TikTok trend k filmu Mimoni 2
TikTok, jedna z najmladších, avšak najobľúbenejších sociálnych sietí, je plná rôznych trendov. Či už ide o tance alebo rôzne výzvy, kto ich nerobí, ako keby ani nebol jej užívateľom. Niektoré sú vtipné, iné zase nebezpečné, a niektorým zasa nikto nerozumie. Nový TikTok trend, ktorý sa týka nedávneho vydania filmu Mimoni 2, je presne taký. Na film totiž chodia tínedžeri vo veľkom počte, oblečení v oblekoch, a natáčajú to na sociálnu sieť.
Mimoni: Zloduch prichádza je druhým filmom zo spin-off série, ktorá vznikla z filmovej série Ja, zloduch. Tá sa točila okolo svetového zloducha, z ktorého sa stal hrdina, a jeho troch adoptívnych dcér. A, samozrejme, mimoňov, žltých humanoidných tvorov so zlatým výzorom a zvláštnou rečou. Mnohým ihneď prirástli k srdcu, rovnako aj celá séria, a ktorej sú neoddeliteľnou súčasťou. Aj preto v roku 2015 dostali svoj prvý vlastný film.
GentleMimoni
Tínedžeri v oblekoch sa začali po premiére filmu v kinách ukazovať v mnohých kinosálach. Tvrdia, že to robia preto, lebo tomuto vysokému druhu umenia dávajú rešpekt, ktorý si zaslúži. Na TikToku videá viete nájsť aj pod #GentleMinions. Je to slovná hračka slov gentlemani a mimoni v angličtine. Ďalším znakom tohto trendu je okrem oblekov aj veľké množstvo ľudí, ktorí idú naraz na tento film, aj keď sa nájdu aj menšie skupiny len s pár členmi.
Zaujímavým je ale fakt, že nikto nevie, ako to vzniklo, a prečo sa to naozaj deje. Za všetko ale zrejme môže to, že posledný film zo série, Ja, zloduch 3, vyšiel ešte v roku 2017, čiže si deti na pokračovanie série museli počkať päť rokov. A od prvého filmu o mimoňoch museli čakať na pokračovanie sedem rokov. Z detí sa ale za ten čas stali tínedžeri, ktorí aj napriek svojmu už nie detskému veku chcú poukázať na to, ako veľmi im táto séria (ktorá je s nami od roku 2010) prirástla k srdcu.
Niektoré kiná zakazujú vstupy v oblekoch
Ako takmer každý trend, ani tento nie je dokonalý. Veľké skupiny Gentlemimoňov dostávajú kritiku od kinosál, keďže veľakrát robia počas filmu v kinách výtržnosti. Medzi to patrí napríklad hlasné skandovanie, státie a tlieskanie počas premietania. Niektoré kinosály takéto správanie rázne odmietajú a zakazujú vstup na premietanie tohto filmu ľuďom v oblekoch. Tvrdia, že ich nevhodné správanie škodí ostatným divákov.
Zvyčajne ide o rodiny s deťmi, ktoré potom opúšťajú kinosály ešte pred skončením filmu. Deti sú potom častokrát sklamané a uplakané. Niektoré kiná sa na to ale pozerajú z inej stránky a tento trend podporujú. Robia dokonca to, že púšťajú viacero premietaní naraz. Jedno určili pre rodiny s deťmi, ktoré si chcú film užiť v pokoji. Druhé je pre gentlemimoňnov, ktorí môžu počas toho svojho premietania hulákať a skandovať.
Thoroughly entertained by this sign @ODEONCinemas and then saw a bunch of kids in suits refused entry! #gentleminions pic.twitter.com/zo7seJ5COl
— 𝔾𝕚𝕝𝕝 𝔻𝕦𝕕𝕤 (@gillduds) July 3, 2022
Je tento TikTok trend skvelý marketingový ťah?
Na rozdiel od filmu Morbius, ktorý aj napriek veľkej meme kampani od divákov nebol úspešným finančným ani kritickým počinom, sú Mimoni 2 skvelým príkladom toho, ako môže filmu a jeho zárobkom či popularite dopomôcť dobrý internetový trend. Žltí stúpenci Grua (Steve Carell) si totiž už počas prvého víkendu zarobili v Amerike 187 miliónov dolárov. Stali sa tak najzárobkovejším filmom vydaným počas víkendu, v ktorom mali aj Deň nezávislosti (4. júla).
Zosadili z trónu dovtedy kraľujúci film Transformers – Temná strana Mesiaca (2011), ktorý si za víkend s Dňom nezávislosti vtedy zarobil 170 miliónov dolárov. Mimoni 2 tak aj vďaka pomoci tejto netradičnej internetovej kampane, za ktorou stoja len obyčajní tínedžeri milujúci túto sériu, teda zarábajú naozaj dosť a ukazujú filmovému svetu, že aj takto sa dajú propagovať filmy. A je jedno, či ide o zámerné kampane, alebo takéto prirodzené.
Všimli ste si tento trend na sociálnych sieťach? Je to podľa vás odsúdenia hodné, alebo pre to máte pochopenie?
Zdroj: abc.net.au, inews.co.uk