Hokej k obrazovkám prilákal milión Slovákov
Aktualizované 13.5.2024: Hokejový ošiaľ na Slovensku pokračuje. Druhý zápas slovenskej reprezentácie proti Kazachstanu, ktorý sa vysielal v nedeľu v čase krátko po obede, si nenechal ujsť rekordný počet divákov. Po dvojročnej prestávke bola prekonaná magická hranica – výkon Slovákov v priamom prenose videl viac než milión divákov, informuje Mediaboom.
Prvú tretinu Slovenska proti Kazachstanu v nedeľu sledovalo v priemere 812 tisíc divákov, priaznivý stav však k obrazovkám prilákal ďalších zvedavcov a druhú i tretiu tretinu už na obrazovke videlo 1,03 a 1,04 milióna divákov. Hokej tak absolútne ovládol nedeľnú sledovanosť a JOJ-ka si pripísala viac než 60 % podiel na trhu.
Skupina JOJ sa môže tešiť aj veľkému záujmu divákov o ďalšie zápasy mimo Slovenska. Darí sa aj kanálom JOJ Šport a JOJ Plus, na ktorých sa vysielajú prenosy ďalších zápasov i pražskej A skupiny. Záujmu mimo našej reprezentácie dominujú zápasy Česka, víkendový duel proti Nórsku si nenechalo ujsť približne 360 tisíc divákov.
Skupine JOJ Group sa tak investícia do vysielacích práv na MS v ľadovom hokeji vyplatila. Vôbec prvýkrát v histórii SR priame prenosy nevysiela RTVS, ktorá sa šampionátu celkom nevzdala a vysiela predzápasovú šou. Tá však v sledovanosti dosahuje skôr podpriemerné čísla. Skupina JOJ práva získala až do roku 2028, na svojich stanicich JOJ, JOJ Plus a JOJ Šport vysiela všetkých 64 zápasov. Všetky sú dostupné aj na službe JOJ Play.
Pôvodný článok:
Najväčšia športová udalosť roka pre nejedného Slováka po 24 rokoch zmenila svojho vysielateľa. Nový ročník MS v ľadovom hokeji neodvysiela zápasy RTVS,ako tomu bolo vyše dve dekády, ale skupina JOJ Group, ktorá získala práva na prenosy. Investícia sa mediálnej skupine vyplatila. Prvý zápas Slovákov na staniciach Joj trhal rekordy sledovanosti, informuje Mediaboom.
Slovenská hokejová reprezentácia nastúpila v piatok, 10. mája o 16:20 proti Nemecku. Aj tu išlo o zmenu oproti minulosti, predošlý rok sa prvý zápas hral o 15:20. Slovensko vtedy nastúpilo proti Čechom a tento zápas si pozrelo 720 tisíc divákov.
Nové najvyššie čísla pre stanicu aj majstrovstvá
Súboj proti Nemcom sa pre nás, bohužiaľ, skončil prehrou 4:6. Oslavovať však mohla Joj-ka a to vďaka množstvu divákov, ktorí si zápas zapli na obrazovkách. V prvej tretine ho sledovalo 618, v druhej 800 a tretiu tretinu si zaplo až 865 tisíc sledovateľov. To znamená, že sledovanosť sa dostala v podieloch na trhu na 56-60% v univerzálnej cieľovke, teda všetkých divákov nad 12 rokov, informuje Media Boom.
O ešte väčšom úspechu sa dá hovoriť ak sa pozrieme na obchodnú cieľovku, ktorá v tomto roku prešla zmenou. Po minulé roky išlo o sledujúcich vo veku 12-54 rokov, od roku 2024 sa zmenila na divákov v rozpätí 13 až 55 rokov. U nej si vyslúžil nový vysielateľ veľmi vysoký podiel na trhu, až cez 70%. Ide o rekord pre hokejové vysielanie aj pre samotnú stanicu Joj.
RTVS svojim obsahom nepresvedčila
Stanice JOJ, JOJ Plus a JOJ Šport získali práva na odvysielanie všetkých 64 zápasov MS až do roku 2028, verejnoprávna televízia sa však úplne hokejového obsahu nevzdala. Tradične bolo odvysielané (na stanici Šport) aj športové štúdio, v ktorom nemohol chýbať ani pravidelný komentátor Pavol Gašpar, ktorý sa na rovnakej pozícií vyskytuje už 20 rokov.
Problémom však je, že moderátori ani hostia nemôžu komentovať samotný zápas a tak sa štúdio vysiela v hodinovom bloku pred samotným hokejovým súbojom. Diváci teda oň stratili záujem a na trhu sa u oboch cieľoviek v ratingu relácia pohybovala pod 2%.
Čo hovoríte na to, že hokej na Joj stanovil nové rekordy v sledovanosti pre majstrovstvá aj pre stanicu? Sledovali ste už od prvej tretiny alebo ste sa pridali k väčšine v tej tretej? Dajte nám vedieť v komentároch.