Dunaj, k vašim službám sa vrátil na TV obrazovky
Na obrazovky televízie Markíza sa v utorok 23. januára 2024 po vianočnej prestávke vrátil mimoriadne obľúbený dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám. Úvodná premiérová epizóda 5. série sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a porazila tak konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj.
Rodinná sága dosiahla v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13 až 55 rokov rating 8,3 % a trhový podiel 26,4 %. Obzvlášť si podmanila mladé diváčky vo veku od 13 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili podiel na trhu 38,6 %. Nemocnica na TV Joj zaostala s podielom na trhu 13,1 % v komerčnej cieľovej skupine.
Dunaj, k vašim službám pritiahol k obrazovkám Markízy celkovo 507-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol 650-tisíc divákov.
Ďalšie jednotky na trhu
Silnými jednotkami na trhu boli aj nasledujúce úspešné české kriminálne seriály Policie Modrava (podiel 21,0 %) a Špecialisti (podiel 19,5 %). V ďalekom závese ostali seriály Viola a Stratené duše na obrazovkách TV Joj.
Úspešný bol v oboch hlavných cieľových skupinách aj podvečerný rodinný seriálový hit Mama na prenájom. V komerčnej cieľovej skupine 13 až 55 rokov si utorková epizóda pripísala rating 6,4 % a trhový podiel 26,9 %. Sledovalo ho celkovo 390-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na trhu boli v utorok Televízne noviny (podiel 25,8 %). Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo 469-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Konkurencii nedali šancu napríklad ani poludňajšie Televízne noviny 12 alebo obľúbený detektívny seriál Monk. Televízii sa darilo aj popoludní so sériou príbehov Rodinné prípady a reláciami Prvé Televízne noviny a Reflex. Markíza robí divákom spoločnosť už od skorého rána, keď si Teleráno (podiel 27,5 %) poradilo s konkurenčnou reláciou Ranné Noviny (podiel 12,3 %) na TV Joj.
V utorok sa darilo tiež tematickým staniciam skupiny Markíza, keď Doma, Dajto a Markíza KRIMI v rámci rebríčka TOP 20 menších staníc obsadili až 14 priečok.
Skupina Markíza bola v utorok v komerčnej cieľovej skupine 13 až 55 rokov trhovým lídrom celodenne (podiel 35,7 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (podiel 36,2 %).