Máme tu štvrtok a ako je tomu zvykom, v kinách nás už čakajú nové filmy! Ako môžete sami vidieť, oscarová sezóna je v plnom prúde! Tento týždeň totižto uvidíme až tri snímky, ktoré zabojujú o zlatú sošku. Prvým z filmov je kontroverzná dráma Daj mi tvoje meno, ktorá by sa mohla porovnávať s minuloročným Moonlightom. Bude sa jej na Oscaroch dariť rovnako dobre? Ďalej uvidíme životopisnú drámu Ja, Tonya, v ktorej si hlavnú úlohu strihla herečka Margot Robbie. Tá bola za tento film samozrejme nominovaná na najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe. Tretím filmom tohto týždňa bude dramatická komédia Zmenšovanie s Mattom Damonom. Nakoniec uvidíme ďalšieho oscarového nominanta, Niť z prízrakov. Vybrali sme pre Vás štyri najlepšie filmy tohto týždňa a Vy čítate rewindWEEK#5 KINO PREMIÉRY #5.
KINO PREMIÉRY #5
Daj mi tvoje meno
Kúp si lístky v tvojom kine:
CINEMAX CINEMA CITY STER CENTURY
Keď si Eliovi rodičia pozvú na leto do domu hosťa, sedemnásťročný tínedžer z toho nie je vôbec nadšený. Spočiatku sa zdá, že s americkým študentom Oliverom toho nemajú veľa spoločného, no keď spolu začnú tráviť viac času, rozvinie sa medzi nimi niečo oveľa hlbšie než len priateľstvo… Film si po premietaní na New York Film Festival vyslúžil najdlhší potlesk v 55-ročnej histórii festivalu.
Ja, Tonya
Kúp si lístky v tvojom kine:
CINEMAX CINEMA CITY STER CENTURY
Čierno-čierna komédia „Ja, Tonya“ prináša divoký a ťažko uveriteľný príbeh. Vzostup z ničoho až na vrchol, túžba, vášeň, pád na samotné dno a jeden z najväčších škandálov športovej histórie. Tonya Hardingová patrila svojho času medzi najlepšie krasokorčuliarky sveta, všetci si ju ale budú navždy pamätať v spojení so šokujúcim útokom na jej súperku Nancy Kerriganovú. V hlavnej úlohe provokatívnej a kontroverznej Tonyi exceluje Margot Robbie, ktorá zažiarila ako blonďavá sexy manželka Vlka z Wall Street a ako komiksová Harley Quinn v Jednotke samovrahov.
Film sprevádza mnoho filmových cien a nominácií vrátane nominácií na Zlatý Glóbus za Najlepší film v žánri komédia alebo muzikál, za Najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe (Allison Janney), ktorá nomináciu aj premenila na úspech a odniesla si Zlatý glóbus a Najlepšiu herečku v hlavnej úlohe (Margot Robbie). Film „Ja, Tonya“ ponúka komédiu i drámu a jeho hlavnú hrdinku, s celkovou jej dravosťou a neskrotenými emóciami, jednoducho nejde nemilovať. Výbušná, konfliktná a impulzívna Tonya Hardingová mala od bežnej predstavy sladkej žmurkajúcej bábiky a princezničky tancujúcej na ľade veľmi ďaleko. Vztýčený prostredník namiesto úklonu, cigareta namiesto iontového nápoja, vycerené zuby namiesto ľúbezného úsmevu. Asi viac zviera ako nežná kráska.
I napriek tomu sa z úplnej ničoty zabudnutého amerického malomesta vypracovala na krasokorčuliarsku šampiónku, ako prvá Američanka skočila trojitého Axela a vedela divákov i americkú komentátorskú obdobu Karola Poláka priviesť do extázy. Za chrbtom ale mala šialenú a drsnú matku, učebnicového sprievodcu všetkých možných neuróz, psychóz a hromadu ďalších porúch osobnosti. Tonyna vlastná nespútanosť, jej okolitý i život skutočného dievčaťa z dediny nakoniec nad žiarivými flitrami zvíťazili. Tonya Hardingová preto vošla do histórie vďaka spojeniu s brutálnym útokom na jej olympijskú súperku Nancy Kerriganovú. Organizovala ho sama, vedela o ňom alebo sa iba stala obeťou následnej štvanice? Útok bol nedomyslený, ešte horšie prevedený a stal sa úplnou senzáciou.
„Ja, Tonya“ je i napriek ľahko desivej témy a neuveriteľného životného príbehu predovšetkým zábavným nekorektným filmom plným temperamentu, čierneho humoru, skvelých postáv, odpichnutých skokov a retro kostýmov z prelomu 80. a 90. rokov.
Zmenšovanie
Kúp si lístky v tvojom kine:
CINEMAX CINEMA CITY STER CENTURY
Predstavte si, že by ste mohli rozprávkovo zbohatnúť. Stačilo by splniť jednu malú podmienku. Dobrovoľne absolvovať proces, na ktorého konci by ste merali iba desať centimetrov. Išli by ste do toho? Režisér Bokovky Alexander Payne nakrútil veľmi originálnu komédiu o mužovi, ktorý začal naozaj žiť, až keď sa začal na život pozerať z úplne inej perspektívy.
Proces zvaný celulárna miniaturizácia vyvinuli nórski vedci ako jeden z liekov na hroziace preľudnenie planéty. Malí ľudia menej zjedia a zaberú menej miesta, to dá rozum. A aby do tohto programu vstupovalo čo najviac ľudí, sprevádzajú ho gigantické ekonomické výhody a trvalý pobyt v mini-milionárskom raji Leisureland. Vidina zbohatnutia do programu privedie aj Paula Safranka (Matt Damon) a jeho ženu Audrey (Kristen Wiig). Sú to bezdetní štyridsiatnici s nudnou prácou a neútulným bytom, ktorí aj tak nemajú pred sebou žiadnu životnú perspektívu. Po absolvovaní vstupného pohovoru nasleduje potrebná úprava (všetok telesný porast a plomby musia preč) a potom už narkóza a samotná miniaturizácia. Keď sa desaťcentimetrový Paul prebudí “na druhej strane”, dozvie sa, že Audrey nakoniec vycúvala. Bohatý, ale opustený Paul našťastie dlho nesmúti a nájde si nových “priateľov”, srbského playboya Dušana (Christoph Waltz) a jednonohú vietnamskú disidentku (Hong Chau). S nimi prežije počas pár týždňov viac ako za celý svoj doterajší život a uvedomí si, že aj v malom svete možno prežiť veľké veci.
“Ten príbeh je nádherný, vtipný a dojemný.” Tak zhŕňa Matt Damon svoje pocity z filmu Zmenšovanie. Bolo by chybou vnímať ho len ako šialenú komédiu o miniaturizácii ľudí. Je to horkosladké dobrodružné sci-fi o obyčajnom človeku, ktorý dostane druhú šancu prežiť zmysluplný život a našťastie ju využije..
Niť z prízrakov
Kúp si lístky v tvojom kine:
CINEMAX CINEMA CITY STER CENTURY
Niť z prízrakov rozpráva príbeh o mužovi posadnutého zničujúcou dokonalosťou. Muža natoľko sústredeného na každučký detail, že mu medzi prstami uniká všetko podstatné. Muža, ktorého láska zničila, ale aj zachránila. Záleží na uhle pohľadu. Úspešný tvorivý tandem Paul Thomas Anderson a Daniel Day-Lewis si zopakovali spoluprácu a po oscarovej lahôdke Až na krv stvorili ďalší film, ktorý sa môže zaradiť medzi nezabudnuteľné.
Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis) v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra (Lesley Manville), staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa. Situáciu jej uľahčovalo aj to, že sa do nej Reynolds zamiloval. Nápor citov sa však veľmi negatívne začal odrážať na jeho tvorbe, a umelcova praktická sestra sa preto rozhodla rázne zakročiť.
“Reynolds je úplný sebec, sebavedomý, sebaistý, posadnutý sám sebou a svojou prácou,” opisuje režisér svojho hrdinu. “Taký človek si priamo koleduje o to, aby ho niečo vykoľajilo. Čo sa stane, keď prvýkrát odhalí svoju slabosť alebo zistí, že k životu potrebuje aj niekoho iného?, “pýta sa Anderson a zároveň na to odpovedá týmto filmom.
Tak čo, na ktorý film sa vydáte do kina tento týždeň?