Koncom septembra 2019 mal mobilný operátor O2 už vyše 2,1 mil. zákazníkov, čo je o 6% viac ako vlani. Výnosy operátora v deviatich mesiacoch medziročne vzrástli o 2% na 218 mil. eur. Jednou z najrastovejších zložiek sú dátové výnosy, ktoré sa za tri štvrťroky medziročne zvýšili o 27%. O2 si polepšilo aj v zisku pred úrokmi a zdanením (EBITDA), ktorý v mesiacoch január až september medziročne stúpol o 13% na vyše 89 mil. eur.
Mobilný operátor O2
„V treťom kvartáli sme prekonali hranicu 2,1 mil. zákazníkov, čo pozitívne ovplyvnili aj letné zmeny v dátovej propozícii našej predplatenej karty, ktorej zákazníci tak môžu surfovať už od 1 eura za 1GB dát. Do nášho portfólia nám pribudol O2 Smart Box, ktorý je modemom a zároveň srdcom inteligentnej domácnosti.
V septembri sme tiež spolu s celým svetom odštartovali predaj najnovších iPhonov a skorším otvorením vybraných predajní sme potešili najmä tých, ktorí pred nimi stáli ešte pred ich otvorením. Okrem toho sme aj naďalej budovali naše siete, pripravovali sa na 30. výročie Nežnej revolúcie aj prostredníctvom podpory zaujímavých projektov, vybrali ďalšie školy, ktoré sa zapoja do projektu O2 Športová akadémia Mateja Tótha, či rozdávali gigabajty dát s našimi aplikáciami Moje O2 a O2 Extra výhody,“
uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2.
Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Zákaznícka báza sa k 30. septembru 2019 oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšila o 6% na vyše 2,1 mil. Opäť rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorí z celkovej zákazníckej bázy tvorili už vyše 64%. Priemerná zákaznícka platba za poskytované služby v aktuálnom roku bola 10 eur mesačne.
O2 v číslach | Q1-Q3 2019 | Q1-Q3 2018 | Zmena |
Výnosy (v mil. eur) | 218,4 | 214,9 | 2% |
EBITDA (v mil. eur) | 89,4 | 78,8 | 13% |
Aktívne SIM karty (v tis.) | 2 116 | 2 002 | 6% |
Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %) | 64,3 | 61,8 | 2,5 p.b. |
Prehľad udalostí v roku 2019
O2 si udržalo dlhodobú pozíciu lídra v zákazníckej skúsenosti, keď už po desiatykrát za sebou zvíťazilo v januári tohto roka v nezávislej ankete „TECHBOX roka 2018“, v ktorej čitatelia hlasujú aj v kategórii najlepší operátor na Slovensku za predchádzajúci rok.
O2 v čase valentínskeho týždňa pridávalo zákazníkom, ktorí si zobrali k Zlatému alebo Platinovému O2 Paušálu smartfón Huawei P20 Lite aj druhý smartfón ako darček. Navyše zákazník získal aj zľavu na ďalší z O2 paušálov alebo O2 Dáta vo výške 5 eur mesačne.
O2 vo februári ohlásilo vstup na trh elektronických registračných pokladníc. Systém O2 eKasy je založený na skúsenostiach z Českej republiky a rovnako aj Chorvátska. Okrem kompletného riešenia pokladne, POS terminálu a tlačiarne operátor poskytuje aj automatické pripojenie na dátovú sieť.
O2 v marci aktualizovalo svoje systémy, ktorých výsledkom je napríklad aj rýchlejšia obsluha zákazníkov na predajniach. Týmto krokom O2 zavŕšilo proces úplného prechodu na inovatívny systém asistovanej samoobsluhy.
Iniciatíva Dátuj zodpovedne
Mobilný operátor O2 začiatkom apríla odštartoval v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. O2 v rámci kampane motivuje vodičov k zodpovednej jazde odmeňovaním v podobe dát. Tí si mohli stiahnuť bezplatnú aplikáciu O2 Extra výhody, do ktorej operátor integroval navigáciu Sygic vylepšenú o monitoring povolenej rýchlosti a dotykov displeja telefónu počas jazdy.
O2 tiež v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne neumiestňuje od februára tohto roka billboardy a bigboardy pri rýchlostných cestách, keďže negatívne vplývajú na pozornosť vodičov počas jazdy.
Zákazníci O2 mohli v máji a júni k 4 rôznym telefónom značky Huawei (P30 Pro, P30, P30 Lite a P Smart) získať aj druhé zariadenie značky Huawei v rámci ponuky 1+1 len za úvodnú platbu 2 eurá pri využití špeciálneho 24 mesačného bonusu. Takto výhodne mohli druhý telefón získať k svojmu novému alebo existujúcemu programu O2 Paušál alebo O2 Dáta.
O2 myslí aj na riziká súvisiace s poškodením všetkých novokúpených smartfónov. Každý zákazník O2, ktorý si od 3. mája zakúpil nové zariadenie so službou O2 Poistka, môže získať od O2 poistenie voči náhodnému poškodeniu, zničeniu alebo krádeži na jeden mesiac bezplatne. Poistenie je možné uzavrieť na 25 mesiacov, pričom služba je bez viazanosti.
Športová akadémia Mateja Tótha
O2 a olympijský víťaz Matej Tóth tento rok už tretíkrát spoločne rozširujú v rámci Slovenska O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha – projekt, ktorého cieľom je všeobecná pohybová príprava detí na základných školách. Projekt je zameraný na motiváciu detí k športu a vytváranie pozitívneho vzťahu k pohybu, a to vďaka komplexnej a prepracovanej metodike, za ktorou stoja nielen tréneri, ale aj detský psychológ či fyzioterapeut Mateja Tótha.
O2 koncom mája otvorilo novú predajňu v bratislavskom OC Aupark. Presun doterajšej predajne v Auparku do nových priestorov umožnil O2 otvoriť svoju najmodernejšiu a zároveň najväčšiu predajňu s predajnou plochou až 170 m2. Nachádza sa v nej aj najširšie portfólio vystaveného hardvéru a príslušenstva a je schopná vybaviť najväčší počet zákazníkov zo všetkých predajní. V predajni sa nachádza samoobslužná zóna, v rámci ktorej sú pre zákazníkov k dispozícii počítače so samoobslužnou aplikáciou Moje O2, kde si môžu vybaviť väčšinu požiadaviek sami bez pomoci asistenta, ktorý je však v prípade potreby vždy k dispozícii.
O2 začiatkom júla predstavilo nové dátové balíky pre zákazníkov predplatenej karty O2 Voľnosť. Zákazníci aktuálne využívajúci dáta môžu získať za rovnakú sumu až dvojnásobný objem dát, pričom po novom si môžu vybrať aj týždňový dátový balík. O2 navyše pre všetkých, ktorí majú v obľube denné dáta, pridáva nový denný objem 1 GB len za 1 €.
O2 od 9. júla odmeňovalo svojich zákazníkov za využívanie mobilnej aplikácie Moje O2. Nielenže tak majú zákazníci v jednej aplikácii prehľad a kompletnú správu svojho mobilného profilu, ale navyše mohli získať až 5 GB bezplatných dát.
O2 Dobrá vec
Aktuálny ročník O2 Dobrej veci v boji o O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha už pozná svojich víťazov. Akadémie, ktorých cieľom je budovať kladný vzťah detí k športu a motivovať ich k nemu cez všeobecnú pohybovú prípravu, získalo pre nadchádzajúci školský rok až 40 základných škôl po celom Slovensku.
O2 ponúka novým zákazníkom O2 Internetu na doma s externou anténou od júla nové riešenie pre lepšiu wifi a smart home funkcie. O2 Smart box nie je len modem, ale môže byť aj srdcom inteligentnej domácnosti. Okrem pripojenia zabezpečovacích senzorov a detektorov rizík, či ovládaním spotrebičov prostredníctvom aplikácie, je aj skvelým dizajnovým kúskom so zabudovanou meteostanicou a zobrazením aktuálneho času.
Operátor O2 začiatkom apríla odštartoval v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. Podľa augustového prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla zaregistrovalo až 60% mladých vodičov. Zároveň má takmer 70% mladých vodičov pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov a až 88% mladých si zároveň myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku.
Férová Nadácia
O2 pravidelne, už niekoľko rokov, pripomína udalosti 17. novembra 1989 a hodnoty s ním spojené. Tento rok k svojim aktivitám pridalo aj grantovú výzvu Férovej Nadácie. Tá podporila 13 kreatívnych projektov v celovej hodnote takmer 40 tis. eur, ktorých hlavným cieľom je rôznou formou mladej generácii pretlmočiť hodnotu slobody a demokracie.
O2 otvorilo 20. septembra 3 vybrané predajne v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach skôr, aby si záujemcovia o najnovšie iPhony mohli prísť pre svoje obľúbené zariadenia v rovnakom čase, ako kdekoľvek inde na svete. V závislosti od zvoleného O2 Paušálu si mohli na nové iPhony uplatniť aj bonus vo výške od 48 do 288 eur.
Koncom septembra 2019 pokrývalo O2 sieťou 4G LTE 97,2% ľudí na Slovensku. Vlastná 2G sieť bola dostupná už pre vyše 99,6% ľudí.
O spoločnosti O2 Slovakia, s.r.o.
Mobilný operátor O2 je na Slovensku najrýchlejšie rastúcim mobilným operátorom. Od začiatku svojho pôsobenia, prináša revolučné riešenia, otvorenú komunikáciu a férovosť pre všetkých zákazníkov bez rozdielu. S jednoduchým portfóliom produktov systematicky mení pravidlá mobilnej komunikácie.
Ako prvý priniesol na Slovensko skutočne neobmedzený program na volania a SMS, ako prvý uviedol komerčnú testovaciu prevádzku LTE siete, či ponúkol platby mobilom prostredníctvom NFC technológie. Operátor sa teší konštantne najvyššej zákazníckej spokojnosti spomedzi všetkých operátorov.
10x za sebou získal titul Operátor roka v nezávislej zákazníckej ankete. Operátor bol v roku 2013, 2014 a 2015 tiež vyhlásený najlepším zamestnávateľom medzi veľkými spoločnosťami, v nezávislej ankete spoločnosti Aon Hewitt. Vysokú kvalitu poskytovaných služieb zohľadňuje aj získanie certifikátu QMS podľa normy ISO 9001.
Zdroj: TS mobilný operátor O2