Sledovanosť Rebel Moon je sklamaním
Na Netflixe to mala byť televízna udalosť roka, nakoniec sa Rebel Moon pre giganta ukazuje skôr ako sklamanie. Nielen po stránke kvality, podľa ktorej je už teraz jasné, že žiadne nové Star Wars nedostaneme, ale najnovšie tiež v oblasti sledovanosti.
Netflix zverejnil metriky Rebel Moon za prvých pár dní od premiéry. Niektoré médiá síce hovoria o úspechu, v skutočnosti však sledovanosť Snyderovho sci-fi vôbec nepresvedčila. Plány na veľkú budúcnosť sú tak v ohrození.
Rebel Moon si za prvé tri dni od premiéry na Netflixe zaplo 23,9 milióna divákov. Ide o veľké číslo, ktoré novinku okamžite katapultovalo na čelo rebríčkov aktuálnej sledovanosti a rovnako mu zabezpečí miestečko medzi najsledovanejšími titulmi tohto roka. Za zdanlivý úspech divákom na sociálnych sieťach ďakuje aj samotný režisér, ktorý nezabudol pripomenúť druhú časť filmu prichádzajúcu v apríli budúceho roka.
We did it rebels! Thank you for making Rebel Moon – Part One: A Child of Fire the # 1 movie on Netflix WORLDWIDE! Cannot wait for you to see Part Two: The Scargiver April 19th. pic.twitter.com/cK6bQfvNdQ
— Zack Snyder (@ZackSnyder) December 26, 2023
Skutočnosť je výrazne iná
Prvé miesto v sledovanosti i ďakovný odkaz Zacka Snydera naoko môže evokovať úspech, realita však k filmu zďaleka nie je tak prívetivá. Záujem divákov o Rebel Moon je skôr priemerný a za rovnaký čas ho v sledovanosti predbehlo hneď niekoľko menej propagovaných a zároveň tiež omnoho lacnejších titulov.
Ide napríklad o kriminálnu komédiu Murder Mystery 2 či akčný film Mother s Jennifer Lopez, ktoré za 4 dni od premiéry zaznamenali až 42,9 miliónov videní. Akčne ladený Extraction 2 tento rok za rovnaký čas sledovalo 42,8 milióna divákov. Rebel Moon predbehli aj komédia You People (28,3 milióna videní) či Killer od Davida Finchera. Ten si za prvé štyri dni zaplo 27,9 milióna divákov.
V celkovom rebríčku sledovanosti za prvý týždeň patrí Rebel Moon až deviata priečka, čo je vzhľadom na veľké ambície filmu určite sklamaním. Rozpočet filmu predstavoval 160 miliónov, Netflix mu navyše vyhradil najlukratívnejší čas roka. Počas Vianoc v minulosti bodovali napríklad satirická komédia Don’t Look Up alebo kriminálka Na nože 2.
Plány Netflixu predstaviť svoje vlastné Star Wars sa preto ocitli v ohrození hneď pár dní po premiéry, keďže práve na sledovanosť si služba potrpí najviac. Ak si Rebel Moon diváci v druhom týždni nebudú doma hromadne zapínať, budúcnosť Snyderovej sci-fi môže skončiť tak rýchlo, ako začala.