Hororovka Silent Hills sa chcela dostať pod vašu kožu ešte oveľa hlbšie
Vývojári Silent Hills odhalili, ako mala hra na konzolách rozbiť štvrtú stenu a dostať k hráčom ešte nepríjemnejší psychologický zážitok. Po ukončení hry vás strašenie malo stále pokračovať.
Silent Hills malo ambíciu prenasledovať ľudí aj po ukončení jej normálnej aplikácie. Pokiaľ by spoločnosť Konami nezrušila jej vývoj, mohla sa tak stať jednou s najdesivejších a najoriginálnejších hier na trhu.
V roku 2014 bol vydaný P.T. (hrateľný teaser) z hernej série Silent Hill. Tento reboot populárnej duchárskej značky mal priniesť úplne nový smer hráčskeho zážitku. Či už sa jednalo o kvalitnú realistickú grafiku, alebo pohľad z prvej osoby, na ktorý hororovka Silent Hill nebola zvyknutá.
Riešením všemožných puzzle možností v opakujúcom priestore bytu, hráči zistili nové znepokojivé skutočnosti vraždy a začali byť hľadaní hrôzostrašnou a desivou Lisou. V súboroch hry sa dokonca skrývalo mrazivé prekvapenie, že vás toto stvorenie neustále prenasleduje.
Napriek tomu, že sa jednalo iba o krátke demo k hre, ktorá bola zrušená, stalo sa veľmi populárnym. Nepredvídateľné správanie nepriateľa, nepríjemné realistické prostredie a tajomný príbeh tak vytvorili veľmi kvalitnú ochutnávku, ktorá sa nikdy nedočkala plnej verzie.
Vytvorenie nekončiacej paranoje
Aj napriek všetkým unikátnym desivým momentom, vývojári potvrdili, že v rukáve mali schovaný ešte jeden ďalší. Jednalo sa o falošnú správu spadnutia celej hry, ktorá by donútila hráčov Silent Hills reštartovať a v prípade možností pokračovať v rozohranom priebehu. Od tohto momentu by sa k nim ale hra začala správať o niečo divnejšie.
Jeden z vývojárov pracujúcich v Konami ešte pred zrušením projektu prezradil, že hra mala s hráčmi interagovať aj vtedy, keď ju nehrali. Pred hraním človek udeľuje súhlas k zverejneniu e-mailu, telefónu, alebo aj využitiu inej inteligentnej domácnosti. Silent Hills malo hráčom posielať výhražné sms, e-maily a blikať so svetlami v ich dome.
Síce tento koncept znie naozaj inovatívne, určite by sa dalo polemizovať o legálnosti takto príliš reálneho strašenia. Vytvorenia takýchto naozaj desivých správ by ich odosielateľom musel byť neznámy anonym, ktorý by nás presvedčil, že sa nejedná iba o obyčajnú hru.
Ak sa bojíte báť, možnosti tu ešte sú
Aj napriek sklamaniu prerušenia vývoja Silent Hills, na hernom trhu je už jedna hororová hra, ktorá využíva podobné ambície.
Eternal Darkness: Sanity’s Requiem (2002) si taktiež pohrávala s hráčmi aj po jej vypnutí. Hra vytvárala niekoľko halucinogénnych následkov, keď zobrazovala falošné screeny, pokrútené kamerové perspektívy, a tiež nepravdivé upozornenia o chybách na konzolách, ako aj pamäťového hardvéru.
Od 2002 sa hracie konzoly stali prirodzenými súčasťami v domovom systéme. Prístup k streamovaniu a e-mailu je už teraz neodmysliteľnou vlastnosťou. Toto otvára dvere k takým zaujímavým konceptom, ako strašiť ľudí aj v bezpečí ich vlastného domova.
Vzhľadom na to, že aktuálne sa titul Silent Hills na PlayStation 5 vyvíja, ešte stále nestrácajme nádej, že posunutie definície hororu prekročí aj hranice našich bežných televízorov a monitorov. No neznie to príjemne?
Uspokojuje hororovka Silent Hills aj vaše potreby strachu? Alebo ste na ňu ešte nenašli guráž?
Zdroj: screenrant.com