Dokázal Netflix zaujať adaptáciou o zabijakovi upírov a démonov? | Castlevania (recenzia)

Castlevania recenzia

Ako všetci dobre vieme, filmové adaptácie hier dopadnú väčšinou na… Jednoducho, dopadnú zle. Nikto však nepovedal, že by mal rovnako skončiť aj animovaný seriál. Tejto idei sa chytila streamovacia platforma Netflix a vytvorila anime, ktoré si obľúbia aj tí, čo tento žáner nemajú radi alebo nikdy nehrali danú hru. Seriál je totižto adaptáciou rovnakomennej hry Castlevania, ktorá svoj debut zažila už v roku 1986 na konzole NES vďaka firme Konami. Prvá séria má iba 4 epizódy po 20 minút a tak to zhltnete za menej ako 2 hodiny. Rovnako, ako ja. Druhá séria je už vo vývoji, Netflix totižto pochopil, že sme dostali málo.

Castlevania recenzia
Hlavná postava série, Trevor Belmont; Zdroj: netflix.com

Aký príbeh si pre nás Castlevania pripravila?

Dokážete si predstaviť tú zlosť a deštrukciu, keď niekto zabije Draculovu manželku? Áno, presne toto sa v tomto seriáli stalo. Mladá liečiteľka bola upálená na hranici za podozrenie z čarodejníctva. Jej manžel Vlad Dracula Tepes dal teda ľudu a cirkvi vo Wallachií jeden rok na kompletné vysťahovanie, inak zažijú peklo na Zemi. Prešiel jeden rok, arcibiskup si s radosťou oslavuje rok od upálenia Draculovej manželky a myslí si, že je všetko v poriadku. Onedlho sa však spustí krvavý dážď a démoni z podsvetia začnú trhať obyvateľov mestečka Gresit na kúsky. Jedinou záchranou je teda opitý lovec upírov a démonov, Trevor Belmont z rodu Belmontovcov. Miesto Draculu a démonov ale bojuje hlavne proti cirkvi a jej kňazom, pretože ťažko určiť, kto je tu ozajstným záporákom.

Netflix sa pravdepodobne bál, akú bude mať Castlevania sledovanosť a úspech. Preto sme sa dočkali iba štyroch častí. Hlavného bossa si ušetrili na druhú sériu a v tej prvej sa zväčša zoznamujeme s postavami, príbehom a zaujímavým prostredím. Súboje sú vedľajšie a hlavnú pozornosť venoval seriál dialógom, ktoré sú dospelé a výborne napísané. Celková atmosféra sveta vás pohltí a krásne ukazuje, že cirkev je rovnako nebezpečná, ako samotný Dracula. Všetky postavy sú zaujímavé, pričom dominuje samozrejme Trevor, ktorý má v rukáve vždy schovanú nejakú vtipnú hlášku.

Castlevania recenzia
Vlad Dracula Tepes, ktorý pravdepodobne ovládne druhú sériu; Zdroj: netflix.com

Humor, krv a nadávky

Určite treba spomenúť, že Castlevaniu si užije hlavne dospelejšie publikum. Z časti aj preto, lebo je to zväčša o vyspelých dialógoch a nie len o akcií a súbojoch. Ale čo hlavne, je to krvavé, nechutné a musíte byť pripravení na veľa roztrhaných tiel či už mužov, alebo detí. Výbornou stránkou série sú správne vyberané nadávky, ktoré vôbec niesu nasilu a otravné. Humor tvoria sarkastické hlášky a vtipne napísané postavy. Dočkali sme sa krásnej rovnováhy medzi humorom, nechutnosťou a dospelým prístupom seriálu.

Veľkým plusom je vychytaný dabing, ktorý každej postave dodáva buď na vážnosti, alebo šialenosti. Pokiaľ už dôjde ku súbojom, ide o vizuálnu nádheru a príšery ako kyklop alebo vampír sa vám naozaj zapáčia. Kedže má jedna epizóda tak krátke trvanie, všetky nepodstatné veci sú vystrihnuté, ide sa priamo k veci a nenachádzame tiché miesta. Jediný bodík by som strhol za slabšiu animáciu, ktorá možno nesadne každému. Dopredu upozorňujem, nejde o čistokrvné anime.

Castlevania recenzia
Trevorova pomocníčka, čarodejnica Sypha; Zdroj: netflix.com

Zrhnutie

Prvá séria pôsobí ako nedokončený film. Je akoby 100 minútovým prológom ku celému seriálu, pretože viac povedala, ako ukázala. To hlavné si teda nechala pre druhú sezónu, ktorej sa dočkáme bohužiaľ až v roku 2018. Hneď po dopozeraní si uvedomíte, že potrebujete viac. Postavy, atmosféra, dabing, scenár, to všetko je priam bezchybné. Dosť bolo slov, pokiaľ sa vám tento animovaný seriál pozdáva, rýchlo si ho chodte pozrieť. Verte mi, bude sa vám to páčiť. 9/10