Začiatky s novou aplikáciou môžu byť problémové
Milióny používateľov po celom svete čaká nepríjemné prekvapenie. Obľúbená aplikácia Stocard, ktorá združuje vernostné karty z rôznych obchodov na jednom mieste, definitívne ukončí svoju činnosť 6. novembra 2024. Táto správa prichádza prakticky bez varovania a môže výrazne skomplikovať život mnohým slovenským používateľom, ktorí aplikáciu aktívne využívajú.
Stocard sa za roky svojej existencie stal nenahraditeľným pomocníkom pre tých, ktorí chceli mať poriadok vo svojich vernostných kartách. S vyše 70 miliónmi stiahnutí v obchode Google Play sa zaradil medzi najúspešnejšie aplikácie svojho druhu. „Aplikácia výrazne zjednodušila každodenné nakupovanie. Namiesto nosenia množstva plastových kariet v peňaženke stačilo vytiahnuť telefón,“ potvrdzuje jej popularitu množstvo používateľov na sociálnych sieťach.
Prekvapivé rozhodnutie o ukončení služby prichádza po tom, čo Stocard v roku 2021 prevzala finančná spoločnosť Klarna. Tá teraz núti používateľov k prechodu na svoju vlastnú aplikáciu. „Problém je, že migrácia údajov nie je automatická a mnoho ľudí o tom ani nevie,“ upozorňujú používatelia na internetových fórach.
Situácia je o to komplikovanejšia, že proces presunu dát do novej aplikácie Klarna nie je bezproblémový. Viaceré správy od používateľov potvrdzujú problémy pri migrácii. Niektorí používatelia hlásia úplnú stratu svojich vernostných kariet počas procesu presunu. Pre bezpečnosť odporúča všetkým používateľom urobiť si zálohu svojich kariet prostredníctvom snímok obrazovky ešte pred migráciou.
Čím skôr konajte, inak prídete o karty
Pre tých, ktorí nechcú prejsť na Klarnu, existujú alternatívne riešenia. Majitelia zariadení s operačným systémom Android môžu využiť predinštalovanú aplikáciu Google Wallet, ktorá okrem platobných kariet dokáže spravovať aj vernostné kartičky. Ďalšími overenými alternatívami sú napríklad aplikácie Portmonka či SuperCards.
Používatelia by mali konať čo najskôr, keďže do vypnutia služby zostáva len niekoľko dní. V prípade problémov s migráciou je možné kontaktovať zákaznícku podporu Klarny, no odporúča sa nezanedbať vlastnú zálohu dát. Je lepšie stráviť pár minút vytvorením záloh, ako riskovať stratu všetkých vernostných kariet naraz.
Tento nečakaný koniec obľúbenej aplikácie poukazuje na širší problém závislosti používateľov od digitálnych služieb. Je to pripomienka, že aj zdanlivo stabilné a populárne aplikácie môžu zo dňa na deň ukončiť svoju činnosť, často s minimálnym predchádzajúcim upozornením pre svojich verných používateľov.