Netflix a reklamy
Netflix obľubujeme zrejme aj preto, že na ňom nenájdeme reklamy na aké sme zvyknutí v televízii alebo pri iných internetových doménach. Obľúbená streamovacia služba ponúka hromadu obsahu pre fanúšikov k dispozícii a pritom nás nebombarduje reklamným obsahom. Či to ale tak zostane aj naďalej, o tom hovoril jeden z jeho spoluzakladateľov, Reed Hastings.
Spolu s profesorom ekonómie Erinom Meyerom nedávno napísal knihu No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinventon. Titul by sa dal voľne preložiť ako Žiadne pravidlá sú najlepšie: Netflix a kultúra znovuvynaliezania. V nej okrem iného popísal aj stratégiu akou streamovacia služba funguje. Hovorí, že tam nie sú stanovené presné pravidlá, ide skôr o normálny úsudok.

V trende bude pokračovať
A teda nám potvrdzuje, že rovnako ako Netflix bežal bez reklám doteraz, tak ich nehodlá spustiť ani v blízkej budúcnosti. Verí, že sa aj bez nich sa dá vybudovať hodnotný a trvajúci biznis. Hovorí o tom, že v ťažkom súboji medzi terajšími službami si ľudia predsa len radšej vyberú tú, za ktorú majú platiť, ale nedostávajú v nej propagačný obsah.
A to je pravda, čo nám potvrdzuje aj jeden konkrétny príklad. Netflix je stále obľúbenou streamovacou službou a dostal sa na vrchol aj bez toho, aby púšťal reklamné spoty. A tu môžeme hovoriť napríklad o službe Peacock. Tá ponúka pre užívateľov verziu zdarma, ktorá ale obsahuje reklamy. Veľa užívateľov si takúto možnosť nezvolilo a služba nie je ani taká známa.

Vysoký podiel na trhu
Iným príkladom môže byť HBO GO (či jeho iná verzia HBO Max). Tá síce nereklamuje konkrétne prípady alebo služby, ale púšťajú ukážky toho, čo sa u nich chystá. Je to rozhodne rozumnejší krok, ale viac ľudí aj tak siahlo po Netflixe. Hasting sa k tematike vyjadril v nedávnom rozhovore ešte takto:
„Oveľa väčší nárast je na trhu spotrebiteľov ako pri reklame. Pre 20 rokmi sme sa stali verejnými a náš podiel bol dolárový. Dnes je to viac ako 500$. Takže by som povedal, že stratégia s predplatným funguje dosť dobre. Ale v podstate je to o tom, čo si my myslíme, že je najlepší kapitalizmus v opozícii k filozofickej stránke veci.“
Aj keď ide o čisto biznisové rozhodnutie, tak v každom prípade môžeme byť radi, že Netflix reklamy v dohľadnej dobe nechystá. Služba navyše investuje dostatok financií do svojho originálneho obsahu, ale očividne sa im to na predplatnom vracia. Hastings ale povedal o tom, že zvažujú aj pridanie ďalšieho obsahu. Povedal k tomu toto:
„Pochybujem, že by sme dávali správy. Ale športy, videohry, či obsah tvorený užívateľmi, jedného dňa by to mohlo dávať zmysel . Ale teraz má riaditeľ obsahu Ted Sarandos zarezervované miliardy dolárov pre ešte väčšie filmy, väčšie seriály a samozrejme animáciu. Aspoň na najbližších pár rokov, každý dolár je v podstate rezervovaný.“
Skutočne, Netflix by mohol svojou tvorbou už pomaly konkurovať aj Hollywoodu. A nad konkurenciou v streamovacích službách s nadhľadom vyhráva, o čom svedčí vyše 200 milónov predplatiteľov po celom svete. Takto by to mohlo vyzerať, že propagáciou by si dokázali s toľkými divákmi zarobiť ešte viac, toto jednoducho nie je ich stratégia. Netflix teda reklamy len tak ľahko nespustí.
Je jeden z dôvodov prečo máte predplatený Netflix práve to, že tam nie sú žiadne reklamy? Čo hovoríte na jeho originálny obsah? Dajte nám vedieť do komentárov.
Zdroj: movieweb.com