Ken Levine hlási veľký návrat
Je to už nejaký piatok, čo sme sa dočkali titulu z produkcie tohto legendárneho autora. Za viac ako tridsať rokov v hernom priemysle si vyskúšal rôzne pozície od scenáristu až po režiséra. Jeho najzásadnejšími záležitosťami však zostávajú legendárny prvý a tretí Bioshock. Prichádzajúca novinka z jeho hlavy nesúca názov Judas sa práve teraz detailnejšie ukázala.
Len málokto by vám v roku 2007 povedal, že sa s relatívne nenápadného projektu Bioshock stane obrovský hit. Hra, ktorá si zaistí kult (dokonca aj v podobe tvorby iných) a to vďaka dospelo rozprávanému príbehu i nápaditej hrateľnosti striedajúcej akciu a logické hádanky. Nehovoriac o tom, že sa tu ukrýva jeden z najznámejších príbehových zvratov, ktorý druhú polovicu hry posúva do úplne inej sféry.
Infinite už predchádzali obrovské očakávania. Tie však boli do bodky naplnené. Titul sa stal zaslúženým hitom, nakoľko narábal s pútavým príbehom, neopozeraným svetom a, hlavne, disponoval skvelou hrateľnosťou. Súčasne Ken Levine spracoval pre tretí diel dve zásadné DLC, ktoré emotívnym spôsobom prepojili oba počiny zo série, na ktorých sa podieľal. Možno skonštatovať, že Judas už v počiatočných zárodkoch pôsobí veľmi dobre.
Bude Judas dôstojným nástupcom Bioshocku?
Je cítiť, že Ken Levine pracuje s ďalšou nekonvenčnou ideou rozoberajúcou tradičné naratívne rozprávanie. Prvotné koncepty sa podľa všetkého datujú do roku 2014, kedy úspešný režisér hovoril o príbehu skladajúcom sa ako Lego. To sa evidentne do finálneho produktu dostalo. Ono sa totiž zdá, že nejakým spôsobom budeme prechádzať umelo vytvorenými spomienkami hlavnej postavy a ďalších charakterov žijúcich v akomsi nepravdivom svete.
Momentálne je zrejme zbytočné púšťať sa do akýchkoľvek špekulácií, nakoľko výsledný titul sa môže vydať akýmkoľvek smerom. Napriek tomu je dobré, že zmienený vývojár zostáva verný svojej nápaditosti a nesnaží sa iba zreprodukovať úspech svojej predošlej tvorby. Nám nezostáva nič iné ako dúfať, že sa v komplikovanom počine nestratí a nerozpadne sa mu medzi rukami. Ostatne, ešte pred pár rokmi kolovali herným svetom správy, že práve tento titul sa ocitol v takzvanom vývojárskom pekle vedúcemu k vyhoreniu tvorcov.
Čo sa týka hrateľnosti, evidentne pôjde o klasický Bioshock projekt. Čaká na nás preskúmavanie oblastí, bojovanie v dizajnovo úchvatných oblastiach a bizarní protivníci – kraľuje robotický kôň prezlečený za kovboja s puškou v ruke. Aktuálne je ale treba vidieť hrateľnosť v nezostrihaných kontúrach, nakoľko je zrejmé, že spomínaná práca so spomienkami bude tvarovať o ovplyvňovať hru ako takú. Do akej mieri? To, žiaľ, ani len netušíme.
Vydanie je ďaleko
V prípade, že ste dúfali v skoré vydanie na dostupných herných platformách, zatiaľ vás musíme sklamať. Práce na ambicióznom projekte stále pokračujú a nijak nezastavujú. A hoci je evidentné, že mnohé je už hotové, Judas ani zďaleka nie je vo svojej finálnej fáze, kedy by ste ho mohli vložiť na poličky digitálnych i fyzických obchodov.
Záver traileru nesľubuje žiadne fixné alebo orientačné okno, kedy by mal počin doraziť. Napriek tomu fanúšikovia odhadujú, že Take-Two Interactive (vlastník autorov Ghost Story Games) očakáva príchod Judas do marca 2025. Či sa termín vydania potvrdí, ukáže až čas. Dobrou správou však je, že Judas je v príprave na všetky hlavné herné platformy, menovite PlayStation 5, Xbox Series S, Xbox Series X a osobné počítače.