pondelok, 18 novembra, 2024
Reklama

Nič podobné tu ešte nebolo. Netflix je príliš silný, konkurencia pristupuje k zúfalému kroku

Nenechajte si ujsť

Veľké streamovacie služby chystajú spoločné predplatné

Vojna streamovacích služieb naberá na obrátkach a prináša nečakané spojenectvá. Netflix raketovo rastie a žiadny z ďalších globálnych hráčov mu už nestíha. Konkurenti preto musia hľadať spôsoby, ako sa k svetovej jednotke čo najviac priblížiť. S nevídaným plánom teraz prišla dvojica veľkých spoločností Disney a Warner Bros. Discovery, ktoré sa rozhodli pre netradičný krok – obe svoje knižnice ponúknu v špeciálnom spoločnom balíčku.

Ako informuje New York Times, nečakaná ponuka sa nateraz bude týkať iba predplatiteľov v USA, predstavená bude v lete tohto roka. Na americkom trhu sa spravidla začínajú všetky zmeny, bude preto zaujímavé sledovať, či sa trend spájania služieb rozšíri aj do ďalších krajín. Spoločnosť Disney u nás prevádzkuje službu Disney+, Warner Bros. Discovery zasa HBO Max, ktoré o pár dní nahradí nová služba Max.

Reklama

Platformy  teraz v zámorí ponúknu špeciálnu verziu predplatného, v ktorom diváci dostanú prístup k obsahu oboch služieb v cene jedného balíka. O cenovej politike zatiaľ nepadlo ani slovo, zlúčené predplatné však určite bude výhodnejšie ako platiť si každú službu zvlášť. Nový balíček bude k dispozícii vo verzii s reklamami aj bez nich. Práve na reklamách streamovacie služby stavajú svoju budúcnosť a trend už dorazil aj na Slovensko, keď reklamu v obsahu ako prvá zaviedla platforma SkyShowtime.

Reklama
netflix zdrazuje znovu
Zdroj: Unsplash

Trápia sa, musia hľadať východisko

Aj keď Disney+ aj Max zostávajú dostupné aj samostatne, zlúčenie obsahu v podobe špeciálneho balíčka je veľkým prekvapením. Doposiaľ boli obe spoločnosti vnímané v kontexte ostrej konkurencie, ktorá im však škodí. Kým Netflix konkurenciu prakticky nerieši a sebavedomo si razí cestu vpred, ostatné globálne platformy sa finančne trápia.

Dôkazom je aj skutočnosť, že Disney+ až päť rokov po spustení prestala generovať stratu a začala zarábať. Nejde však o prirodzený stav, keďže Disney zisk dosiahlo iba za cenu veľkých škrtov v obsahu, prepúšťania a čarovania číslami v USA vďaka spájaniu so službou Hulu. Vidí to aj trh, ktorý na čerstvé finančné výsledky Disney nereagoval priaznivo a akcie spoločnosti sa po zverejnení výsledkov prepadli až o 10 %.

Reklama

Podobne je na tom aj služba Max, ktorá rovnako bojuje s ostrou konkurenciou, zadlženosťou a finančne sa jej nedarí. Veľkí hráči teraz pristupujú k nemysliteľnému kroku a skúsia proti Netflixu bojovať spoločne.

Reklama
Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama