Kamera
Povedzme si na rovinu, kde by bola kinematografia, ak by neexistovali kamery? Nikde. Pravdepodobne by neexistovala. Pretože, ako sa tvoria filmy? Točia sa. A s čím sa točia? S kamerami. Bol to teda veľký objav, keď 22. marca 1895 bratia Lumièrovci predstavili niečo, čo sme nazvali ako prvý film. A kde by bol svet bez kinematografie? Možno by existovali animáky, ale to je asi tak všetko. Svet by bol ukrátený o umenie. Každopádne, doba napreduje, a s ňou aj kamery, ktoré tvoria neuveriteľné diela.
Dnes sa pozrieme na to, s akými kamerami boli točené tohtoročné oskarovky. Možno to je trošku užší pohľad na kamery, ale predsa len. Predstavte si, že budete v budúcnosti kameraman. Budete filmy točiť na staré, desaťročia nepoužívané, zničené kamery? Histórii kinematografie, a tak trošku aj kamier sme sa už venovali. Článok o tom si môžete prečítať TU. Každopádne, nie je to len o kamerách. Objektív je tiež niečo, čo pri točení filmov tvorí zázraky. Pridať do tohto článku ešte aj vizuálne efekty, bola by z toho kniha. Snáď vizuálnym efektom necháme samostatný článok niekedy v budúcnosti.
ARRIVAL
Nominovaný na najlepší film (Shawn Levy, Dan Levine, Aaron Ryder, a David Linde)
Kamera: ARRI Alexa XT M/Plus
Objektív: Camtech Vintage Ultra Prime, Kowa Cine Prominar, a Zeiss Super Speed
HACKSAW RIDGE
Nominovaný na najlepší film (Bill Mechanic a David Permut).
Kamera: ARRI Alexa XT Plus, RED Epic Dragon
Objektív: Panavision Primo, Primo V, Leica Summilux-C, a Angenieux Optimo lenses
HIDDEN FIGURES
Nominovaný na najlepší film (Donna Gigliotti, Peter Chernin, Jenno Topping, Pharrell Williams, a Theodore Melfi).
Kamera: Arriflex 416, Panavision Panaflex Millennium XL2
Objektív: Panavision Ultra Speed MKII, Panavision Primo, E-, T-Series, ATZ a Canon lenses
LION
Nominovaný na najlepší film (Emile Sherman, Iain Canning, a Angie Fielder).
Kamera: ARRI Alexa XT/XT M, RED Dragon (aerial shots)
MOONLIGHT
Nominovaný na najlepší film (Adele Romanski, Dede Gardner, a Jeremy Kleiner).
Kamera: ARRI Alexa XT Plus
Obejktív: Hawk V-Lite a Angenieux Optimo A2S lenses
FENCES
Nominovaný na najlepší film (Scott Rudin, Denzel Washington, a Todd Black).
Kamera: Panavision Panaflex Millennium XL2
Objektív: Panavision C-Series, ATZ, a AWZ2 lenses
HELL OR HIGH WATER
Nominovaný na najlepší film (Carla Hacken a Julie Yorn).
Kamera: ARRI Alexa XT Studio
Objektív: Hawk V-Lite, Angenieux Optimo, a Optimo A2S lenses
LA LA LAND
Nominovaný na najlepší film (Fred Berger, Jordan Horowitz, a Marc Platt).
Kamera: Panavision Panaflex Millennium XL2, Aaton A-Minima
Objektív: Panavision E-, C-Series, custom lens
MANCHESTER BY THE SEA
Nominovaný na najlepší film (Matt Damon, Kimberly Steward, Chris Moore, Lauren Beck, a Kevin J. Walsh).
Objektív: Canon K35 a Angenieux Optimo lenses
SILENCE
Nominovaný za najlepšiu kameru (Rodrigo Prieto)
Kamera: ARRI Alexa Studio, Arricam LT
Objektív: Zeiss Master Anamorphic a Angenieux Optimo lenses
Chcete natočiť film? Týchto 10 kamier zaručia naozajstný vizuálny zážitok!