Silný seriál alebo len hlavný hrdina? | Luke Cage (recenzia)

Obstojí nový Marvel/Netflix seriál voči jeho predchodcom?

Luke Cage je marvelovský hrdina, ktorého určite veľa z vás nepozná. No verte mi, po tomto seriály, o ňom budete chcieť vedieť všetko! Tento hrdina sa nám v komikse prvýkrát predstavil v roku 1972. Celý jeho príbeh aj kresby presne zachycovali jeho staršiu dobu, preto filmovým štúdiám prišlo zbytočné, aby o nejakom starom hrdinovi, robili film. Ešte k tomu, keď jeho schopnosť je len super sila a nepriestrelnosť. No a nebol by to Marvel, keby niečomu takému nedal možnosť, aj keď len televíznu (zatiaľ!). Chcete spraviť Defenders? Luke je tam veľmi potrebný. Tak teda ako sme mali Daredevila a Jessicu Jones, tak máme teraz aj jeho. No tie seriály nastavili latku veľmi vysoko, je teda Luke aspoň z polovice taký dobrý, ako oni? To si teda píšte, že hej!

Ak ste čítali moje predošlé články o ňom, viete, že som na seriál nebol príliš natešený, no keďže je to Marvel/Netflix, čakal som, že to bude dobré a v pohode prežijem všetkých 13 dielov. Ani si neviete predstaviť, ako som sa tváril po prvej epizóde. Tento seriál si nie len udržiava tú temnú atmosféru predošlých dielov, on si dokonca vytvoril svoju vlastnú. Už od úvodných titulkov (ktoré sú opäť bravúrne) viete, že s novou mestskou štvrťou, prichádza niečo nové. Presne ako ste prečítali, tento hrdina narozdiel od jeho predchodcov, nepôsobí v Hell’s Kitchen ale v Harleme. No a myslím, že to seriálu veľmi pomohlo. Každá scéna zachytáva Harlem v jeho čistej podobe a hudba ktorá scénu podkresľuje, je fantastická. Mix jazzovej a hip-hopovej hudby sa len tak nevidí a je to dobre, lebo zo seriálu máte krásny retro pocit, ako keby ste kukali nejaký starý film so superhrdinami.

Vďaka bohu ale, že pri tom staromódnejšom štýle ostali len v hudbe. Efekty sú totižto vynikajúce. Vždy keď Luke niečo zbúra, rozdrtí alebo prikvačí, sami to cítite. Že supersila nemôže vyzerať super ak nie ste Hulk? Tak túto vetu vám vyvrátia hneď v prvej epizóde. Ja sám som chcel, aby akčná scéna bola dlhšia. Samozrejme, tak ako celý seriál, tak jeho schopnosti pôsobia strašne realisticky a nechcú na seba „strhávať publikum“. Jednoduchšie povedané, cítite, že Luke kope za nižšiu ligu ako Avengeri, ktorí v jeho svete žijú. No a síce je to celé temné a realistické, nájdu sa aj momenty, ktoré sú trošku moc okaté a nepôsobia zrovna najlepšie. Nie vždy, no väčšinou áno. To je ale chybička, ktorá nestojí za nič.

Celkové tempo seriálu je svižné, no druhá a tretia epizóda, mi osobne prišli menej výrazné, aj keď boli stále zaujímavé. No a musím upozorniť, že niekedy dostávame veľa „výplne“ aby sme sa dostali k tomu, k čomu sa máme dostať. Taktiež si niekedy od Luka odbehneme na dlhšiu chvíľku, čo tiež nie je dobre, ale vďaka bohu za to, že má seriál postavy, ktoré sú rovnako zaujímavé ako Luke sám. No a konečne sa dostávame k postavám tejto šou. Tie sú bezkonkurenčne najlepšia časť celého seriálu a za všetko môže výborná práca všetkých hercov.

Mike Colter ako Luke Cage. Nevidíme ho síce v tomto seriály po prvýkrát, jeho príbeh pokračuje rovno tam, kde Jessica Jones skončila. K tomu ešte len rýchlo poviem, bol som sklamaný, že sme ju, ani iného Defendera nevideli, ale chápem, že si to chcú nechať na ich tímoví seriál. Späť ku Colterovi. Ten hrá Luka veľmi presvedčivo. Je to sympaťák od prvého momentu a držíte mu palce počas všetkého, čo mu seriál nadhodí (a že je toho dosť). Ďalej Simone Missick ako detektívka Missty Knight bola pre mňa najlepšou postavou celého seriálu. Missick ju zahrala skvele, no „žral“ som, ako jej postava bola napísaná. Bola pri všetkom, v podstate rozhodovala o všetkom a celkovo ide všetko okolo nej. Viac o nej nenapíšem, aby som recenziu zdržal spoilerov.

Mahershala Ali ako hlavný záporák, Cottonmouth. Jeho výkon ma tiež veľmi ohromil, určite sa radí medzi najlepších záporákov aké tu Marvel doteraz mal. Tento seriál má dokonca dvoch. Druhého, ktorý sa volal Diamondback a zahral si ho Erik LaRay Harvey. Ten ho podchytil tiež veľmi dobre, no je už len na vás, s ktorým záporákom sympatizujete viacej. Ešte spomeniem Thea Rossiho (pravdepodobne jediného belocha v celom seriály) ktorého postava bola tiež veľmi zaujímavá a zahral ju skvelo, no a Alfre Woodard podala tiež neskutočný výkon. Veľmi mi pripomínala Violu Davis, ktorú vy asi poznáte len z filmu Suicide Squad. Rosario Dawson, ktorá hrá Claire, ktorá zatiaľ bola vo všetkých Marvel/Netflix seriáloch, hrá stále dobre a určite sa ňu teším aj v Iron Fistovi.

To čo je ale na celom seriály skvelé, je to, že je absolútne nepredvítateľný. Seriál len zriedka nasleduje danú „štruktúru“, ktorou by sa mal riadiť. To ale vôbec nie je zle. Nie, nie je to ako nejaký slovenský pokus o seriál, ktorí tiež nevie kam ide. Tento to využíva vo svoj prospech, lebo keď chcete niečo nechať záhadou, ako to spraviť lepšie, než zmiasť diváka. To je asi tak všetko, čo by som o tomto seriály popísal, bez toho, aby som niečo vyzradil. Verte mi, je tam veľmi veľa zvratov a ja vás o ne nechcem pripraviť. Preto teda túto recenziu ukončujem tým, že seriál ma veľmi prekvapil a zaradil sa u mňa medzi to najlepšie čo Marvel doteraz vyprodukoval. Určite choďte a zapínajte! Neoľutujete! 9/10

Súhlasíte s recenziou? Aký je váš názor na tento seriál? To nám môžete napísať do komentárov.