„Príbeh otca, ktorému zavraždia syna a on sa ani po rokoch nedokáže dovolať pravdy.“
Táto veta sprevádza filmový počin, ktorý sa už onedlho dostane do kín. 21. februára na filmovom plátne uvidíme kruto realistické zobrazenie činov a udalostí, ktoré sa môžu stať v tých najkrajnejších situáciách. Znova sa presvedčíme o tom, že jeden z najlepších spôsobov šírenia pravdy je fikcia a jeho najvplyvnejšie médium je práve film. Inšpirácia skutočnými udalosťami má veľkú váhu. V rámci reality by sme ju nemali zanedbávať, obzvlášť ak je jej súčasťou krv mladého študenta.
Kampaň filmu Ostrým nožom
Ostrým nožom rozpráva fiktívny príbeh Ľudovíta, ktorému neonacisti zavraždia syna. Z útoku sú obvinení štyria páchatelia, pre chybné rozhodnutie sudkyne sa však dostanú na slobodu. Otec, odhodlaný odhaliť pravdu, sa púšťa do nevyrovnaného boja s nečinnou políciou, skorumpovaným súdnictvom aj vládnucou mafiou. Aká je však jeho šanca vyhrať nerovný boj s prehnitým systémom?
Po prečítaní tohto popisu príbehu už asi tušíte, aký význam má krvavá košeľa v srdci Bratislavy. Mohli by ste tvrdiť, že „ide len o reklamu,“ no to vyvracia už svojim umiestnením. Na zastávke Zochova okoloidúcich šokuje a prinúti ich nezatvárať oči. Košeľa, ktorú môžeme považovať za ústredný predmet témy filmu Ostrým nožom, má na sebe stopy po boji a bodných útokoch, no dopĺňa ju aj tragicky umiestnená stužka. Na očiach je každému, kto okolo zastávky prejde, pričom je taktiež v blízkosti budov Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky a Najvyššieho súdu.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=QblQcRJgIxA]
Čo vlastne symbolizuje?
Vizuálna identita filmu zobrazuje pohodenú košeľu s viditeľnými známkami boja a krvavú stopu, ktorá je následkom bodných rán. Tá odkazuje na vraždu, ktorá je ústredným motívom filmu. Tento princíp tvorcovia zopakovali pri vytváraní inštalácie, aby upútali ľudí čakajúcich na autobusovej zastávke.
„Keď nakrútite film, aby mali všetci na očiach príbeh, čo slúži ako memento pre Slovákov, musíte urobiť aj reklamu, ktorá svojou surovosťou udrie do očí. Aby sa nezabudlo,“ vysvetľuje Peter Michalka, kreatívny riaditeľ kampane.
Na koncepte vizuálu filmu pracovala pražská reklamná agentúra Zaraguza na čele Petrom Michalkom v spolupráci s Romanom Číhalíkom a Filip Sajkom. Ideovo sa na kampani podieľal PR manažér Marek Suchitra a distribučná spoločnosť Continental Film. Inštaláciu mal na starosti architekt Michal Lošonský a umelecká maskérka Michala Frimmerová. Nepochybne ju práve vďaka týmto ľuďom môžeme považovať za jednu z najefektnejších reklamných kampaní poslednej doby.
Očakávaný slovenský film Ostrým nožom si v kinách užijeme už 21. februára! Tak čo, vidíme sa na premiére?
Zdroj: pluska.sk, csfd.cz, nutprodukcia.sk, TS Continental film