FIFA 21 gameplay
Po minulotýždňovom, veľmi fádnom traileri nám EA ukázalo skutočné gameplay zábery z ich očakávaného športového simulátora s názvom FIFA 21. Už na začiatku vám však môžeme odpovedať na otázku z nadpisu. Nie, nejde o klon posledného ročníka ako si mnohí, najmä neznalí ľudia myslia. Do hry totiž boli pridané viaceré novinky.
Vylepšený dribling a triky
Vo FIFE patril dribling vždy medzi základné herné prvky. Tí najšikovnejší hráči sa tak vedeli poľahky presadiť v súbojoch jeden na jedného. Tento rok však príde novinka s názvom agilné driblovanie. Hráči už počas súbojov vydržia oveľa viac a nepôjdu tak ľahko k zemi. Ak má navyše konkrétny hráč vysoké štatistiky, kontaktom sa bude vedieť aj vyhnúť.
Tieto triky navyše nebudú náročné na ovládanie a zvládne ich aj začiatočník. Animácie rôznych fintičiek však vyzerajú pomerne umelo a v skutočnom futbale to takto väčšinou nefunguje. Samozrejme, taký Messi bude s loptou určite šikovnejší ako „drevený“ Gerard Pique. Vývojári tak chceli zachovať istú úroveň reality.
Upravená rýchlosť a streľba
Vo FIFE 19 bolo tempo hry a pohyb futbalistov veľmi rýchle a celé to vyzeralo skoro až komicky. Ročník s prívlastkom 20 tento problém mierne upravil a FIFA 21 to má vyladiť k dokonalosti. Už by sa tak nemalo stať, že napríklad rýchlonohý Mané funguje na baterky. Hráči s vyššími taktickými štatistikami sa budú správať viac „rozumne“ a budú mať väčší prínos pre tím.
Aj vy ste mali nervy v keli, keď ste dostali z každej druhej strely spoza šestnástky gól? Bolo to na nevydržanie. Vo FIFE 21 by sa to už ale nemalo stávať a strely by mali byť taktiež vylepšené.
Nové kolízie a animácie
Vo FIFE to niekedy vyzerá ako v klietke pri súboji bojovníkov MMA. Niekedy až hororové kolízie, pri ktorých by skutočný športovci neraz aj umreli alebo mali trvalé následky, neboli vôbec neobvyklé. Vraj sa aj tento problém dočká istého vylepšenia. Zatiaľ to vyzerá sľubne, no uvidíme, aké to bude v praxi. Animácie sa taktiež každý rok zdokonaľujú a inak tomu nebude ani tentokrát.
Nábehy hráčov
Najväčšou zmenou by mali byť nábehy hráčov, ktoré budete tentoraz vlastnoručne ovládať a nespoliehať sa na umelú inteligenciu. Pri smerovanej prihrávke viete spoluhráčovi prihrať a zároveň si pomocou páčky s prihrávajúcim nabehnúť do priestoru. Podľa EA pôjde o skutočný „gamechanger“. Niečo podobné sme tu už síce mali, no nebolo to až takto vyšperkované.
Úplnou novinkou je ale ovládanie hráča bez lopty, zatiaľ čo s ďalším driblujete. S prvým menovaným sa tak viete oveľa lepšie uvoľniť, poprípade zbaviť prenasledovateľa. Ak však stlačíte obe páčky naraz, nad driblujúcim futbalistom prevezme kontrolu AI a vy sa tak naplno venujete nábehu.
Prihrávky za obranu a blokovanie
Nové prihrávky za obranu budú taktiež závisieť od štatistík. Futbalista s lepšími prihrávkami bude môcť poslať lepšie a presnejšie lopty ako ten s nižšími. Vylepšené by mali byť aj bloky. Už to teda nebude vyzerať, že vám na ihrisku behá Superman.
Vrátenie času
Azda najväčšou hlúposťou a zbytočnosťou je vrátenie času o 30 sekúnd v režimoch pre jedného hráča. Nevydarenú akciu môžete jednoducho zopakovať. Nestráca tým však celý zápas svoje čaro? Na túto otázku si už musíte odpovedať sami.
Zmluva s AC Milan a Interom
Milánske veľkokluby sa pridali k mnohým tímom, ktoré podpísali exkluzívnu zmluvu s EA. Na San Sire si tak napríklad v konkurenčnom PES už viac nezahráte. Dočkáme sa však detailnejších záberov na štadión, tréningových ihrísk, zázemia a ďalšieho. Fanúšikovia Rossoneri a Nerazzurri sa tak majú na čo tešiť.
Odstránené toxické oslavy
Aj vás nahnevalo, keď ste hrali FUT a protihráč pri oslave gólu úmyselne zabugoval hru, či využil toxické oslavy, aby vás viac naštval? Viac by sa to nemalo zopakovať. Už tak v hre neuvidíme „dabovanie“ či gestikuláciu, aby ste boli ticho.
FIFA 21 vychádza 6. októbra 2020 a vy si ju budete môcť kúpiť v troch edíciách, ktorým sme sa venovali v poslednom článku.
Čo si myslíte o spomínaných vylepšeniach? Zaujal vás gameplay z hry FIFA 21? Dajte nám vedieť do komentárov.