Viac než polovica Slovákov využije Black Friday 2024
Black Friday sa rýchlo blíži, a spolu s ním prichádza aj najväčšia sezóna nákupných akcií roka. Viac ako 52 % Slovákov plánuje využiť výhodné ponuky, pričom až 45 % z nich považuje Black Friday za najlepší čas na nákupy počas roka.
Častým motívom zákazníkov je príležitosť vybaviť v predstihu a výhodne vianočné nákupy.
Výsledky prieskumu z roku 2024, ktorý realizovala spoločnosť Danae sp pre Allegro, ukazujú, že pre slovenských zákazníkov je kľúčová bezpečnosť – až 69 % uprednostňuje nákup na overených platformách. Súčasne až 67 % zákazníkov čoraz viac uprednostňuje cielené nakupovanie s možnosťou poznania ponuky vopred a plánovania.
Online nakupovanie na overených platformách
Väčšina zákazníkov považuje nákup na online trhoviskách za bezpečný, pokiaľ ide o preverené platformy so zárukou ochrany ich práv. Súčasne rastie záujem ľudí o programy na ochranu kupujúcich – aktuálne ich využíva už viac ako polovica zákazníkov, pričom častejšie ide o ženy.
Ako ukazuje prieskum zákazníckeho správania spoločnosti Allegro, najpoužívanejšou metódou zvyšujúcou pocit bezpečia pri nakupovaní je kontrola recenzií, či je produkt originálny (58 % zákazníkov). 57 % zákazníkov kontroluje ponúknuté platobné metódy a 55 % si vyhodnocuje recenzie predajcu.
Plánovanie nákupov počas Black Friday: 30-dňové označenie cien a cielené nákupy
Obdobie Black Friday pre väčšinu Slovákov neznamená len spontánne nakupovanie. Prieskum ukázal, že viac ako polovica respondentov sa na Black Friday pripravuje vopred a cielene sleduje tie najvýhodnejšie ponuky.
Viac než polovica zákazníkov hľadá počas Black Friday konkrétne produkty, ktoré majú v pláne zakúpiť, ak nájdu výhodnú ponuku.
Zároveň až 29 % ľudí uvádza, že Black Friday využijú aj bez toho, aby mali záujem o konkrétny produkt – jednoducho hľadajú výhodné ponuky.
Až 51 % ľudí oceňuje, ak obchody dopredu ohlásia Black Friday akcie a zvyšuje to u nich pravdepodobnosť, že sa zapoja do nákupu. Prieskum tiež ukázal, že až 66 % Slovákom vyhovuje, ak sú na produktoch označené ceny za 30 dní – uľahčuje im to porovnanie ponúk a zváženie výhodnosti.