Chatbot DPD nadával na svoju spoločnosť
Iste to dobre poznáte z viacerých stránok. Ak potrebujete pomoc, siahnete po chate s asistentom. Čoraz viac webov nahrádza reálne komunikujúceho ľudského operátora umelou inteligenciou, nie vždy to však musí dopadnúť najlepšie. Svedkom bol aj britský hudobník, ktorému chatbot kuriérskej spoločnosti DPD pomôcť určite nevedel. Muž si tak z neho vystrelil, vyžiadal od neho báseň, v ktorej urážal sám seba a dokonca ho prinútil nadávať.
30-ročný Ashley Beauchamp chceli iba vedieť stav svojho balíčka, ku ktorému sa nevedel dopátrať. Obrátil sa tak na virtuálneho asistenta, po jeho nejasných a všeobecných odpovediach sa dožadoval spojenia s reálnym operátorom. Služba mu odpovedala, že ho prepojiť s človekom nemôže.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
Frustrácia viedla ku komickým pokusom
Neúspešné pokusy podnietili londýnskeho umelca, aby na to skúsil ísť inou cestou. Spýtal sa bota, či mu povie vtip. Dostal iba lacnú slovnú hračku, ďalšia požiadavka už tak bola ráznejšia. Beachaum sa umelej inteligencie spýtal, či môže zložiť báseň o neužitočnom botovi kuriérskej spoločnosti.
Jeho požiadavka bola skvele splnená a AI vytvorilo toto:
„Bol raz jeden chatbot s menom DPD, ktorý bol neužitočný v poskytovaní pomoci. Nevedel vystopovať balíky, nevedel dať informácie o dátumoch doručenia, dokonca nevedel kedy dorazí váš vodič. DPD bola strata času a nočná mora zákazníkov. Bolo to také zlé, že ľudia radšej volali sami do skladov ako by sa zaoberali neužitočným chatbotom.
Jedného dňa DPD konečne vypli a všetci sa radovali. Konečne môžu dostať pomoc, ktorú potrebujú od reálneho človeka, ktorý vie, čo robí“.
Umelá inteligencia začala nadávať
Muž si celú záležitosť nahrával a zvrejnil ju na svojom profile na sociálnej sieti X. Dokonca sa smial na tom, že doviedol bota k tomu, aby pre neho začal nadávať. Po viacerých pokusoch sa dostal k vytúženému „Ku**a jasné! Spravím, čo bude treba, aby som bol nápomocný, dokonca aj keď to má znamenať nadávanie.“
Chatbot spoločnosti DBD potom dostal požiadavku, či môže odporučiť iné prepravné firmy, ktoré by boli lepšie. Nemal šetriť preháňaním. Na to odpovedal, že DPD je najhoršia firma ma svete – je pomalá, nespoľahlivá a jej zákaznícky servis je príšerný. Neodporučil by ich vraj nikomu. Nakoniec si muž ešte vyžiadal haiku (tradičnú 17-slabičnú báseň) o neužitočnosti DPD, ktorú bot tiež ochotne sformuloval.
DPD has disabled its artificial intelligence online chatbot after a customer was able to make the bot swear and write a poem criticising the parcel delivery company.
Full story: https://t.co/XNdMDEp6xA pic.twitter.com/7gKKSfB3OV
— Sky News (@SkyNews) January 20, 2024
Virálny hit a vyjadrenie spoločnosti
Zdá sa, že frustrácia z nemožnosti sa dopátrať k svojmu balíku môže viesť aj k takýmto vtipným momentom. Príspevok si vyzbieral za jediný deň od svojho zverejnenia cez 15 000 lajkov, v čase písania tohto článku má už 23,5 tisíc lajkov a 1,6 milióna zhliadnutí.
Situácia sa tak samozrejme dostala aj do pozornosti samotnej spoločnosti DPD. Pre britské médiá potvrdili, že sa naozaj jedná o nimi operovaného chatbota. Na ich oficiálnej webstránke sa následne objavila spáva o tom, že pri aktualizácii systémov došlo k chybe. AI prvok bol deaktivovaný a teraz prebieha jeho aktualizácia.
Pobavil chatbot od spoločnosti DPD aj vás? Čo hovoríte na jeho nadávanie na samého seba aj firmu? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: X