piatok, 18 októbra, 2024
Reklama

Markíza znova využila trik na sledovanosť, diváci ho tentokrát odmietajú

Nenechajte si ujsť

Doma tentokrát ľudí neoslovila

Markíza chcela tento rok zopakovať metódu na nalákanie divákov, tretíkrát však už nevyšla. Nová telenovela mala zopakovať úspech z predchádzajúcich dvoch letných prázdnin, ale tentokrát ľudia nezabrali. Divákov výber výraznej telenovely neoslovil, a tak po dvoch úspešných letách na Doma prichádza mierne rozčarovanie.

Doma sa doťahovala na hlavné televízie

Uplynulé dve letné prázdniny bola televízia Doma zaujímavým fenoménom. V čase od 16. hodiny popoludní dokázala vďaka nasadeniu divácky obľúbených telenoviel dosahovať prekvapivo veľký podiel v pôvodnej obchodnej cieľovej skupine.

Reklama

Dokonca sa Doma doťahovala aj na hlavné televízne stanice a patrila v danom čase k najsledovanejším televíziám na Slovensku.

Reklama

Divoký anjel, Rosalinda aj Skrytá vášeň 2

Výborný ohlas divákov malo zaradenie retro telenovely Divoký anjel (1998) do letného vysielania 2022 v čase od štvrtej hodiny popoludní. Seriál z 90. rokov 20. storočia bol pre verejnosť natoľko atraktívnym programom, že televízia Doma daný časový rámec bilancovala 6 až 10-percentnou penetráciou cieľovej skupiny.

Rok na to sa ukázal ako dobrý krok nasadenie novej telenovely Skrytá vášeň 2. Tú si v lete 2023 najsledovanejších častiach pozrelo 10 až 13 % divákov z cieľovej skupiny, čím Doma prekonávala svoje zvyčajné denné priemerne aj štvornásobne.

Reklama
Dej seriálu Skrytá vášeň 2 sa odohráva 20 rokov po udalostiach prvej série z roku 2003
Dej seriálu Skrytá vášeň 2 sa odohráva 20 rokov po udalostiach prvej série z roku 2003

Napokon, úspech zaznamenala repríza ďalšej telenovely na konci leta 2023. Slovákmi obľúbená Rosalinda z roku 1999 bola skoro stávkou na istotu.  Zatiaľ čo priemerná sledovanosť v danom čase na Doma predstavovala nanajvýš štyri percentá, Rosalinda oslovila 6 až 9 percent divákov.

Reklama
Telenovela Rosalinda dnes patrí ku klasikám televízneho vysielania. Úspechy žnú aj reprízy.
Telenovela Rosalinda dnes patrí ku klasikám televízneho vysielania. Úspechy žnú aj reprízy.

Markíze sa týmto potvrdilo, že nasadzovanie retro seriálov a tiež investovanie do novších seriálov a ich nasadenie v inom ako hlavnom vysielacom čase má pozitívny ohlas u divákov.

Dôvody sú viaceré, jedným z nich je nepochybne aj vývoj slovenského televízneho vysielania po roku 2000. Dnes už zrelí diváci si takto pripomínajú seriály zo svojej mladosti.

Vôňa vášne ľudí nebaví

S ohľadom na predchádzajúce úspechy telenoviel vo vysielacom čase od 16. hodiny môžeme hovoriť o tohtoročnom prekvapení.

Reklama

Telenovela Vôňa vášne z produkcie RCN Televisión Slovákov jednoducho neoslovila natoľko, aby si v danom čase zapli práve televíziu Doma. Ide pritom o modernú verziu telenovela Keď budeš moja, ktorá nielen na Slovensku zaznamenala extrémny divácky úspech. Divákov tentokrát neoslovil modernejší vizuál, ani kubánsko-americký herec William Gutiérrez-Levy, ani herečka Laura Londoño.

Záber zo seriálu Vôňa vášne. <yoastmark class=

V premiérovom týždni vysielania dosahovala nová telenovela trhový podiel 4 až 5 percent v novej obchodnej cieľovke. Tento týždeň sa dokonca prepadla až na utorkové tri percentá, uvádzajú dáta.

Dodajme, že do roku 2023 sa uvádzala ako obchodná cieľová skupina divákov vo vekovom rozpätí 12 – 54 rokov. Od roku 2024 sa táto cieľová skupina vynovila na rozpätie 13 až 55 rokov.

Reklama
Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama