Facebook chce konkurovať YouTube
Facebook, zrejme najznámejšia a najpoužívanejšia sociálnejšia sieť, si trúfa už na službu ako je YouTube. Najväčšia databáza videí, predovšetkým hudobných, zďaleka nie je jediná, ktorá tento druh obsahu prináša. A modrá sieť je už jednou z ďalších, ktorá nám ho bude poskytovať.
Facebook totiž rozbieha hudobné videá. Prináša ich cez svoju službu Watch a ukážky môžu byť zdieľané, komentované a ľudia na ne môžu dávať reakcie ako pri akýchkoľvek iných videách, ktoré tam nájdete. Služba je zatiaľ dostupná iba v Spojených štátoch, avšak v minulosti bolo niečo podobné spustené aj v Thajsku či Indii, preto sa predpokladá, že tam sa bude rozširovať najskôr.
Od náhľadov k celým videám
Pre sociálnu sieť to je skutočne veľký krok, v minulosti boli schopní prinášať iba krátke náhľady na hudobné videá (ako informuje portál TechCrunch). Buď to, alebo mohli prehrávať iba audio stopu, o čom hovorí stránka Bloomberg. Náhľady na videá sa ukazujú už aj pri vyhľadávaní cez Google.
A Facebook išiel do toho skutočne naplno, že chcú dorovnať YouTube je viac ako jasné. Uzatvorili spolupráce s viacerými veľkými značkami a vydavateľstvami. Medzi ne patrí napríklad Sony Music, Universal Music Group alebo aj naposledy oznámené Warner Music Group.
Získavajú rady umelcov aj exkluzívne premiéry
To znamená, že prinesú exkluzívny obsah od viacerých umelcov, ktorý neuvidíme nikde inde. Sú nimi napríklad J Balvin, Karol G, Sebastián Yatra, Alejandro Fernández, alebo Calibre 50. Dokonca už nám bola oznámená aj premiéra jedného videoklipu, ktorý príde ako prvý na Facebook Watch. Bude ním video od Lele Pons. A očividne nie je jediné, pretože si tu premiéru plánuje odkrútiť aj panamský R&B umelec Sech.
A sieť zachádza ešte ďalej. Samotným umelcom poskytli možnosť financovať, resp. spolufinancovať ich projekty výmenou za to, že svoje klipy ako prvé uvedú na Watch. Takto si jednoznačne podchytia exkluzivitu. Na druhej strane to ale znamená aj viac reklamy na sieti samotnej, s čím sa ale dalo počítať. Ide predsa o jednoduchý vzorec: viac minút obsahu = viac reklamných zdelení.
Ďalšia služba pre sociálnu sieť
Oznámenie o hudobných videách prišlo iba zopár mesiacov po tom, čo prebrali od Microsoftu streamovaciu službu Mixer. Tá bola zaradená do položky Facebook Gaming a všetky súčasti a aplikácie Mixeru k nej prešli do 22. júla. Hudobné videá Facebook spustil pre počítače, iOS aj Android v rovnaký deň, a to hneď od prvého augusta.
Myslíte si, že touto službou dokáže Facebook konkurovať aj slávnemu YouTube? Dajte nám vedieť do komentárov, čo si myslíte.
Zdroj: theverge.com