sobota, 16 novembra, 2024
Reklama

Novinka Markízy je vraj prepadák sezóny. Realita s číslami je však úplne iná

Nenechajte si ujsť

Celosvetovo úspešná šou Slovákov nezaujala

Najsilnejšia televízna sezóna je v plnom prúde a slovenské stanice do nej nasadili viaceré osvedčené hity i absolútne novinky. Do kategórie noviniek na Markíze patrí aj podnikateľská reality šou Jama levova, ktorú naša najsilnejšia komerčná televízia vysiela v stredy o desiatej hodine večer. Adaptácia celosvetovo úspešného formátu však Markíze nevyšla podľa predstáv. Zdá sa totiž, že Jama levova slovenského diváka vôbec nezaujala.

Populárna šou u nás o diváka bojuje

Jama levova vychádza z podnikateľskej reality šou Dragons‘ Den, ktorá už sa vysiela už 21 rokov a formát bol prebraný do viac než 20 krajín. Markíza v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou ponúkne odvážnym a ambicióznym ľudom s výnimočným podnikateľským nápadom, vynálezcom a autorom nových myšlienok jedinečnú šancu získať významnú finančnú investíciu do ich originálnych projektov.

Reklama

Princíp je jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.

Reklama

Markíza svoju jesennú novinku do vysielania nasadila od 6. septembra hneď po kuchárskej reality šou Na nože, na rozdiel od nej však Jama levova bojuje s nevyrovnanou sledovanosťou. Mediaklik informuje, že televízna novinka má za sebou mimoriadne nepresvedčivý štart a divácky vybuchla.

Pri uvedení do ponuky na začiatku septembra si Jamu levovu zaplo iba 95-tisíc divákov, čo je ďaleko za očakávaniami. Konkurenčný nový seriál TV JOJ Prokurátorka, ktorý sa vysiela v rovnakom čase, si pre porovnanie zaplo až 427-tisíc divákov. Divácka základňa podnikateľskej reality šou napriek slabému štartu pomaly narastá a 11. októbra už si Jama levova zaplo 150-tisíc Slovákov. Aj tento výsledok však stále ďaleko za očakávaniami.

Reklama
Skupina Markíza

Výnimkou je zatiaľ posledná epizóda so špeciálnym hosťom Zdeňkom Pohlreichom, ktorú si malo pozrieť až 450-tisíc divákov. To je pre novinku absolútny rekord, vďaka ktorému Markíza nedala šancu ani konkurencii a s trhovým podielom 24 % jej v sledovanosti patrilo absolútne prvenstvo.

Reklama

Otázkou zostáva, či náhly výstrel sledovanosti predstavoval ojedinelý prípad, alebo sa Jama levova vráti k starým výsledkom. Prvých šesť epizód podľa Mediaklik zaznamenalo priemernú sledovanosť iba 126-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, čo pre Markízu predstavuje komerčné fiasko.

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama