix, Disney+ či iná veľká platforma praktiku predstaví aj u nás.