Prepúšťanie Microsoftu najviac zasiahne Blizzard
Spoločnosť Microsoft oznámila prepúšťanie, ktoré sa týka ich doteraz narastajúceho herného biznisu. Takýmto spôsobom dokonca príde o 8 % zamestnancov zo svojej divízie Microsoft Gaming, informoval portál The Verge. Iba 4 mesiace po odkúpení toto prepúšťanie najviac zasiahne štúdio Activision Blizzard. To bolo dokonca prinútené zanechať aj rozpracovanú hru, teraz ju hráči už nikdy neuvidia.
Celkovo bol počet zamestnancov pre herné oddelenie okolo 22 000. Teraz bude musieť rady spoločnosti opustiť až 1900 ľudí. Okrem Blizzardu sa to týkalo aj firiem ZeniMax a Xbox, ako prezradil Phil Spencer, generálny riaditeľ Microsoft Gaming. Povedal, že ide o mimoriadne bolestivé rozhodnutie, ktoré však bude mať z hľadiska dlhodobého plánovania a celkového procesu väčší význam.
View this post on InstagramReklama
Problémy po necelých 4 mesiacoch
Microsoft pritom odkúpil spoločnosti Activision Blizzard iba minulý rok počas októbra. Získali ju po 20 mesiacoch snaženia za veľmi pôsobivú sumu 68,7 miliardy dolárov. Trvalo niečo vyše mesiaca kým odstúpil vtedajší šéf spoločnosti Bobby Kotick. Jeho miesto zaujal Mike Ybara, ktorý mal predtým 20-ročnú kariéru v Microsofte.
Ybarrova kariéra sa však po dvoch dekádach končí. Ako reakciu na prepustenie takmer dvoch tisícok pilných zamestnancov sa sám rozhodol odísť nielen zo svojej pozície, ale aj celkovo opustiť spoločnosť. Pre vlastný odchod sa rozhodol aj Allen Adham, ktorý bol hlavnou vedúcou osobnosťou pre herný dizajn, dokonca bol aj jedným zo zakladateľov Blizzardu.
I want to thank everyone who is impacted today for their meaningful contributions to their teams, to Blizzard, and to players’ lives. It’s an incredibly hard day and my energy and support will be focused on all those amazing individuals impacted – this is in no way a reflection…
— Mike Ybarra 🎄 (@Qwik) January 25, 2024
Schytala to aj chystaná hra
Microsoft momentálne hľadá náhradu a chceli by vymenovať nového riaditeľa už budúci týždeň. Medzi tým sa zamesntanci Blizzardu zodpovedajú Mattovi Bootymu, ktorý je prezidentom herného štúdia od Microsoftu. Napísal internú správu, kde hovorí, že spoločnosť čakajú ťažké časy, najmä po odchode tak významných ľudí.
Zároveň prišiel aj s informáciou, že v rámci týchto zmien bola zrušená aj jedna z chystaných hier. Nápad na ňu vznikol pred šiestimi rokmi, potvrdená bola na jar 2022. Bola v skorých fázach vývoja, nemala vybrané ešte ani meno (pracovalo sa na nej pod označením Odyssey). Malo však ísť o survival titul, v ktorom sa mala skupina ľudí zo súčasného sveta premiestniť do mystickej ríše. Úlohou hráča bolo ich udržať čo najdlhšie nažive.
Blizzard today canceled survival game Odyssey and laid off most of the team. It was in development for more than six years — and by all accounts very fun — but was still years away from release. Why? Because of Synapse, the engine behind the game. Story: https://t.co/P1Y7Nh3G5m
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 25, 2024
Druhé prepúšťanie za posledný rok
Prepúšťanie v Microsofte tak spôsobilo Blizzardu nemalé problémy a je iste nešťastnou novinkou pre mnohých hráčov. Celá situácia je o to náročnejšia, že ide o druhé masívne prepúšťanie vo firme za posledný rok. Pred 12 mesiacmi v januári prišlo o pozíciu v Microsofte až 10 tisíc zamestnancov.
Čo hovoríte na to, že z Blizzardu bolo prepustených 1900 zamesntancov a dvaja manažéri z vedúcich pozícií sa rozhodli odísť? Ako veľmi to podľa vás zasiahne herný priemysel? Je vám ľúto zrušeného titulu? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: theverge.com