“Tak čo, už si si niekoho našla?”
To je otázka, ktorú nechce dostať žiadna žena na svete. Je síce pravda, že bez dlhodobého vzťahu máte viac času na budovanie úspešnej kariéry a zoznamovanie sa s vplyvnými ľuďmi. Je skvelé na také niečo byť hrdý. V mnohých prípadoch by však rodičia boli omnoho radšej, keby ste dobrú prácu vymenili za manžela a dali im vysnívané vnúčatá. Nie je to však tak jednoduché, ako to pre nich znie. Môžete byť totižto taktiež smoliar na partnerov a nájsť si dlhodobý vzťah je mimo vašich možností.
Práve veľmi podobný príbeh, s ktorým sa stretol už takmer každý, sa točí okolo sympatickej Marie (Anna Polívková). No keď sa jej konečne pošťastí a zdá sa, že našla lásku svojho života, vznikne situácia, ktorá má jeden veľký háčik.
Dve nevesty a jedna svadba RECENZIA
Režisér/scenárista Tomáš Svoboda nám tentokrát s kolegom Marcelom Bystroňom ponúkajú príbeh, s ktorým by sme sa mali stotožniť. Teda sa o to aspoň snažili. Hlavnou postavou je televízna moderátorka Marie, ktorú si zahrala skvelá Anna Polívková. Celý príbeh je postavený na tom, že Marie ja akási typická mestská singl, ktorá si jednoducho nevie nájsť toho pravého. A že sa o to už pokúšala, to by malo byť jasné.
Ešte pred vydaním filmu nám bolo sľubované, že príbeh nás zavedie do každodenného života hlavnej hrdinky, ktorá je sama nie dobrovoľne, ale proti svojej vôli. Vo finále sme ale ani nevideli ako si Maruška hľadá svojich partnerov. Boli nám predstavené len výsledky jej snahy.
Na začiatku príbehu sa nám predstaví samotná Marie, ktorá monológom s pohľadom priamo do kamery opisuje svoje trápenie, ako sa načiahne na druhú polovicu postele a dúfa, že niekto leží vedľa nej. Túto, čiže hneď prvú scénu, považujem za jednu z úplne najlepších vrámci celého filmu. Po nej vidíme už len zopárkrát znova nejakú snahu režiséra spolupracovať s titulnou herečkou, ktorá má energiu na vyplnenie celého plátna.
Jedným z rodiny
Celá zápletka sa však v skutočnosti dá do pohybu až keď Maruška odíde z Prahy na dedinu, na svadbu svojej sestry. V tomto momente máme pocit, že hlavnú postavu vlastne ani nepoznáme. Máme ju ale radi kvôli jej vonkajšiemu správaniu, čo zaistila sympatická a talentovaná Anna Polívková. Aby som to zhrnul, scenár zlyhal v budovaní postáv. Na niektorých nám však koniec koncov aj trocha záleží, a to čisto kvôli hercom, ktorí tieto povrchné figúrky stvárnili.
S Maruškou sa ale konečne ocitáme na dedine, zopár dní pred pripravovanou svadbou. Tu o niečo lepšie spoznávame rodičov, ktorých si zahrali ostrieľané mená Eva Holubová a Bohumil Klepl. Postavy sú zaujímavé, avšak stretávajú sa s podobným problémom, ako titulná Marie. Herci majú kopu skúseností a dokázali by sami utiahnuť aj veľmi dlhé scény. Je však škoda, že tento priestor im Tomáš Svoboda nedal. Tejto dvojici by pritom stačilo venovať len zopár ďalších minút, počas ktorých by sa postavy o niečo lepšie sformovali, nepôsobili by karikatúrne a možno by nám aj záležalo na ich bočnom príbehu o nevere. Na ktorej koniec koncov nezáleží.
Zdroj: magicbox.skKomu by sme mali fandiť?
Väčšina problémov filmu žiaľ pramení priamo zo scenára Svobodu a Bystroňa, ktorí zdanlivo nevedia, čo diváci vlastne chcú. Tento problém pritom nie je občasnou výnimkou v ich práci. Dokonalým príkladom neschopnosti predpovedať reakcie Čechov a Slovákov, ktorí už roky čakajú na kreatívnu a neobyčajnú komédiu, sú hrôzostrašné pokračovania Kameňák 4 a 5. Pri oboch bol autorom scenára práve Marcel Bystroň. Pri oboch boli diváci absolútne sklamaní a dokonca až rozzúrení. Niekto si totižto myslí, že úspešné komédie sa majú natáčať podľa rovnakej príbehovej formy, s kopu vulgárnych vtipov a nejak sa modliť, že divákov oslovia dookola recyklované poznámky známych hercov.
Zdroj: magicbox.skNechcem pritom vyzerať rozzúrene. Pochopiteľne som pred pozretím novinky Dve nevesty a jedna svadba mal pochybnosti a neveril som, že by to mohlo dopadnúť dobre. Prekvapenie, teda aspoň čiastočné, sa ale dostavilo. Vinikajúci zážitok to síce nebol, ale úprimne zábavné momenty sa našli. Obzvlášť príjemne vyobrazená bola samotná dedina, ktorá pôsobila neuveriteľne ľudsky a dôveryhodne. Koncert, tanec, pivo tečúce potokom – na moment som si naozaj vedel predstaviť, že sedím za rovnakým stolom, ako postavy na plátne.
Čo sa zápletky týka, tu sa veľké prekvapenia nekonajú. Je jednoduchá, prezrádza ju už samotný názov a môžete tak nejak predpokladať, ako to celé skončí. Veľké množstvo situácií ostáva nevyužitých a konfrontácie postáv nepôsobia reálne, ale žalostne komicky. Príbeh je teda vyplnený síce bezvýznamnými, no zato aspoň príjemnými a osviežujúcimi zážitkami.
Zhrnutie
Novinka Tomáša Svobodu a Marcela Bystroňa sľubovala veci, ktorých splnenie je očividne cez možnosti tejto filmárskej dvojice. Príbeh s predvídateľnou zápletkou mal fungovať čisto vďaka sympatickým postavám, ktoré scenár ani zďaleka neposkytol. Jediným šťastím je, že väčšina hercov sa vedela prebojovať z okovov plytkých karikatúr a v príjemných častiach vdýchnuť do komédie život. To najlepšie poskytla hlavne titulná Anna Polívková, ale aj jej filmoví rodičia Eva Holubová a Bohumil Klepl, ktorí mohli dostať ešte väčší priestor. Z dôvodov nevyužitého potenciálu a chabého scenára dostáva film Dve nevesty a jedna svadba hodnotenie 5/10.