Banka účtovala duplicitné platby
Aktualizované 13. apríla 2024: Fio banka z technických príčin niektorým klientom zaúčtovala duplicitné platby, v dôsledku čoho niektorí ľudia dočasne prišli o veľké sumy peňazí. Banka prostredníctvom sociálnych sietí informuje, že problém vyriešila:
„Vážení klienti, duplicitne zaúčtované platby boli stornované, všetko na účtoch by malo byť opäť v poriadku. Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené komplikácie a ďakujeme za trpezlivosť,“ informuje banka.
Klienti však nie sú spokojní, aj keď sa im peniaze už vrátili na účet. „Za čo ďakujete banke? Že vám dvakrát zaúčtovali transakcie?,“ píše jeden komentujúci.
Pôvodný článok
Keby vám prišla výplata dvakrát, asi by ste sa nehnevali tak, ako keď je vám nejaká platba odrátaná z účtu duplicitne. Takejto nepríjemnej situácii čelila niektorí klienti Fio banky. Tá z technických príčin omylom zaúčtovala niektoré platby kartami spoločnosti Visa dvakrát – zjavne práve chybou Visy.
„Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa,“ začína Fio banka svoj príspevok na Facebooku. „O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde behom niekoľkých dní. Ďakujeme za pochopenie,“ uzatvára oficiálne prehlásenie.
https://www.facebook.com/Fiobanka/posts/pfbid02sFPWtohUcEVnZuvFnD4RVS8QK4NbRmfmG1f9nBKn6TzygLm7PzB9Aa55SxS8EF4Rl
Klienti banky poväčšine s reakciou banky nie sú spokojní, aj keď sa nájdu aj jej obrancovia. „My sme u vás už skoro 7 rokov a myslím, že nielen my, ale všetci klienti si zaslúžime rýchlejšie reakcie,“ píše jeden komentujúci na Facebooku. Ten pritom informuje, že problém s duplicitným zaúčtovaním platby pretrváva už od soboty 6. apríla, pričom oficiálne stanovisko banka vydala až v pondelok 8. apríla. Peniaze im pritom stále nevrátili.
Problém sa netýka len bežných transakcií vykonaných platobnou kartou Visa, napríklad v potravinách, ale aj výberov z bankomatu. Tomu istému nespokojnému komentujúcemu kvôli tomu chýba na účte 10 000 českých korún, v prepočte takmer 400 eur. „Je na čase porozhliadnuť sa aj inam a nespoliehať sa len na vás,“ uzatvára svoj prejav komentujúci s tým, že kvôli problému pouvažuje o zmene banky.
Na vine je Visa, no zodpovednosť by mala prevziať banka
„Myslíte, že klientom, ktorým blokujete desiatky alebo stovky tisíc [českých korún], stačí toto vyjadrenie?!,“ dodáva ďalší klient banky. Komentujúcim prekáža aj to, že banka čaká na vyriešenie problému so spoločnosťou Visa a nevráti im peniaze okamžite: „Ako banka by ste mali konať, nie veriť. Moje peniaze som zveril vám, nie karte Visa.“
V komentároch sa nájdu aj takí, ktorí Fio banku obraňujú. „Problém je zjavne spôsobený Visou, ale ľudia tu nadávajú Fio banke… To je ako keď sa vám rozbije výrobok a vy idete vynadať predavačovi,“ prirovnáva komentujúci situáciu ku podobnému nepríjemnému zážitku.
Peniaze by mali klienti dostať naspäť v priebehu niekoľkých dní. Fio banka však neposkytla presný dátum, iba sľub, že na riešení s Visou intenzívne pracujú.
Zatiaľ taktiež nie je jasné, či problém pretrváva a klienti by Visa karty radšej nemali používať, alebo už nehrozí žiadne ďalšie duplicitné zaúčtovanie platieb.
Problém sa mohol dotknúť vyše milióna ľudí
Fio banka je česká banka so sídlom v Prahe, ktorá sa zameriava na poskytovanie bežných bankových služieb bez poplatkov a investícií do cenných papierov. Na Slovensku aktuálne prevádzkuje 25 pobočiek, z toho dve v Bratislave.
Podľa oficiálnych informácií má Fio banka takmer 1,4 milióna aktívnych klientov, problém s duplicitným zaúčtovaním platieb sa tak potenciálne dotkol obrovského množstva ľudí.