Režisér Warcraftu použije revolučnú technológiu
Hranica medzi svetom filmu a videohier sa opäť o niečo zúži. Režisér Duncan Jones, ktorý sa medzi divákmi preslávil filmami ako Moon, Zdrojový kód či Warcraft: Prvý stret, po niekoľkoročnej prestávke opäť pracuje na novej snímke. Je ňou akčné sci-fi Rogue Trooper, ktorý bude stáť čisto na hernej technológii Unreal Engine.
Rogue Trooper vychádza z obľúbenej komiksovej predlohy a sleduje príbeh geneticky modifikovaného super vojaka s označením 19. Ten ako jediný prežil masaker svojej jednotky a spolu so svojimi padlými spolubojovníkmi, ktorých osobnosti sú uložené v jeho výstroji, hľadá generála stojaceho za obludnou zradou.
Komiks bol prvýkrát vydaný ešte v roku 1981 a rýchlo si získal veľkú popularitu. Séria sa preto v ďalších rokoch dočkala viacerých pokračovaní, herného spracovania i spoločenskej hry. K bohatému portfóliu po novom pribudne aj animovaný film, za ktorým bude stáť režisér Duncan Jones. Britský filmár práce na projekte oznámil ešte v roku 2018, portál BBC teraz informuje, že akčné sci-fi je stále aktuálne a film bude kompletne postavený na hernom engine Unreal Engine 5.
Obrovský potenciál a dychberúce videá
Unreal Engine 5 je pre svoju výpočtovú silu a univerzálnosť jedným z najčastejšie používaných nástrojov v hernom priemysle. Boli vďaka nemu vytvorené herné klasiky ako Gears of War, Mass Effect, Borderlands alebo séria Arkham s Batmanom. Známy herný engine sa nedávno dočkal už svojej piatej generácie, ktorá svoju silu a fotorealistickú grafiku ukázala v desiatkach pôsobivých videí.
Unreal Engine vo svojich filmoch čoraz viac využívajú aj filmári. Nedávno sme jeho možnosti mohli vidieť napríklad v seriáli Mandalorián, kde na ňom Jon Favreau vytvoril dynamické pozadia. Na technológii bolo nedávno postavené aj demo hry Matrix Awakens. Výsledok je prinajmenšom pôsobivý.
Môže zmeniť napredovanie priemyslu
Nový animák Rogue Trooper však pôjde výrazne ďalej, keďže bude celý vytvorený iba na Unreal Engine 5. V takomto rozsahu zatiaľ vo filme hernú technológiu nikto nepoužil a pripravované sci-fi môže znamenať zásadný posun celého segmentu. O Unreal Engine sa totiž už dlhšie hovorí ako o prelomovej technológii, ktorá by sa v prípade úspechu Jonesonovej novinky mohla stať novým štandardom vo filmovom priemysle.