Ako sa nakrúcal film Krstný otec?
Nakrúcanie Krstného otca (1972) bolo plné problémov, a to už od samého začiatku. Knižná verzia od Maria Puza bola publikovaná v roku 1969 a takmer okamžite sa stala hitom. Štúdio Paramount Pictures vlastnilo práva na túto knihu, avšak o jej sfilmovaní sa príliš neuvažovalo. A to až do momentu, keď sa o produkciu filmu prihlásil začínajúci Albert S. Ruddy. Práve on vyhľadal v tom čase málo známeho režiséra a scenáristu Francisa Forda Coppolu. Spolu s Mariom Puzom tak vytvorili scenár, ktorý v roku 1973 získal Oscara.
Cesta Krstného otca od tvorby až po samotné nakrúcanie však bola nesmierne náročná a my vám to v tomto článku priblížime. Takto totiž vyzeralo nakrúcanie Krstného otca.
8. Štúdio neustále odmietalo Al Pacina
Určite si hovoríte, prečo by štúdio odmietalo jedného z najlepších hercov? V tom čase ním však nebol. Alebo skôr nebol taký slávny. Šéf štúdia Paramount Pictures Robert Evans chcel, aby sa úlohy Michaela Corleoneho zhostil Jack Nicholson či Robert Redford. Okrem toho, že Al Pacino v tom čase ešte len začínal, Evans mal pocit, že táto postava by mala mať blond vlasy a modré oči.
Francis Ford Coppola na poste režiséra však nechcel Evansovi ustúpiť a neustále nástojil, že práve Al Pacino je dokonalým Michaelom Corleonom. A za Coppolom stál zase producent filmu Albert S. Ruddy. Ten dokonca obišiel aj Evansa a šiel priamo za Charliem Bloohdurnom, ktorý Paramount vlastnil. Viete si dnes predstaviť tento film bez Ala? My určite nie.
7. Nakrúcanie ohrozovala skutočná mafia
Dej filmu rozpráva príbeh jednej mafiánskej rodiny. Skutočným mafiánom sa rozhodne nepáčilo to, že by sa o ich nelegálnych a často brutálnych praktikách natočil tak autentický film. Newyorský mafián Joe Colombo bol ochotný urobiť všetko preto, aby sa nakrúcanie filmu zrušilo. Dokonca zavolal svojmu kamarátovi Mickeymu Cohenovi, aby producenta Ala Ruddyho vystrašil streľbou.
Ruddyho to však donútilo sa so samotným Colombom stretnúť. Drsný mafián súhlasil s nakrúcaním filmu pokiaľ ani raz vo filme nezaznie slovo „mafia“. Ruddy súhlasil a odvtedy sa Colombo stal akýmsi ochrancom tohto filmu. Kontroloval odbory, ktoré zase kontrolovali štáb filmu. Dokonca sa v malých úlohách v snímku objavili aj jeho ľudia.
6. Marlon Brando sa neučil žiadne texty
Hlavnou hviezdou prvého dielu bol rozhodne Marlon Brando v úlohe Dona Vita Corleoneho. Diváci od neho nemohli odtrhnúť oči. Jeho výzor a herecký prejav boli skrátka dokonalé. Ocenila to aj Akadémia, ktorá mu udelila Oscara za najlepší herecký výkon v hlavnej úlohe. Napriek tomuto úspechu to s Brandom nebolo jednoduché. Už pred filmom mal totiž povesť búrlivého herca, od ktorého môže producent čakať čokoľvek.
Napríklad sa odmietol učiť texty, preto štáb musel listy s jeho replikami lepiť po celom pľaci, dokonca aj na telá hercov. Tvrdil totiž, že každý okamžik chce prežiť naplno. Nech už to znamenalo čokoľvek, zabralo to.
5. Odrezaná konská hlava bola skutočná
Zrejme každý, kto Krstného otca videl nezabudne na ikonickú scénu, v ktorej sa filmový producent Jack Woltz zobudí v posteli s odrezanou konskou hlavou. Celá táto scéna bola skutočne autentická. Ako všetci vieme, pre Woltza to bolo varovanie, aby nechal Johnnyho Fontaina hrať hlavnú rolu vo svojom muzikáli. Pre nakrúcanie bola pripravená replika odrezanej hlavy koňa, lenže Coppola ju na poslednú chvíľu vymenil za skutočnú hlavu.
Podľa všetkého mu ju zohnali „drsní priatelia“ producenta Alberta Ruddyho. Herec John Marley, ktorý si Woltza zahral tak v scéne, v ktorej vrieska, nepredstieral nič. Nečakal totiž, že bude mať v posteli skutočnú mŕtvu hlavu koňa. Štáb si myslel, že Marleyho prejav je skrátka skvelý herecký výkon, ale nebolo to tak. Skôr to bol riskantný ťah od Coppolu, ktorý vyšiel na výbornú. (ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE.)