Toto je už cez čiaru. Ak nezaplatíte, Microsoft vás donúti pozerať na reklamy

Nenechajte si ujsť

Na nový Outlook sa ľudia sťažujú, Microsoft nereaguje

Na novú verziu programu na správu e-mailov sme čakali dlho a mali sme preto veľké očakávania. Tie sa ale vôbec nenaplnili a gigant miesto toho pobúril používateľov.

Ešte v septembri minulého roka Microsoft informoval o tom, že nový Outlook je už oficiálne hotový a odporúčaný pre domácnosti. A teraz, začiatkom augusta, vyhlásil aj všeobecnú dostupnosť pre firmy.

Nový Outlook napriek občasnej kritike dizajnu vyzerá moderne, prehľadne a vskutku sofistikovane. Obavy používateľov sa týkajú skôr jeho výkonnosti a funkčnosti.

Tmavý motív nového Outlooku (foto: Microsoft)
Tmavý motív nového Outlooku (foto: Microsoft)

Zatiaľ môžete používať aj starý Outlook

V súčasnosti je prechod na novú generáciu Outlooku dobrovoľný. Tí, ktorí si zvykli na aktuálny Outlook, ho bez problémov môžu používať ešte roky. Platí to ako pre domácnosti, tak pre firmy. Microsoft totiž informoval, že odchádzajúcu verziu bude podporovať a ponúkať minimálne do roku 2029.

Lenže v obchode s aplikáciami Store už Microsoft ponúka novú verziu. Je tak pochopiteľné, že si ju významná časť používateľov stiahla. Mnohí sú však z prechodu na novú verziu Outlooku sklamaní.

Microsoft Outlook ako taký má vo svojom vlastnom Microsoft Store hodnotenie iba 3,5 hviezdičky z 5. Ide o pomerne nepriaznivé hodnotenie založené na takmer 13-tisíc reakciách od používateľov.

Recenzie nového Outlooku nie sú vždy priaznivé (foto: Microsoft Store)
Recenzie nového Outlooku nie sú vždy priaznivé (foto: Microsoft Store)

Kritiku Microsoft zatiaľ ignoruje

Používatelia novej verzie sú sklamaní, pretože nový Outlook je pomalší. Vadí im tiež, že združuje predtým vyhradené aplikácie Mail a Calendar. V recenziách na nový Outlook ľudia ďalej kritizujú nekompatibilitu s ostatnými službami od Microsoftu či neschopnosť pracovať na pozadí.

Čo ale kritizujú najčastejšie, je zobrazovanie reklám. V prípade bezplatnej verzie Outlooku sa reklamy zobrazujú priamo v aplikácii. Ich zobrazovanie napokon potvrdzuje aj samotný Microsoft v samotnom popise aplikácie:

Ak používate bezplatnú e-mailovú službu, ako je Outlook.com, Hotmail alebo Gmail, bez predplatného na Microsoft 365, v novom Outlooku pre Windows sa vám budú zobrazovať reklamy.“

Dodajme, že reklamy sa dnes zobrazujú aj v prostredí Gmailu, majú pomerne nerušivú podobu e-mailov.

Prostredie nového Outlooku v svetlom motíve (foto: Microsoft)
Prostredie nového Outlooku v svetlom motíve bez reklám (foto: Microsoft)

Uvedené kritické ohlasy zatiaľ Microsoft ignoruje, respektíve to tak vyzerá. Negatívne, ale konštruktívne recenzie od používateľov ostávajú bez odpovedí.

Dodajme, že dnes môžete prejsť späť na staršiu verziu, ak si to prajete. Používateľ má možnosť prejsť späť na staršiu verziu, ak sa mu tá nová nepáči.

Nebude to tak ale navždy. Už teraz vývojár pripomína, že v blízkom období spraví prechod nevyhnutným a nezvratným. O tomto však budú firmy informované v predstihu až 12 mesiacov.

Mohlo by sa ti páčiť

2 COMMENTS

  1. to nieje ziadna nova verzia outlooku, to je nova verzia email klienta, co mal MS vo windowse vzdy. V Xpcku bol outlook express, v 8ke live mail, v 10ne je Mail po sk Pošta. A to idu nahradit Outlookom, ktory ale s Outlookom z Office nema nic spolocne. Uplne najlepsie na tej aplikacii ale je, ze ju nikto nemusi pouzivat, takze ked tam bude 200reklam denne, salam parky.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -