sobota, 23 novembra, 2024
Reklama

V novom TikTok trende chodia tínedžeri na Mimoňov 2 oblečení v oblekoch. Prečo to robia?

Nenechajte si ujsť

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

TikTok trend k filmu Mimoni 2

TikTok, jedna z najmladších, avšak najobľúbenejších sociálnych sietí, je plná rôznych trendov. Či už ide o tance alebo rôzne výzvy, kto ich nerobí, ako keby ani nebol jej užívateľom. Niektoré sú vtipné, iné zase nebezpečné, a niektorým zasa nikto nerozumie. Nový TikTok trend, ktorý sa týka nedávneho vydania filmu Mimoni 2, je presne taký. Na film totiž chodia tínedžeri vo veľkom počte, oblečení v oblekoch, a natáčajú to na sociálnu sieť.

Mimoni: Zloduch prichádza je druhým filmom zo spin-off série, ktorá vznikla z filmovej série Ja, zloduch. Tá sa točila okolo svetového zloducha, z ktorého sa stal hrdina, a jeho troch adoptívnych dcér. A, samozrejme, mimoňov, žltých humanoidných tvorov so zlatým výzorom a zvláštnou rečou. Mnohým ihneď prirástli k srdcu, rovnako aj celá séria, a ktorej sú neoddeliteľnou súčasťou. Aj preto v roku 2015 dostali svoj prvý vlastný film.

Reklama
mimoni
Zdroj: geektyrant.com

GentleMimoni

Tínedžeri v oblekoch sa začali po premiére filmu v kinách ukazovať v mnohých kinosálach. Tvrdia, že to robia preto, lebo tomuto vysokému druhu umenia dávajú rešpekt, ktorý si zaslúži. Na TikToku videá viete nájsť aj pod #GentleMinions. Je to slovná hračka slov gentlemani a mimoni v angličtine. Ďalším znakom tohto trendu je okrem oblekov aj veľké množstvo ľudí, ktorí idú naraz na tento film, aj keď sa nájdu aj menšie skupiny len s pár členmi.

Reklama

Zaujímavým je ale fakt, že nikto nevie, ako to vzniklo, a prečo sa to naozaj deje. Za všetko ale zrejme môže to, že posledný film zo série, Ja, zloduch 3, vyšiel ešte v roku 2017, čiže si deti na pokračovanie série museli počkať päť rokov. A od prvého filmu o mimoňoch museli čakať na pokračovanie sedem rokov. Z detí sa ale za ten čas stali tínedžeri, ktorí aj napriek svojmu už nie detskému veku chcú poukázať na to, ako veľmi im táto séria (ktorá je s nami od roku 2010) prirástla k srdcu.

Niektoré kiná zakazujú vstupy v oblekoch

Ako takmer každý trend, ani tento nie je dokonalý. Veľké skupiny Gentlemimoňov dostávajú kritiku od kinosál, keďže veľakrát robia počas filmu v kinách výtržnosti. Medzi to patrí napríklad hlasné skandovanie, státie a tlieskanie počas premietania. Niektoré kinosály takéto správanie rázne odmietajú a zakazujú vstup na premietanie tohto filmu ľuďom v oblekoch. Tvrdia, že ich nevhodné správanie škodí ostatným divákov.

Reklama

Zvyčajne ide o rodiny s deťmi, ktoré potom opúšťajú kinosály ešte pred skončením filmu. Deti sú potom častokrát sklamané a uplakané. Niektoré kiná sa na to ale pozerajú z inej stránky a tento trend podporujú. Robia dokonca to, že púšťajú viacero premietaní naraz. Jedno určili pre rodiny s deťmi, ktoré si chcú film užiť v pokoji. Druhé je pre gentlemimoňnov, ktorí môžu počas toho svojho premietania hulákať a skandovať.

Reklama

Je tento TikTok trend skvelý marketingový ťah?

Na rozdiel od filmu Morbius, ktorý aj napriek veľkej meme kampani od divákov nebol úspešným finančným ani kritickým počinom, sú Mimoni 2 skvelým príkladom toho, ako môže filmu a jeho zárobkom či popularite dopomôcť dobrý internetový trend. Žltí stúpenci Grua (Steve Carell) si totiž už počas prvého víkendu zarobili v Amerike 187 miliónov dolárov. Stali sa tak najzárobkovejším filmom vydaným počas víkendu, v ktorom mali aj Deň nezávislosti (4. júla).

Zosadili z trónu dovtedy kraľujúci film Transformers – Temná strana Mesiaca (2011), ktorý si za víkend s Dňom nezávislosti vtedy zarobil 170 miliónov dolárov. Mimoni 2 tak aj vďaka pomoci tejto netradičnej internetovej kampane, za ktorou stoja len obyčajní tínedžeri milujúci túto sériu, teda zarábajú naozaj dosť a ukazujú filmovému svetu, že aj takto sa dajú propagovať filmy. A je jedno, či ide o zámerné kampane, alebo takéto prirodzené.

Všimli ste si tento trend na sociálnych sieťach? Je to podľa vás odsúdenia hodné, alebo pre to máte pochopenie?

Reklama

Zdroj: abc.net.au, inews.co.uk

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama