Veľké streamovacie služby chystajú spoločné predplatné
Vojna streamovacích služieb naberá na obrátkach a prináša nečakané spojenectvá. Netflix raketovo rastie a žiadny z ďalších globálnych hráčov mu už nestíha. Konkurenti preto musia hľadať spôsoby, ako sa k svetovej jednotke čo najviac priblížiť. S nevídaným plánom teraz prišla dvojica veľkých spoločností Disney a Warner Bros. Discovery, ktoré sa rozhodli pre netradičný krok – obe svoje knižnice ponúknu v špeciálnom spoločnom balíčku.
Ako informuje New York Times, nečakaná ponuka sa nateraz bude týkať iba predplatiteľov v USA, predstavená bude v lete tohto roka. Na americkom trhu sa spravidla začínajú všetky zmeny, bude preto zaujímavé sledovať, či sa trend spájania služieb rozšíri aj do ďalších krajín. Spoločnosť Disney u nás prevádzkuje službu Disney+, Warner Bros. Discovery zasa HBO Max, ktoré o pár dní nahradí nová služba Max.
Platformy teraz v zámorí ponúknu špeciálnu verziu predplatného, v ktorom diváci dostanú prístup k obsahu oboch služieb v cene jedného balíka. O cenovej politike zatiaľ nepadlo ani slovo, zlúčené predplatné však určite bude výhodnejšie ako platiť si každú službu zvlášť. Nový balíček bude k dispozícii vo verzii s reklamami aj bez nich. Práve na reklamách streamovacie služby stavajú svoju budúcnosť a trend už dorazil aj na Slovensko, keď reklamu v obsahu ako prvá zaviedla platforma SkyShowtime.
Trápia sa, musia hľadať východisko
Aj keď Disney+ aj Max zostávajú dostupné aj samostatne, zlúčenie obsahu v podobe špeciálneho balíčka je veľkým prekvapením. Doposiaľ boli obe spoločnosti vnímané v kontexte ostrej konkurencie, ktorá im však škodí. Kým Netflix konkurenciu prakticky nerieši a sebavedomo si razí cestu vpred, ostatné globálne platformy sa finančne trápia.
Dôkazom je aj skutočnosť, že Disney+ až päť rokov po spustení prestala generovať stratu a začala zarábať. Nejde však o prirodzený stav, keďže Disney zisk dosiahlo iba za cenu veľkých škrtov v obsahu, prepúšťania a čarovania číslami v USA vďaka spájaniu so službou Hulu. Vidí to aj trh, ktorý na čerstvé finančné výsledky Disney nereagoval priaznivo a akcie spoločnosti sa po zverejnení výsledkov prepadli až o 10 %.
Podobne je na tom aj služba Max, ktorá rovnako bojuje s ostrou konkurenciou, zadlženosťou a finančne sa jej nedarí. Veľkí hráči teraz pristupujú k nemysliteľnému kroku a skúsia proti Netflixu bojovať spoločne.