Okolo stramovacích služieb je stále viac reči. Prevratnému spôsobu sledovania filmov či seriálov sa snažíme venovať ešte väčšie množstvo pozornosti, pretože tento priemysel je na nevídanom vzostupe. Sami ste si vo svojom okolí už určite všimli nárast množstva ľudí, ktorí tieto služby využívajú. No a na samotnom vrchole stojí Netflix. Tomu sa podarilo prísť v správny čas na správne miesto a vybudovať si ohromne úspešný biznis, ktorý sa bude v budúcnosti len zväčšovať. Rastie dokonca takou rýchlosťou, že prekonáva takmer všetky predpoklady profesionálnych analytikov. Ako dlho to však Netflixu vydrží?
Netflix a jeho originálne seriály nemajú obdoby
Jedným z hlavných ťahačov Netflixu je jeho originálny obsah. To znamená, že ľudí k plateniu najviac inšpirujú práve filmy a hlavne seriály z vlastnej produkcie Netflixu. Nával originálnych programov tak logicky neustúpil ani začiatkom tohto roka a práve naopak sa zvýšil. To za prvý štvrťrok 2018 (január až marec) prilákalo až prekvapivé množstvo nových zákazníkov. Presnejšie si behom prvých troch mesiacov tohto roku až 7,4 miliónov ľudí po novom začalo platiť predplatné služby. Investori sa radujú, Netflix oslavuje, diváci s radosťou platia – zdá sa, že lepšie by to byť ani nemohlo.
Nové seriály ako napríklad Altered Carbon pomohli Netflixu rozdrviť predpoklady analytikov, zároveň čo upokojili starosti z druhého štvrťroku, kedy by mali na scénu viac nastúpiť konkurenčné streamovacie služby od spoločností Apple či Amazon. Vyzerá to tak, že Netflix ešte dlhú dobu pobudne na tróne.
Úspechy vrámci množstva odberateľov sú samozrejme odzrkadlené aj na hodnote akcií, ktoré v pondelkových hodinách poskočili o 7%, na 330,30 dolárov. Na trhovom indexe S&P 500 je Netflix najvýkonnejšou spoločnosťou tohto roka, čo je dôkazom narastajúceho záujmu. Bude to však trvať večne? „Nemyslím si, že ide o jednorázovú vec,“ povedal analytik Chaim Siegel. „Výsledky sú veľmi podobné ako tie, ktoré sme videli minulý štvrťrok. Stále sa to zlepšuje.“
Sebavedomé investície
Obchodníci z Wall Street predpokladali, že za prvý štvrťrok si Netflix prilepší o 6,5 milióna nových odberateľov. Teda o celý milión ľudí menej, ako tomu bolo naozaj. Netflix si opäť verí a odvážne povedal, že počas druhého štvrťroku získa 6,2 miliónov nových zákazníkov – teda opäť o 1 milión viac, ako vravia predpoklady analytikov.
Netflix sám zverejnil, že len v roku 2018 plánuje na vlastné seriály a filmy minúť až 8 miliárd dolárov. Po rozšírení služby do 190 krajín sveta už investori prijali, že zo začiatku majú očakávať negatívny tok peňazí – za výmenu budú obdarení ešte väčším nárastom v budúcich rokoch. Inak povedané, Netflix robí všetko preto, aby si zaistil aj budúcu dominanciu trhu. Aj keď to znamená, že ešte zopár rokov bude v miliardových stratách. Koniec koncov by sa to však malo vyplatiť, „Nárast odberateľov sa zvyšuje aj po zdražení služby,“ vraví analytik Richard Greenfield. „Peniaze investované do obsahu majú priamy dopad na záujem zákazníkov.“
Netflix plne počíta s tým, že v budúcich rokoch bude míňať viac, ako zarobí. Na oplátku by to však malo znamenať, že konkurencia mu veľmi nehrozí a o pár rokov pôjde o jednu z najziskovejších spoločností na celom svete. Viete si to predstaviť? Alebo predpokladáte, že záujem o streamovacie služby časom upadne? Vaše názory nám napíšte do komentárov!