Nový iPhone 16 za 1 500 € zamŕza a nič nepomáha
Len nedávno ubehol mesiac, odkedy Apple v septembri vydal novú generáciu svojich telefónov. iPhone 16 a iPhone 16 Pro nepriniesli žiadne významné zmeny, predstavovali skôr evolučný krok vo vývoji smartfónov s nahryznutým jablkom. Aj napriek tomu však zaznamenali solídne predajné čísla. Behom prvého víkendu si nový iPhone predobjednalo vyše 30 miliónov ľudí. Veľa z nich je však teraz sklamaných.
Na internete sa už od vydania nových telefónov 20. septembra začali šíriť sťažnosti používateľov, ktorí si kúpili niektoré zariadenie z modelového radu iPhone 16. Mnohí ľudia si totiž všimli, že ich telefón sa samovoľne vypína a reštartuje.
Používateľ s nickom amor121616 na Reddite už pred mesiacom písal, že jeho nový iPhone 16 Pro sa niekedy reštartoval aj 5-krát za hodinu. Doplnil, že zariadenie je „spomalené pri scrollovaní“ a občas počas bežného používania „zamrzne.“ Podobné sťažnosti sa objavili aj na oficiálnom Apple fóre.
Tomuto majiteľovi iPhonu 16 Pro nakoniec pomohlo resetovanie zariadenia do výrobných nastavení. Ostatní však nemali to šťastie a museli telefón reklamovať Applu. Ako píše viacero komentujúcich pod spomínaným príspevkom na Reddite, reklamácie im väčšinou uznali a dali náhradný telefón. To problém ale často nevyriešilo.
Zdá sa, že chyba sa týka pomerne veľkého percenta zariadení, jeden používateľ totiž musel až 2-krát reklamovať svoj iPhone 16 Pro Max. A aj keď dúfal, že šlo len o softvérový problém spôsobený novou aktualizáciou iOS 18, nepomohlo mu, ani keď aktualizoval operačný systém.
Týka sa to hlavne drahších modelov
Väčšina sťažností na podobné problémy sa týka modelov iPhone 16 Pro a iPhone 16 Pro Max, teda tých prémiovejších a drahších zariadení, upozorňuje MacRumors. Portál priniesol aj bližší popis toho, ako vlastne samovoľné reštartovanie vyzerá:
„Deje sa to náhodne. Najprv prestane reagovať displej alebo bude oneskorene reagovať na dotyk, a potom sa iPhone sám reštartuje.“
Po analyzovaní sťažností magazín dospel k záveru, že problém sa môže týkať inštalácie nového iPhonu 16 z iCloud zálohy. Viacerým používateľom totiž pomohlo resetovanie do výrobných nastavení bez toho, aby potom obnovovali dáta zo staršieho iPhonu.
Určite však nikto nechce dobrovoľne prísť o všetky svoje dáta, lebo nemôže synchronizovať svoj nový telefón za 1 500 eur s cloudovými zálohami. Apple by sa teda mal poponáhľať, lebo sťažnosti sa len kopia. Nepomohla pritom ani nová aktualizácia iOS 18.0.1 zo začiatku októbra. Firma na situáciu zatiaľ nereagovala.