Dokázal Lego film, o obľúbenom Batmanovi, prekonať úspech Lego Príbehu? | Lego Batman vo filme (recenzia)

Pokračovanie Lego Príbehu je tu, tentokrát s Lego Batmanom v čele!

Tak sme sa konečne dočkali. Filmová sezóna 2017 nám začala veľkolepo a kockato zároveň! Štúdio Warner Bros vydalo prvé rozšírenie do ich Lego filmového univerza! Ako to však dopadlo? Dokázal Lego Batman ísť v rovnakých šlapajach ako Lego Príbeh? Nezabúdajme predsa, čo sa deje s pokračovaniami, ktoré dosadia vedľajšiu postavu ako hlavnú! Je teda Lego Batman výnimkou?

A ešte akou! Tak ako ma prekvapil Lego Príbeh pred dvoma rokmi, tak ma prekvapilo aj jeho pokračovanie. Samozrejme, tak ako Príbeh, ani toto nie je pre každého. Ak iba rozmýšľate nad filmom, kde sa deti v kine nebudú nudiť, možno popremýšľajte znovu. Otestujte si ich najprv Lego Príbehom, a ak vydržia sedieť v kľude tam, vydržia aj tu. O slovenskom dabingu vám nič nepoviem, keďže moja projekcia sa konala v originálnom znení v IMAX 3D (ktoré týmto absolútne odporúčam). Poďme ale späť k filmu.

Lego Batman vo filme nesklamal svojho predchodcu!
Lego Batman vo filme nesklamal svojho predchodcu! Zdroj: dccomics.com

Mal by som vám v krátkosti opísať dej, no keďže ho nenačrtol trailer, nenačrtnem ho ani ja. V celom filme sa to prakticky hýri vecami, ktoré sa dajú označiť ako spoiler. Vám teda poviem iba toto, Batman adoptoval Robina a Joker kuje plány. Ostatné je absolútne zbytočné hovoriť, pretože sa vám len zničí výborný zážitok. Ako ste teda už mohli pochopiť z týchto pár riadkov, film je v mojich očiach ozaj skvelý.

Dá sa ale rozdeliť na presné dve polovice, čo je v niektorých prípadoch dobre a v iných zase nie. Začneme teda prvou. Viete predsa, ako to býva, keď má vedľajšia postava v animáku úspech. Štúdio nám donesie Autá 2 a Mimoňov, čo priznajme si, nie sú zrovna najlepšie filmy a rozhodne nie sú lepšie ako ich originály,  z ktorých vznikli. Vo Warner Bros si ale povedali nie. Oni tou cestou nepôjdu a urobia si z filmu dobrodružstvo, ktoré sa za titul pokračovanie nemusí hanbiť.

Batman pracuje vždy sám!
Batman pracuje vždy sám! Zdroj: theverge.com

Film začal, a po piatich sekundách aj môj smiech. A to myslím vážne, nič nezveličujem. Podobne ako vás naladil začiatok Deadpoola, tak vás naladí aj Lego Batman. Paroduje sa všetko, ťahy štúdií, klasické akčné filmy a samozrejme všetky verzie Batmana. Dieťa vtipy síce nepochopí, no starší sa budú smiať už v prvých minútach. Vtipy však nie sú to jediné, čo na vás vyskočí rovno na začiatku.

Úžasná animácia nám predstavuje, čo znamená „úžasnosť“ keď sa povie Batman. Fanúšikovia tejto postavy sa budú rozplývať v prvých desiatich minútach, ako keď sledovali Batman warehouse scene v BvS. Takto nejako to pokračuje celú hodinu. Úžasné vtipy pre dospelých striedajú tie pre deti, a tie následne vynikajúce akčné scény. Všetko nádherne vyznieva aj vďaka tomu, že to je Lego.

Joker má tentoraz skvelo premyslený plán!
Joker má tentoraz skvelo premyslený plán!; Zdroj: slashfilm.com

A týmto sa dostávam k spomínanej druhej časti, respektíve polovici filmu. Je odlišná, no či už to je zle alebo dobre rozhodnete sami. Ja aj s väčšinou vravím, že to čo urobili, bola absolútna bomba. Ak by som mal pomenovať prvú polovicu, názov by bol „Batman“. Druhú polku by som nazval „Lego“. Tvorcovia vedia čo všetko môžu urobiť a svoje sny si splnia. Na plátno sa vrhá absolútna tvorivosť, ktorú som zhltol rovnako ako pri Lego Príbehu.

Záporáci z iných filmov sa vrhajú do Gothamu a vzniká pastva pre oči, aj keď hlavne asi pre tie dospelé. Toto všetko vám teda môže naznačiť, že to je film viac pre starších ako deti, takže ozaj vám radím premyslieť si návštevu kina s menším dieťaťom. Samozrejme, že má film detskú dušu, no keď je film prepchatý humorom viac pre starších, aj hodina a pol sa môže zdať ako dlhá doba.

Batman a jeho nová "rodina"
Batman a jeho nová „rodina“; Zdroj: slashfilm.com

Rýchlo spomeniem ešte herecké talenty. Will Arnett sa stal jeden z najlepších hlasov Batmana. Zach Galifianakis a jeho Joker boli taktiež skvelý, no mohol ešte pridať. Ralph Fiennes a Michael Cera sa absolútne stotožnili so svojimi postavami. Vo filme sa samozrejme objavilo mnoho „cameí“, ktoré keď spoznáte určite si zamilujete. Zhrnuté jednou vetou. Herecké obsadenie je absolútne špičkové a film si neviem predstaviť v našom znení.

Aby som to zakončil, tento film je ozaj niečo. Warner Bros našlo svoju novú zlatú žilu, dúfam len, že sa kvalita nezhorší. Už teraz sa neviem dočkať na to, čo nám ukážu vo svete Ninjago a na ten zážitok,  keď mi film dorazí na Blu-ray. Štúdio si môže taktiež spokojne vydýchnuť, lebo majú ďalší hit na konte. Keď teda nevedia urobiť brutálneho Batmana, aspoň si z neho vedia robiť kvalitnú srandu. Hodnotenie je rovnaké ako pri Lego Príbehu, a to 9/10.