Krutá pravda o GTA VI
Napriek tomu, že prvý trailer sme videli už pred siedmimi mesiacmi, do vydania Grand Theft Auto VI ostáva ešte viac ako rok. Aj takto sa buduje záujem o hru. Postupné zverejňovanie nových informácií vyústili do toho, že len tento samotný trailer má viac ako 201 miliónov zhliadnutí a komentáre pod ním sú prevažne pozitívne.
GTA 6 je totiž symbolickým návratom k GTA Vice City, čím Rockstar Games prilákalo pozornosť aj ľudí v zrelšom veku. Tí hrali Vice City ako deti od roku 2002, kedy bola hra vydaná. Koľkí rodičia zúfali, že ich deti zažívajú v GTA more násilia a deti, ktoré sa medzičasom stali rodičmi, opäť žiadajú zákaz predaja GTA VI.
Séria znamenala pre herný priemysel inovačný skok a vždy bola zrkadlom doby.
Za 22 rokov, odkedy vyšlo pôvodné Vice City, sa nové vydania GTA odohrávali na rôznych miestach, aby sa napokon v šiestej generácii vydala späť do tejto interpretácie Miami.
Prvé dojmy z GTA VI
YouTuber SanInPlay zverejnil hodinový rozhovor s bývalým technickým riaditeľom Rockstar Games, kde zazneli zaujímavosti o vývoji hry v minulosti a tiež niekoľko otázok a odpovedí týkajúcich sa GTA VI.
Obbe Vermeij sa vyjadril k nadchádzajúcemu Grand Theft Auto zvlášť pozitívne, zároveň upozornil, že by ľudia mali mať skôr miernejšie očakávania.
V prvom rade sa SanInPlay pýtal Vermeija na jeho prvé dojmy z nového GTA VI. Bývalý technický riaditeľ nešetril priaznivým hodnotením traileru, pretože podľa vlastných slov do vývoja už nevidí.
„Myslím, že to vyzerá tak, že v podstate všetko posunuli ďalej, však? Tá scéna z pláže ma celkom dostala, kde každý robí niečo iné. Každá postava má svoju vlastnú animáciu, myslím, že to vyzerá úžasne,“ konštatuje Obbe Vermeij o novom GTA VI.
Vermeij ďalej tvrdí aj to, že GTA VI bude „stále tá najlepšia hra. Mám rád ten vibe, ten Miami vibe. Ľudia robia hlúpe veci, tie aligátory, sedenie na autách a všetko, to sa k GTA hodí.“
Zákulisné informácie tvrdia, že sa na animovanie postáv v GTA VI použila celkom nová technológia. Namiesto ručne vytvorených animácií sa postavy pohybujú na základe pokynov od AI a simulovanej fyziky.
Verí, že práve prišiel ten čas, aby Rockstar Games spravil tento zásadný technologický krok vpred. Hneď nato ale pokračuje skôr v kritickom duchu.
Nemajte prehnané očakávania
„Nemyslím si, že bude veľmi odlišné od GTA V. Myslím si, že ľudia budú vo štvrtok mierne sklamaní,“ hodnotí. Dôvodom má byť menší technologický pokrok medzi jednotlivými generáciami herných konzol.
Zatiaľ čo skok medzi Playstation 1, 2 a 4 bol enormný, rozdiel medzi Playstation 4 a 5 je už menší. Z pohľadu hráča boli nové možnosti grafiky skôr menej výrazné.
Analógiu očakávame v súvislosti s GTA V a GTA VI. „Podľa mňa majú niektorí ľudia trochu vysoké očakávania. Pretože to nebudete môcť nazvať skokom.“
Odišiel aj preto, že GTA IV bolo príliš depresívne
Neskôr Vermeij v rozhovore povedal, čo bolo jedným z dôvodov odchodu z Rockstar Games. Malo ísť o príliš ponuré, menej zábavné a „skoro depresívne“ prostredie v GTA IV odohrávajúce sa v Liberty City. Očakával, že ďalšie vydanie bude ešte temnejšie, v čom sa napokon zmýlil.
Dodajme, že predchodcu GTA V vydavateľ Rockstar Games uviedol do predaja v roku 2013, teda pred 11 rokmi. To sa zdá byť dosť dlhá doba na to, aby vývojár zapracoval do novej generácie podstatné inovácie.