Capone RECENZIA
Capone RECENZIA – Režisér Josh Trank si prešiel počas svojej filmovej kariéry viacerými nepríjemnými spormi so štúdiami. Jeho prvý film Kronika bol aj napriek svojmu nízkemu rozpočtu pôsobivým debutom so superhrdinskými koreňmi. Avšak potom prišiel neúspech v podobe Fantastickej štvorky.
Práve pri produkcii Fantastickej štvorky si prešiel peklom. Bol nútený takmer celý film pretočiť a vzdať sa svojej pôvodnej hororovej vízie. Nakoniec z toho vzišiel jeden z najhorších filmov roka 2015. Po piatich rokoch je tu Trank s novým ambicióznym projektom – Capone.
Posledné dni mafiánskeho bossa
Al Capone, jeden z najslávnejších mafiánov, akých svet pozná. Jeho moc sa pomaly strácala po tom, ako bol odsúdený na 10 rokov za daňové podvody. V jeho 47 rokoch bol kvôli zhoršenému zdravotnému stavu predčasne prepustený. Capone (Tom Hardy) upadá či už po fyzickej, alebo psychickej stránke.
Jeho posledné dni života trávi vo svojej vile s milovanou manželkou Mae (Linda Cardellini). Capone si už len ledva uvedomuje čo sa okolo neho deje a s následkami vážnej demencie prichádzajú aj halucinácie. Práve jeho bdelé sny nám odhaľujú muža, ktorým kedysi bol. Muža, pred ktorým sa triasla celá Amerika. Začne ho spovedať jeho vlastné svedomie.
Aj tí najdrsnejší muži raz skončia v plienkach
Josh Trank zvolil veľmi zaujímavý spôsob, ako sa pozrieť na život Al Caponeho. Namiesto existenciálnej drámy o vzostupe a páde mafiánskeho bossa sa pozeráme len na posledné dni jeho života. Ak čakáte, že bude Al Capone v tomto filme pri moci, budete sklamaní. Musíte sa pripraviť na blúznivého Al Caponeho v plienkach, ktorý má problém udržať stolicu.
Film poukazuje na jeho minulosť prostredníctvom snových sekvencií, ktoré vychádzajú z jeho čoraz horšieho psychického stavu. Často nevieme, čo je reálne, a čo nie. Udalosti totižto sledujeme z Caponeho perspektívy. To umožňuje Trankovi vytvoriť hneď niekoľko zaujímavých zvratov a zábavných sekvencií, keďže má s konceptom halucinácií voľné ruky.
Pre Toma Hardyho bola táto rola výzvou. Capone je v tomto filme veľmi pasívnou postavou. Jeho verbálna komunikácia je obmedzená na nezrozumiteľné šomranie a vrčanie. Avšak Hardy aj napriek obmedzeným možnostiam dokázal do tejto postavy preniesť zapamätateľný charakter. Je trochu škoda, že si jeho make-up neudrží celý film kvalitu a občas vyzerá až príliš umelo a neprirodzene.
Avšak nedá sa povedať, že by sa jednalo o jeden z Hardyho najlepších hereckých výkonov. A určite sa nejedná o jeden z jeho najlepších filmov. Capone má veľmi originálny koncept, avšak mal som pocit, že film nevie čím je. Máme tu takmer úplnú absenciu deja a jednotlivé snové sekvencie nie sú dostatočne nosné, aby potiahli celý film.
Nemôžem ani povedať, že by silná audiovizuálna forma Josha Tranka povýšila film aj napriek absencii zmysluplnejšieho deja, pretože Capone je natočený pomerne genericky. Nie je na ňom nič výnimočné. Atmosfére veľmi nepomáha ani nie veľmi šťastne zvolený elektronický soundtrack rapera El-P. Film vyzerá v niektorých momentoch ako televízny seriál.
Je to škoda. Film sa len bez hlbšieho významu pomaly plazí dopredu. Ale aj napriek týmto negatívám nemôžem tvrdiť, že by ma nebavilo sledovať, ako Al Capone v plienkach a s mrkvou v ústach strieľa zo svojho zlatého samopalu po nič netušiacich záhradníkoch.
Capone RECENZIA – Zhrnutie
Capone nám ukázal jedinečný spôsob, akým sa môžeme pozerať na životopisný príbeh. Avšak film postráda silnejšiu obsahovú a audiovizuálnu stránku. Hardy sa snaží, a na jeho výkone a charizme stojí v podstate celý film, ale ani jemu sa nepodarilo zachrániť veľmi priemerný scenár a réžiu Josha Tranka. 6/10.