Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ponúkne NVIDIA DLSS 3.5 a plný ray tracing
NVIDIA DLSS 3.5 bolo predstavené pred niekoľkými týždňami a prináša novú techniku Ray Reconstruction, ktorá vďaka využitiu umelej inteligencie dokáže zvýšiť kvalitu ray tracingu v hrách aj grafických aplikáciách. Prvej implementácie tejto novinky sa dočkáme 21. septembra v hre Cyberpunk 2077, kde jej podpora príde v rámci aktualizácie na verziu 2.0. V rovnaký deň bude tiež sprístupnená používateľom Chaos Vantage, obľúbeného nástroja pre 3D vizualizáciu.
DLSS 3.5 je k dispozícii všetkým majiteľom GPU GeForce RTX a NVIDIA RTX; kompletné informácie o tejto novej technológii nájdete v našom článku o oznámení NVIDIA DLSS 3.5.
DLSS 3.5 sa prvýkrát predstaví 21. septembra v Cyberpunk 2077
Dňa 21. septembra vychádza aktualizácia pre Cyberpunk 2077 na verziu 2.0 a prináša rad vylepšení. Medzi hlavné z nich patrí DLSS 3.5 s funkciou Ray Reconstruction. Ide o novú techniku využívajúcu umelú inteligenciu na vylepšenie kvality ray tracingu. V režime Overdrive vďaka tomu novinka zlepší kvalitu a čistotu odrazov aj vernosť globálneho osvetlenia a dynamického správania sa svetiel.
Na trénovanie DLSS 3.5 bolo použitých 5x viac dát, než tomu bolo v prípade DLSS 3. Aktuálna verzia vďaka tomu dokáže rozpoznať rôzne ray tracingové efekty a na základe toho oveľa lepšie rozhoduje o použití časových a priestorových dát pri zachovaní vysokofrekvenčných informácií, čo je na dosiahnutie špičkového upscalingu extrémne dôležité. DLSS 3.5 je k dispozícii všetkým majiteľom GPU GeForce RTX a NVIDIA RTX, majiteľom GeForce RTX radu 40 však zostáva exkluzívna funkcia generovania snímok.
26. septembra vychádza dlho očakávané špionážne DLC Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, v ktorom samozrejme nebude chýbať plný ray tracing a DLSS 3.5 s funkciou rekonštrukcie lúčov. „Vďaka chytrej technológii DLSS 3.5, ktorá dokáže vykresľovať obraz s pomocou umelej inteligencie, si môžete Cyberpunk 2077 vyskúšať s ostrejším obrazom, presnejším osvetlením a maximálnou možnou snímkovou frekvenciou,“ hovorí Jakub Knapik, VP of Art a Global Art Director v spoločnosti CD.
V rozlíšení 4K pri maximálnom grafickom nastavení a využití plného ray tracingu môže v Cyberpunk 2077: Phantom Liberty vďaka NVIDIA DLSS 3.5 so zapnutou funkciou Frame Generation snímková frekvencia vzrásť v priemere až 4,9x. Pri ďalších populárnych rozlíšeniach, teda 1440p a 1080p, ide potom o približne trojnásobný nárast v závislosti od modelu GPU.
Ďalšie informácie o novinkách, vrátane detailného porovnania kvality, prináša článok venovaný DLSS 3.5 v Cyberpunk 2077 a k dispozícii je aj Cyberpunk 2077: Phantom Liberty RTX trailer.
Zdroj: TS NVIDIA