Podarilo sa filmu Inferno pokoriť knižnú predlohu? | Inferno (recenzia)

Ďalší diel snáď najhoršej filmovej série s Tomom Hanksom je tu. Dan Brown získal sfilmovanie už tretej svojej knihy. DaVinciho kód a Anjeli a démoni boli celkom slušnými filmami na dlhé zimné večery pri čaji, no Inferno ide trochu inou cestou. Bohužiaľ, tou horšou. Knihu od Dana Browna som nečítal, no pokiaľ je rovnaká ako film, ani by som nechcel. Táto knižná séria je vo svete celkom populárna, no filmy sa moc radovať nemôžu. Pokiaľ si myslíte, že tento film zachráni aspoň herecké obsadenie, ste na omyle. Prepáčte, nemôžem si to odpustiť, ale „Inferno pohorelo“. Pozrieme sa však aj na jeho dobré stránky.

Tom Hanks a Felicity Jones
Tom Hanks a Felicity Jones čítajúci moju recenziu

O čom je pokračovanie série podla kníh od Dana Browna?

Symbológ a milovník hádaniek Profesor Robert Langdon sa ocitá v nemocnici v Taliansku. Nevie prečo tam je, ani čo sa mu stalo. Strata pamäte je výborným dôvodom, prečo začať film v strede, a nechať diváka rozmýšľať nad tým, či náhodou neprišiel do kina neskoro, v polovici filmu. Každopádne, ako inak, Profesor Langdon musí vyriešiť novú záhadu, tentoraz ohľadom Danteho Inferna. Film podľa knihy o knihe? Kníhception? Na ceste za vyriešením hádanky bude s Robertom aj doktorka Sienna, jediná postava ktorá tento film osladí. Danteho Inferno je teda kľúčom ku záchrane sveta. Teraz už len nájsť dvere. Neviem či je to knihou alebo spracovaním, no príbeh tohto filmu je nezmyselný, zbytočne domotaný a hlúpy.

Hlavné postavy utekajú snáď celý film.
Hlavné postavy utekajú snáď celý film.

Jedna pozitívna vec tohto filmu bola prvá tretina. Tá dokázala zaujať, pretože ste ešte nič netušili. Film Vás držal v napätí, nepovedal Vám čo sa vlastne deje, a to bolo to, prečo sa film zdal byť zaujímavým. Prvá tretina s trochu horrorovým nádychom a peknými vizuálmi však netrvala dlho, a nahradila ju druhá. Inferno (čítajte ako katastrofa) sa mohla začať. Neustále utekanie hlavných postáv bolo nudné a dlhé. Čo bolo dobré na druhej tretine filmu? Určite to bolo cestovanie po krásnych mestách sveta. Talianske katedrály a múzeá si užijete, a to iba sedíte v kine. Keď však prišlo rozuzlenie filmu, viac som potrebovať vidieť ani nemusel. Film Vám za 5 minút ukáže to najpotrebnejšie pre pochopenie filmu, no nedá Vám ani sekundu na to, aby ste to spracovali. Ďalšie scény si tak ani neužijete, pretože rozmýšľate nad tým, čo sa vlastne stalo. Prichádza finálna sekvencia filmu, o ktorej si myslíte, že film zachráni, no stane sa presný opak.

Môj výraz počas filmu
Môj výraz počas filmu

Zachránil Inferno aspoň jeho vizuál a hudba?

Nie. Rýchla odpoveď, však? Vizuál bol sklamaním, a zapríčinil ho asi rozpočet filmu. Do Inferna sa nedalo toľko peňazí ako do jeho dvoch predchodcov. Vyzerá to tak, že do neho zabudli dať aj vášeň a lásku. Film strieda plno close-upov na tváre postáv s presne opačnými landscape-mi na krásne mestá. Keď sme už pri vizuále, vráťme sa ku tretej tretine filmu. Celá finálna scéna bola akoby točená found footage štýlom. Roztrasená kamera nefungovala vôbec dobre, a bolo Vám z nej skôr na vracanie než na pôžitok. Jediný moment filmu kedy ste mohli zavrieť oči a počúvať hudbu, pretože práve tá zachránila finále. Bohužiaľ ale nie celý film. Soundtrack od Hansa Zimmera bola snáď jediná vec pre ktorú som sa na tento film tešil. Vravel som si, že môj najobľúbenejší hudobný skladateľ proste nemôže sklamať. Veru že sa tak stalo. Hudba vo filme je nevýrazná, a nevryje sa Vám do pamäte žiaden soundtrack z filmu. Nuž, Zimmer sa asi teší na robenie hudby pre Nolanov Dunkirk, a toto odflákol.

Tom Hanks si asi všimol 25% na Rotten Tomatoes

Herecké obsadenie nesedí s kvalitami filmu

Ako som už písal, táto trilógia je asi najhoršia filmová séria Toma Hanksa. Vo filme Sully Nám potvrdil, že jeho herecký talent nestarne, a je stále taký bravúrny. Rolu Roberta Langdona síce zahral výborne, no ani to nedokázalo Inferno zachrániť. Jeho herecký výkon bol však znovu najlepší hlavne v prvej tretine filmu. Siennu si zahrala Felicity Jones, ktorú môžeme poznať hlavne ako manželku Stephena Hawkinga z filmu Teória všetkého. Taktiež pekne zahraná postava ktorá okorenila film. Inferno malo k dispozícii aj Bena Fostera, ktorý bohužiaľ vo filme nedostal veľa priestoru. Ak by tento film dostal iné herecké obsadenie, respektíve horšie, bol by priemerným Béčkom.

Celkové hodnotenie filmu mojimi očami

Tento film pripomínal hru na mačku a myš. A mačku a mačku a ďalšiu myš. Nerozumiete? Pár krát rovnako nebudete rozumieť ani tomuto filmu. Nie že by som mu neporozumel, ale zdal sa mi proste nelogický. Režisér Ron Howard týmto filmom určite prekvapil, pretože som nečakal, že to bude takéto. Každopádne, Inferno stojí za pozretie. Toma Hanksa a nádherné Taliansko si určite užijete. Po návšteve kina sa však na tento film určite budeme môcť tešiť v telke, pretože to tam bude asi najlepším filmom. Rovnako ako televíziou obľúbení DaVinciho kód a Anjeli a Démoni. No nič, ukončime toto „peklo“. Filmu dávam priemerných 5,5 bodov, a to za herecké výkony a prvú tretinu filmu.