V roku 1994 nám štúdio Disney prinieslo animovaný film Leví kráľ, ktorý je dnes už považovaný za kultovú klasiku. Jeho čaro spočíva v tom, že nás dokáže ohromiť a zároveň rozplakať aj 25 rokov po jeho premiére. Pred niekoľkými rokmi sa teda spoločnosť rozhodla, že natočí hrané verzie takmer všetkých svojich animovaných klasík.
Doposiaľ sme sa dočkali filmov ako Kniha džunglí (2016), Kráska a zviera (2017), Dumbo (2019) či Aladin (2019). Práve teraz prichádza do kín aj nový Leví kráľ, ktorému však nesedí prívlastok hraná adaptácia. Vo filme sa predsa nenachádza žiadna ľudská postava, takže ide iba o vylepšenú a hlavne fotorealistickú animáciu.
Ako sa natáčal nový Leví kráľ?
Réžiu filmu má na starosti režisér a herec Jon Favreau (Iron Man, Chef), ktorý má na konte aj hranú verziu Knihu džunglí z roku 2016. Ten si titul „hraná adaptácia“ právom zaslúžil, aj keď jedinou hranou postavou bol iba Mowgli. To znamená, že pri natáčaní bolo potrebné zelené plátno, reálne kamery a ozajstný pľac.
Pri Levom kráľovi však nič z týchto vecí nebolo treba. Ide predsa o film, ktorý je kompletne vygenerovaný počítačom. Neexistovalo žiadne zelené plátno, žiadne kamery a dokonca žiaden pľac. Režisér mal kompletnú voľnosť, pretože nebol ničím limitovaný. Ako teda dosiahol tak nádherných CGI (počítačom generované snímky) záberov, akoby bol na ozajstnom pľaci?
Všetkého dosiahli pomocou využitia virtuálnej reality, ktorá ja každým dňom lepšia, dostupnejšia a slávnejšia. Disney teda premenilo celé prostredie z filmu do formy virtuálnej reality, ktorú si stačí nasadiť na hlavu. Týmto spôsobom sa režisér pohyboval po rôznych miestach z filmu a hľadal tie najlepšie možné zábery.
Celý herecký tím vo virtuálnej realite
Ale tou najlepšou funkciou bola možnosť pripojenia ďalších užívateľov. To znamená, že sa k nemu pripojili aj ostatní členovia tímu a samotní herci, ktorí mu asistovali pri vyberaní záberov. Mohli si kedykoľvek púšťať ktorúkoľvek scénu a meniť tak uhly kamery. Podľa slov režiséra sa týmto spôsobom dá prehrať skoro celý film, takže išlo o jeho primárnu metódu režírovania.
„Hlavným dôvodom vytvorenia tohto všetkého bolo to, aby bolo z animovaného filmu cítiť hranú adaptáciu. Priniesť reálny tím hercov, prepojiť sa s animovaným filmom a robiť všetky rozhodnutia s kamerou tak, ako by to bolo na reálnom pľaci. Nemať len niekoho sediaceho za počítačom, kto programuje pohyby kamery.“
Režisér a herci si v podstate vytvorili vlastnú hru vo virtuálnej realite, ktorú mohli hrať všetci spoločne. Jon Favreau samozrejme vedel, čo robí – s virtuálnou realitou sa totižto pozná veľmi dobre. V roku 2016 vytvoril virtuálnu hru Gnomes & Goblins, v ktorej môžu hráči komunikovať s malou príšerkou. V tých časoch mali režiséri záujem maximálne o 360 stupňové video, no Favreau vytvoril celú virtuálnu miestnosť v životnej veľkosti.
Leví kráľ sa do kín dostane už 18. júla a sme naozaj zvedaví na to, ako sa tvorcovia vyhrali s tak nádhernou animáciou. Tak čo, vidíme sa v kine?
Zdroj: uploadvr.com